Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Οι Έλληνες συγγραφείς συνομιλούν ενεργά με τη σκηνική πρακτική, όπως αποδεικνύουν τέσσερις παραστάσεις έργων των Γιάννη Τσίρου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιώργου Καφετζόπουλου και Δημήτρη Φούτσια.

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Η τάση που θέλει το σύγχρονο ελληνικό έργο να ισχυροποιείται όλο και περισσότερο δείχνει να συνεχίζεται και αυτήν τη σεζόν, η οποία ξεκινάει με τέσσερις πρεμιέρες έργων από συγγραφείς της νεότερης και της σύγχρονης γενιάς. Από τον παλαιότερο, Γιάννη Τσίρο, στη sui generis Λένα Κιτσοπούλου και από εκεί στους πρωτοεμφανιζόμενους Γιώργο Καφετζόπουλο και Δημήτρη Φούτσια, ο καθένας φιλτράρει μέσα από την προσωπική του ματιά τα ερεθίσματα της ελληνικής πραγματικότητας.

Τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου μετράνε σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια από τη συγγραφή τους, αλλά συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς καταπιάνονται με στερεοτυπικές συμπεριφορές που δεν έχουν εκλείψει. Ο συγγραφέας εστιάζει στο σεξισμό, την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος στην πατριαρχική κοινωνία και βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μια ξένη γυναίκα που βρίσκεται παράνομα στην Ελλάδα και εργάζεται ως στρίπερ. Την παράσταση σκηνοθέτησε πέρυσι ο Γιώργος Παλούμπης και τώρα επαναλαμβάνεται με μία αλλαγή στη διανομή: Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Νεφέλη Δούκα (Μικρό Χορν, από 24/10).

Ο Τσίρος είναι ένας από τους συγγραφείς που ξανασύστησαν το ρεαλισμό και το ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων, δείχνοντας το δρόμο σε αρκετούς από τους νέους συγγραφείς (Ρωμνιός, Τσουρής, κ.ά.). Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιώργος Καφετζόπουλος με το «Τάο», μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Αντώνης Καφετζόπουλος, Στάθης Σταμουλακάτος και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Ριάλτο, από 23/10).

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα - εικόνα 1
«Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα»

Σε τελείως διαφορετικό ύφος, το «κακό κορίτσι» του ελληνικού θεάτρου, Λένα Κιτσοπούλου, υπογράφει ένα σουρεαλιστικό αντι-αφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μια σπονδυλωτή φάρσα που αποδομεί τα στερεότυπά του. Πρόκειται για τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που δεν πρόλαβαν να ανέβουν λόγω του lockdown και κάνουν τώρα πρεμιέρα, ανανεωμένες μάλιστα με το υλικό της μετα-covid πραγματικότητας. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς και συμμετέχουν οι: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά κ.ά. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 22/10).

Σουρεαλιστική τρέλα κουβαλάει και το έργο του νέου συγγραφέα Δημήτρη Φούτσια, «Meatball#okeftes», που διαδραματίζεται σε μια διά νόμου χορτοφαγική κοινωνία κατά τη διάρκεια μιας φιλικής συνεστίασης: τέσσερις πολιτισμένοι άνθρωποι εκδηλώνουν άγρια ανθρωποφαγικά ένστικτα, όταν κάνει μυστηριωδώς την εμφάνισή του ένα κεφτεδάκι. Ο Γιώργος Λύρας σκηνοθετεί τους Άρτεμη Γρύμπλα, Απόστολο Καμιτσάκη, Βασιλική Κίσσα και Βαγγέλη Σαλεύρη (Αλίκη, από 22/10).

Περισσότερες πληροφορίες

Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Καυστικό αντιαφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μία σπονδυλωτή κωμική φάρσα του καλοκαιρού και του κορωνοϊού.

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Meatball #OKEFTES

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Σε αστυνομικό γαϊτανάκι αποκαλύψεων εξελίσσεται ένα γεύμα, όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι, στο νέο έργο με φόντο μια πράσινη κοινωνία όπου η κατανάλωση κρέατος απαγορεύεται.

Τάο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε ένα σπιντάτο έργο σκληρού ρεαλισμού, με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/05/2024

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.