Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ"

Πήραμε μια πρώτη αποκλειστική γεύση από την ατμοσφαιρική παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη πάνω στο έργο-καταγγελία του Άρθουρ Μίλερ κατά των προκαταλήψεων και του φανατισμού.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις «Μάγισσες του Σάλεμ» Αγγελική Κοκκοβέ©

Οι πρώτες φωτογραφίες από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" του Άρθουρ Μίλερ που μεταφράζει και σκηνοθετεί ο πολυσχιδής Νικορέστης Χανιωτάκης στη σκηνή του θεάτρου "Δημήτρης Χορν", φέρουν την υποβλητική ατμόσφαιρα και την εκφραστικότητα που συναντάμε στις φιγούρες και τα πρόσωπα του Ρέμπραντ, του Καραβάτζο ή ακόμα και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Οι Νικήτας Τσακίρογλου, Άκης Σακελλαρίου, Ρένια Λουιζίδου, Ιωάννα Παππά, Γιάννης Καλατζόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας και Μελίνα Βαμβακά πρωταγωνιστούν στην ατμοσφαιρική παράσταση που μας μεταφέρει στη δίκη των μαγισσών που έγινε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης το 1692, η οποία οδήγησε στο θάνατο είκοσι κατοίκους του χωριού με την κατηγορία της μαγείας.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 1

Ο Άρθουρ Μίλερ έγραψε το βραβευμένο με Τόνι έργο το 1953 με αφορμή την αντικομμουνιστική υστερία που επικράτησε στις ΗΠΑ την εποχή του μακαρθισμού και οδήγησε στην φυσική και ηθική εξόντωση απλών πολιτών, ιδεολόγων και εκπροσώπων του πνευματικού κόσμου. Ο ευφυής παραλληλισμός των διώξεων του μακαρθισμού με το "κυνήγι μαγισσών" που επικράτησε στο Σάλεμ (όρος που εισήγαγε ο ίδιος στον 20ο αιώνα) ανέδειξε το έργο σε μια διαχρονική καταγγελία κατά των δεισιδαιμονιών, των προκαταλήψεων, του φανατισμού και της καταπάτησης των πολιτικών ελευθεριών. Ο ίδιος ο συγγραφέας άλλωστε βίωσε τις συνέπειες τους στην εποχή του με την ανακοπή της συγγραφικής του δραστηριότητας, καθώς αρνήθηκε να δώσει στην Επιτροπή του Μακάρθι ονόματα φιλο-κομμουνιστών.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 2

"Όταν η ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη ο φόβος παίρνει υπόσταση. Οι άνθρωποι του Σάλεμ έβλεπαν τον εαυτό τους σαν κάτοχο μιας ανώτερης αλήθειας. Αν το φως αυτής της αλήθειας έσβηνε, πίστευαν πως θα ερχόταν η συντέλεια του κόσμου. Όταν έχετε έναν ιδεολογικό κόσμο που θεωρεί τον εαυτό του τόσο αγνό, είναι φυσικό να τείνετε προς τα άκρα" υπογραμμίζει ο Άρθουρ Μίλερ για το έργο του που παίρνει οικουμενικές διαστάσεις, με εφαρμογή σε διαφορετικές στιγμές της παγκόσμιας Ιστορίας.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 3

Με άξονα την βαθιά αυτή πολιτική διάσταση του έργου, η παράσταση εστιάζει στην ασφυκτική θρησκευτικότητα, τη διαπλοκή στις ανθρώπινες σχέσεις και τη βία που ασκείται στην κοινωνία τόσο από τους φορείς της εξουσίας, όσο και μεταξύ των μελών της.

Η ιστορία των "Μαγισσών"

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 4

Όλα ξεκινούν με τον παράφορο έρωτα της Άμπιγκεϊλ για τον κεντρικό ήρωα, Τζον Πρόκτορ, έναν μεγαλύτερό της παντρεμένο άνδρα ο οποίος ωστόσο την απορρίπτει και διαλέγει να μείνει στο πλάι της συζύγου του. Έτσι, εκείνη μαζί με άλλες κοπέλες του χωριού του κάνουν μάγια για να τον φέρουν πίσω. Οι κάτοικοι του Σάλεμ τις ανακαλύπτουν και οι γυναίκες κινδυνεύουν να θανατωθούν ως μάγισσες. Η Άμπιγκεϊλ κατηγορεί την σύζυγο του αγαπημένου της ως υποκινήτρια των μεταφυσικών πράξεων, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μία δίκη με καταστροφικές συνέπειες για όλους.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 5

Το εξαιρετικό καστ συμπληρώνουν οι Θωμάς Γκαγκάς, Κατερίνα Νικολοπούλου, Ισιδώρα Δωροπούλου, Μαρία Μοσχούρη, Αντουανέτα Παπαδοπούλου και Δανάη Ομορεγκιέ Νεάνθ.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 6

Τα σκηνικά υπογράφει η Αρετή Μουστάκα, τα κοστούμια η Χριστίνα Πανοπούλου, τους φωτισμούς η Χριστίνα Θανάσουλα, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση ο Γιάννης Μαθές, την κίνηση η Αντιγόνη Γύρα και τις φωτογραφίες η Αγγελική Κοκκοβέ.

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 7

Υποβλητικά τα πρώτα στιγμιότυπα από τις "Μάγισσες του Σάλεμ" - εικόνα 8

Περισσότερες πληροφορίες

Οι μάγισσες του Σάλεμ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Βασισμένο στην πραγματική ιστορία της καταδίκης ως μαγισσών 20 γυναικών στο χωριό Σάλεμ της Μασαχουσέτης το 1692, το αριστούργημα του Μίλερ είναι μια διαχρονική καταγγελία των δεισιδαιμονιών, των προκαταλήψεων και του φανατισμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.