Αυτό το καλοκαίρι πάμε ξανά στη «Γιορτή στου Νουριάν»!

Η πολυαγαπημένη παράσταση της Συντεχνίας του Γέλιου επιστρέφει για μία βραδιά, για να θυμίσει σε μικρούς και μεγάλους την αξία της πολιτισμικής συμφιλίωσης.

Αυτό το καλοκαίρι πάμε ξανά στη «Γιορτή στου Νουριάν»!

Το έργο του Γερμανού Φόλκερ Λούντβιχ, «Μια γιορτή στου Νουριάν» τάραξε τα νερά του παιδικού θεάτρου, όταν έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία δέκα χρόνια πριν, το φθινόπωρο του 2011, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Κουκαλάνι και του Παντελή Δεντάκη. Η νεοσύστατη τότε Συντεχνία του Γέλιου, που θα αποδείκνυε ότι έχει πάρει στα σοβαρά το θέμα «θέατρο για παιδιά», παρουσίαζε σε πρώτη πανελλαδική παρουσίαση ένα σημαντικό έργο εναντίον της ξενοφοβίας, το οποίο θα έμενε για τρεις σεζόν στο ρεπερτόριο του θεάτρου, αργότερα παρουσιάστηκε σε σχολεία αλλά και στο εξωτερικό, ενώ το ίδιο έργο σκηνοθέτησε ο Κουκαλάνι με διαφορετικές διανομές τόσο στη Θεσσαλονίκη (ΚΘΒΕ) όσο και στην Κύπρο (ΘΟΚ).

Το στόρι της «Γιορτής» διαδραματίζεται σε ένα κάμπινγκ όπου κατασκηνώνει κάθε σαββατοκύριακο μία οικογένεια Ελλήνων, ένα ζευγάρι με τα δύο ανήλικα παιδιά τους. Όταν ο πατέρας ανακαλύψει πως τη συνηθισμένη τους θέση έχει καταλάβει μια οικογένεια Ιρανών μεταναστών, θα επιχειρήσει να τους διώξει, περιχαρακωμένος πίσω από τις ξενοφοβικές αντιλήψεις του… έως ότου τα παιδιά δώσουν τη λύση. Στην πραγματικότητα, ο Κουκαλάνι, που υπογράφει και τη διασκευή, έχει μεταφέρει τη θεατρική συνθήκη στα ελληνικά δεδομένα, καθώς στο πρωτότυπο, που έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο «Μια γιορτή στου Παπαδάκη» («Ein Fest bei Papadakis»), η οικογένεια των μεταναστών ήταν Έλληνες!

Αυτό το καλοκαίρι πάμε ξανά στη «Γιορτή στου Νουριάν»! - εικόνα 1
Βασίλης Κουκαλάνι δημιουργός της θεατρικής ομάδας Συντεχνία του Γέλιου

Ο συγγραφέας, συν-ιδρυτής του θεάτρου Grips, που προσανατολίζεται στο χειραφετημένο, πολιτικό θέατρο για παιδιά, έγραψε την ιστορία τη δεκαετία του 1970, έχοντας ως δεδομένη τη γερμανική πραγματικότητα, που «απειλούνταν από τον μετανάστη Έλληνα». Σαράντα χρόνια αργότερα, το έργο μιλάει ακόμη σε κάθε γωνιά της γης, όπως έχει επισημάνει και ο ίδιος ο Λούντβιχ, που έχει παρακολουθήσει την παράσταση της Συντεχνίας του Γέλιου: «δυστυχώς το έργο παραμένει διαρκώς επίκαιρο. Το φυλετικό μίσος και οι προκαταλήψεις μοιάζει να κερδίζουν έδαφος παντού, παράλληλα όμως φαίνεται πως υπάρχουν άνθρωποι που τα καταπολεμούν με πολυμήχανα μέσα, με φαντασία, χιούμορ και ζεστή καρδιά».

Τη φαντασία και το χιούμορ επιστρατεύεται και η Συντεχνία του Γέλιου με τις παραστάσεις της, που δεν διστάζουν να μιλήσουν για ζητήματα όπως ο ρατσισμός, ο σχολικός εκφοβισμός και οι κοινωνικές ανισότητες. Ο Βασίλης Κουκαλάνι, Ελληνοϊρανός ο ίδιος, έχει γευτεί την εμπειρία της μετανάστευσης, γι’ αυτό και επιστρέφει ξανά και ξανά στη «Γιορτή στου Νουριάν», δηλαδή σε ένα έργο που -σύμφωνα με τα λεγόμενά του- έχει αποδειχτεί «ένα πολύτιμο εργαλείο διαπαιδαγώγησης κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, και εξίσου ένα έντονα ψυχαγωγικό γεγονός. Χωρίς μεγάλα λόγια το έργο αυτό καταφέρνει να μεταθέσει στο κοινό κάθε ηλικίας, την όρεξη να αλλάξει τη ζωή του, τη σκέψη του, τον κόσμο (του)…».

Αυτό το καλοκαίρι πάμε ξανά στη «Γιορτή στου Νουριάν»! - εικόνα 2

Εμείς θα θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε αυτή τη θεατρική «Γιορτή» της συμφιλίωσης σε μια θερινή παράσταση στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού, στις 30 Ιουνίου. Τη μουσική υπογράφει ο Κώστας Νικολόπουλος, το τραγούδι οι Active Member, τα σκηνικά και κοστούμια οι Αλεξάνδρα Σιάφκου και Αριστοτέλης Καρανάνος, την κίνηση επιμελείται η Μαργαρίτα Τρίκκα και τους φωτισμούς ο Γιώργος Αγιαννίτης. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Γιάννης Βαρβαρέσος, Θανάσης Ζερίτης, Βασίλης Κουκαλάνι, Γεωργία Δελαρόχα Κυριαζή, Κωστής Ραμπαβίλας, Φανή Ξενουδάκη, Θανάσης Δόβρης, Θεοδοσία Σαββάκη και Αλέξανδρος Τούντας. Η παράσταση δίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Πρόσβαση» του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Θα παρουσιαστεί με υπέρτιτλους στα φαρσί και θα είναι καθολικά προσβάσιμη για όλους και όλες, με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ακουστική περιγραφή (AD: Audio Description) και υπέρτιτλους για Κωφές/ους. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου εδώ

Περισσότερες πληροφορίες

Μια γιορτή στου Νουριάν

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση της ομάδας για τις προκαταλήψεις, τις σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και μεταναστών και την πολιτισμική συμφιλίωση, που άφησε εποχή, παρουσιάζεται σε νέα εκδοχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οικόπεδα με θέα

Ο Αμερικανός δραματουργός κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό του οικονομικού συστήματος και ο Χανιωτάκης το αποδίδει σε μια καλοπαιγμένη, ατμοσφαιρική, αλλά και κάπως νωχελική παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
08/12/2022

"TheARtro": Η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη μιλάει για την πρώτη παράσταση επαυξημένης πραγματικότητας

Παρακολουθήσαμε την πρώτη παράσταση "επαυξημένη" με ψηφιακές πληροφορίες που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα μέσα από το καινοτόμο ερευνητικό έργο "TheARtro" που στοχεύει στην προσβασιμότητα και τον θεατρικό τουρισμό και μιλήσαμε με τη σκηνοθέτιδα και επιστημονική υπεύθυνη με πρωτοβουλία της οποίας ξεκίνησε.

Στέλιο Ανατολίτη, πόσο κανονική είναι η δουλειά του κωμικού;

Ο γνωστός κωμικός μιλά στο "α" με αφορμή τη νέα του παράσταση "Κανονική δουλειά", η οποία συνεχίζει να παίζεται στο Alhambra Art Theatre με μεγάλη επιτυχία, αλλά και τα δέκα χρόνια που κλείνει φέτος στο stand up comedy.

"Rabbit Hole": Συνεχίζονται οι παραστάσεις του βραβευμένου έργου του Ντέιβιντ Λίντσεϊ-Αμπέρ

Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση βλέπουμε το συναρπαστικό έργο του Αμερικανού δραματουργού, που μιλάει για την επιβίωση και την ελπίδα.

Μια "Άκρως συμπαντική" κωμωδία σε πανελλήνια πρώτη στο Σύγχρονο Θέατρο

Η πολυβραβευμένη μαύρη κωμωδία της Σάρλοτ Τζόουνς αποκαλύπτει με μοναδικό τρόπο τις δυσκολίες και την περιπλοκότητα, αλλά παράλληλα την αξία και την ομορφιά των ανθρώπινων σχέσεων.

Μη χάσετε τις τελευταίες παραστάσεις για την "Ερμιόνη" του Ανδρέα Στάικου

Για λίγες ακόμα παραστάσεις, το θεατρικό θα παίζεται στο υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

"Spiritus": Ένα αστικό παραμύθι από τους bijoux de kant στο Θέατρο Μπέλλος

Ένα video art από τους bijoux de kant που χρησιμοποιεί ως όχημα και ανασυνθέτει το παραμύθι του Χ. Κ. Άντερσεν για να ανιχνεύσει τις σύγχρονες συναισθηματικές απώλειες και ανάγκες των κατοίκων της μεγαλούπολης.