Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας

Για δύο βραδιές στο φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης ανεβαίνει η παράσταση σε σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας της ομάδας, Μαρίας Περετζή.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της προσέγγιση πάνω στην «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η ομάδα Ρόδα της Μαρίας Περετζή παρουσιάζει εκ νέου την παράσταση στο θέατρο Πέτρας στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, σε δική της σκηνοθεσία. Η πολυμελής ομάδα, που μετρά περισσότερα από είκοσι χρόνια πορείας, δημιουργεί παραστάσεις με βασικά υλικά το χορό, το θέατρο και τη μουσική, με ένα ρεπερτόριο που εστιάζει σε διαχρονικά και πανανθρώπινα κείμενα, μεγάλους μύθους και έπη της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, όπως τα «Γκιλγκαμές», «Αμφιάραος» και «Ραμαγιάνα». Αυτό που χαρακτηρίζει την ομάδα Ρόδα είναι η καθολικότητα της συμμετοχής των μελών της σε κάθε βήμα της θεατρικής διαδικασίας -από τη μουσική επένδυση, τα σκηνικά μέχρι τα εντυπωσιακά κοστούμια- γεγονός που καθορίζει την καλλιτεχνική της ταυτότητα.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας - εικόνα 1

Η ομάδα ξαναδιαβάζει την «Τρικυμία», που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού με φιλοσοφικές προεκτάσεις. Στο έργο, που θεωρείται από τους μελετητές το τελευταίο θεατρικό του Σαίξπηρ, το ρόλο του πρωταγωνιστή επωμίζεται ο δούκας του Μιλάνου, Πρόσπερο, ο οποίος καταλήγει ναυαγός με την κόρη του Μιράντα και τους υπηρέτες του σε ένα παράξενο ερημονήσι, όταν ο αδερφός του σφετερίζεται το θρόνο του. Μέσα σε αυτό το κλίμα, έρχεται αντιμέτωπος με τους δαίμονές του, τα ανθρώπινα πάθη και το βάρος της εξουσίας. Σε αντίθεση με τα περισσότερα έργα του Σαίξπηρ, όπου οι αλαζονικοί χαρακτήρες που εκμεταλλεύονται την δύναμη τους τιμωρούνται, εδώ ο βάρδος σκύβει με περισσότερη κατανόηση και διάθεση για συγχώρεση πάνω από τον ήρωα του, εστιάζοντας στην προσπάθεια του ανθρώπου να ξεπεράσει τις δυσκολίες που τον οδηγούν μακριά από το δρόμο του και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας - εικόνα 2

Κινητήριος δύναμη και συνδετικός κρίκος που διατρέχει όλο το έργο είναι το θέμα της μαγείας. Η τρικυμία προκαλείται εξαιτίας της μαγικής δύναμης του Πρόσπερο, καθώς και όλα τα γεγονότα που ακολουθούν. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η στιγμή που αποκηρύσσει την υψηλή τέχνη της μαγείας, ταυτίζεται με το τελευταίο κλείσιμο του ματιού του Σαίξπηρ στη θεατρική συγγραφή, καθώς έγραψε αυτόν τον ρόλο για να τον ερμηνεύσει ο ίδιος, καταθέτοντας έτσι την φιλοσοφική του αντίληψη περί ζωής. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε ότι βρίθει αναφορών προς το ίδιο το θέατρο και τη φύση του, παρομοιάζοντας πολλές φορές την μυστικιστική τέχνη του Πρόσπερο με την θεατρική ψευδαίσθηση, ενώ παράλληλα φλερτάρει και με το στοιχείο της μεταμόρφωσης.

Στην παράσταση η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά -φλάουτο, πιάνο, κρουστά- από τους Τάκη Πατερέλη και Γιώργο Ντούνη, με τη φωνή της Πίας Πιερράκου, σε επιμέλεια της Μαρίας Περετζή. Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Λόγος, Ίρις Μπαγλανέα, Ιουλία Βεντίκου, Μάνια Μεταξά, Πάτυ Παπαγεωργίου, Σταύρος Κάππας, Θωμάς Γκότσης, Δημήτρης Μπόζες, Δημήτρης Νέλλας, Γιάννης Αγγέλης, Γιώργος Κωστογιάννης, Χρήστος Βελαώρας, Γιώργος Ντούνης, Άννα Κυπραίου, Αλέξανδρος Μπάτσης, Πία Πιερράκου, Γεωργία Καρούτσου.

i Προπώληση μέσω viva.gr | Δείτε το trailer της παράστασης εδώ

Περισσότερες πληροφορίες

Τρικυμία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της προσέγγιση στο τελευταίο θεατρικό του Σαίξπηρ, η πολυμελής ομάδα επανεξετάζει το έργο, που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού με τις φιλοσοφικές αναζητήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.