Ναι, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;

Η φρέσκια σκηνοθεσία της παράστασης «Φουέντε Οβεχούνα» πετυχαίνει να φέρει στο σήμερα ένα κλασικό έργο του ισπανικού μπαρόκ και να το συνδέσει με τα επίκαιρα διακυβεύματα του #Metoo.

Ναι, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;

«Πολύ καλή παράσταση, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;» άκουσα να λέει βγαίνοντας από την επίσημη πρεμιέρα ένας από τους ένθερμους θεατές της παράστασης «Φουέντε Οβεχούνα» στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου. Προφανώς δεν ξέρω τι ακριβώς εννοούσε (αν και ο τόνος που έδωσε στην Κεντρική Σκηνή απέπνεε ένα «μην αγγίζετε» δέος), αλλά θα διαφωνήσω, υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια παράσταση είναι για την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Ως προς την αξιολόγηση της παράστασης, θα μιλήσουν οι κριτικοί (και το κοινό βεβαίως, μην ξεχνάτε ότι ξεκίνησε ήδη η Θεατρομανία και μπορείτε να αξιολογείτε τις αγαπημένες σας παραστάσεις για τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2022), αυτό που σίγουρα μπορώ να πω όμως είναι ότι η φρέσκια και επί της ουσίας σκηνοθεσία πετυχαίνει να φέρει στο σήμερα ένα κλασικό έργο του ισπανικού μπαρόκ, αναδεικνύοντας τις αρετές του, διδάσκοντας με τον τρόπο του ιστορία και συνδέοντάς το με τα επίκαιρα διακυβεύματα του κινήματος #Metoo. Έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τις παλιές κριτικές, αλλά και τις απαντήσεις αναγνωστών στους κριτικούς για το ανέβασμα της παράστασης του Εθνικού το 1990 στην Επίδαυρο, στο ψηφιακό αρχείο του θεάτρου, ανατρέχοντας έτσι στις περιπέτειες ενός θεατρικού έργου που συνεχίζει να παίζεται κάθε καλοκαίρι στο ομώνυμο χωριό της Ισπανίας και τις προβολές μας ως προς το πώς θα έπρεπε να ανεβαίνει, αφού έχει διαβαστεί υπό διαφορετικά πρίσματα σε διαφορετικές εποχές (από κομμουνιστικό μανιφέστο μέχρι μεταμοντέρνο βουκολικό love story).

Πού αλλού μπορούν και πρέπει να ανεβαίνουν, λοιπόν, τέτοια κλασικά έργα, που απαιτούν πολυπρόσωπες παραγωγές και ανάλογη υποδομή ως προς τα σκηνικά, κοστούμια και μουσική, που εκπαιδεύουν ένα νεότερο κοινό και προσφέρουν τροφή για σκέψη, αν όχι στην Κεντρική Σκηνή ενός εθνικού θεάτρου; Δίνοντας μάλιστα την ευκαιρία σε νέ@ σκηνοθέτ@ (όπως τουλάχιστον εννοούμε στην Ελλάδα τους νέους ακόμη κι αν σαρανταρίζουν) να πειραματιστούν σε μια μεγαλύτερη κλίμακα, να ωριμάσουν. Σε αυτό το πλαίσιο ήταν πολύ εύστοχη η επιλογή της καλλιτεχνικής διευθύντριας Έρις Κύργια να εμπιστευτεί τη σεζόν σε νέες γυναίκες σκηνοθέτιδες και να τους δώσει το συγκεκριμένο βήμα τη συγκεκριμένη εποχή, ενώ με ενδιαφέρον περιμένουμε τη συνέχεια και, φυσικά, το πρόγραμμα που θα χαράξει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος. Είναι η στιγμή να στηρίξουμε το Εθνικό Θέατρο, ένα θεσμό ιδιαίτερης σημασίας, αλλά και να δούμε κατά πόσο θα γίνουν πράξη κάποιες έστω από τις προβολές που εκφράστηκαν από διαφορετικές μεριές για το τι είδους Εθνικό Θέατρο θέλουμε. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι με την πρόσφατη ιστορία του συγκεκριμένου θεάτρου, ακόμη μας στοιχειώνει η (ζητω;)κραυγή «Έχουμε νέο διοικητή!», που ακούγεται στο τέλος του «Φουέντε Οβεχούνα».

Περισσότερες πληροφορίες

Φουέντε οβεχούνα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η άφιξη του διοικητή Φερνάν Γκόμεθ στο μέχρι τότε ήσυχο χωριό Φουέντε Οβεχούνα και η αυταρχική του συμπεριφορά ενώνει τους κατοίκους σε μια συλλογική εξέγερση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.