Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν;

Βρισκόμαστε λίγο μετά τα Χριστούγεννα και λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, την περίοδο του χρόνου που κάποιες φορές οι ευχές γίνονται πραγματικότητα. Και η Τώνια Καράογλου με τη Μαρία Κρύου προσκαλούν σε ρεβεγιόν οκτώ θεατρικούς ήρωες που θαυμάζουν και θα ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά.

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν;

Βρισκόμαστε λίγο μετά τα Χριστούγεννα και λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, την περίοδο του χρόνου που κάποιες φορές οι ευχές γίνονται πραγματικότητα. Και η Τώνια Καράογλου με τη Μαρία Κρύου προσκαλούν σε ρεβεγιόν οκτώ θεατρικούς ήρωες που θαυμάζουν και θα ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά.

Η Λαίδη Νίντζο είναι ένα από τα «Top girls» της Κάριλ Τσέρτσιλ, που ζωντανεύει στη σκηνή του Πόρτα ο Θωμάς Μοσχόπουλος. Υπέροχη η Αλεξάνδρα Αϊδίνη στον συγκεκριμένο ρόλο, σε αφήνει να φαντασιωθείς την εικόνα της γυναίκας που όταν την αντίκριζε, ο αυτοκράτορας Go-Fukakusa ριγούσε από επιθυμία. Η Νίντζο έζησε στην Ιαπωνία τον Μεσαίωνα και δεν ήταν απλώς μια όμορφη παλλακίδα, αλλά μια ιστορική μορφή. Αφήνοντας το παλάτι για να γίνει βουδίστρια μοναχή, φανταστείτε πόσα θα μπορούσε να πει για τις αντιθέσεις της ζωής...

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 1

Αφού το αγόρι του «Mute» είναι, ψυχή τε και σώματι, ο Γιώργος Χρυσοστόμου, θα θέλαμε να του πούμε: «Γιώργο, έλα να τα πιούμε και να μιλήσουμε για τη ζωή». Διότι η αλήθεια είναι πως ταυτιστήκαμε μαζί του στην αυτοβιογραφική περφόρμανς «Mute» που παίζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Η περσόνα που χτίζει επί σκηνής έχει την ικανότητα να είναι ταυτόχρονα άμεση, ευχάριστα «ύπουλη», ακραία και αντιδραστική, ανά στιγμές σαρκαστική και πάντα «ξαφνική». Αυτό το αναπάντεχο δεν ψάχνουμε στο θέατρο και στη ζωή;

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 2

«Κυρία Κοτοπούλη, τι αγαπήσατε περισσότερο, τον Ίωνα Δραγούμη ή το θέατρο»; Αυτή θα ήταν μία από τις ερωτήσεις που θα κάναμε στη γυναίκα-θρύλος του ελληνικού θεάτρου, την οποία ενσαρκώνει η Νένα Μεντή στην παράσταση «Μαρίκα» του Πέτρου Ζούλια στο Χώρα. Σκεφτείτε πόσα πράγματα θα μπορούσε να αποκαλύψει για την εμπειρία των μπουλουκιών, για το ελληνικό θέατρο του 1900, για σημαντικά πρόσωπα όπως ο Ελευθέριος Βενιζέλος, η Πηνελόπη Δέλτα, ο Εμμανουήλ Μπενάκης κ.ά.

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 3

Τελικά η Λούλου είναι μια γυναίκα που μπορεί να υπάρξει μόνο στη φαντασία και την τέχνη ή και στην αληθινή ζωή; Η ηρωίδα του Φρανκ Βέντεκιντ θεωρείται μια αιώνια φαντασίωση, ένα πλάσμα που, αλλάζοντας μάσκες κι εραστές, αθροίζει πάθη και λάθη για να συναντήσει τη λύτρωση στην αγκαλιά ενός εγκληματία. Η ιστορία της είναι δια­χρονική, μας συγκινεί και φέτος ζωντανεύει με την Άλκηστη Πουλοπούλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης».

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 4

Χριστούγεννα 1879. Ένα σπίτι φορτωμένο με δώρα. Μία γυναίκα χαϊδεμένη από τον σύζυγό της, μια τέλεια «κούκλα»: η Νόρα Χέλμερ. Τρεις πράξεις αργότερα θα κλείσει πίσω της την πόρτα του σπιτιού, το δικό της «χρυσό κλουβί», όπου ζούσε χωρίς αγάπη. Μια θαρραλέα πράξη συνειδητοποίησης. Πού πηγαίνει αμέσως μετά; Τι της επιφυλάσσει η ζωή; Ένα τετ-α-τετ με τη «Νόρα», που υποδύεται η Σοφία Χιλλ, σε σκηνοθεσία του Θόδωρου Τερζόπουλου στο Άττις, ακούγεται δελεαστικό...

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 5

Ίλαρχος του Λευκού Στρατού του τσάρου, φεύγει από τη Ρωσία τη στιγμή που ξεσπάει η Οκτωβριανή Επανάσταση για να καταλήξει στον Πειραιά. Συναναστρέφεται με πόρνες και λιμενεργάτες, ενώ το επιχειρηματικό του δαιμόνιο τον ανεβάζει στην κοινωνική κλίμακα. Τυχοδιώκτης, με πάθη και ικανότητες που του φέρνουν εξουσία, δόξα, χρήματα και αμέτρητες γυναίκες, ο Βασίλι Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, τον οποίο ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου στο Πορεία, είναι αδιαμφισβήτητα μια συναρπαστική προσωπικότητα. Τον φανταζόμαστε σε ένα ημιφωτισμένο μαγαζί της Τρούμπας να αναζητάει αυτό το μοναδικό κορίτσι που δεν μοιάζει με τα άλλα...

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 6

Θρυλική φωνή της όπερας, γυναίκα-σύμβολο, «ιερό τέρας» του μουσικού θεάτρου. Αλλά και μια γυναίκα σπαρακτικά μόνη. Δεν είναι άλλη, φυσικά, από τη Μαρία Κάλλας. Η Μαρία Ναυπλιώτου ξεγυμνώνει την ψυχή της στο «Master Class», που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στο «Δημήτρης Χορν», όμως είναι ακόμη πολλά όσα θέλουμε να μάθουμε γι’ αυτήν τη σπουδαία γυναίκα και καλλιτέχνιδα, που έδωσε την ψυχή της στην τέχνη και στον έρωτα.

Με ποιους θεατρικούς ήρωες θα κάναμε ρεβεγιόν; - εικόνα 7

Ήρωας του σπουδαιότερου έργου που γράφτηκε ποτέ. Ένας πραγματικός επαναστάτης. Ο Άμλετ. Στο πρόσωπό του χωράνε αμέτρητες αναγνώσεις, όσες κάθε εποχή και κάθε ανάγκη γεννάνε. Αν ο νεαρός πρίγκιπας της Δανίας εμφανιζόταν μπροστά μας, όπως το φάντασμα του πατέρα του εμφανίστηκε σε αυτόν, τι θα μας ζητούσε; Κι εμείς; Τι θα συζητούσαμε με τον Άμλετ του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, που ανεβάζει η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο Αμφι-θέατρο;

Περισσότερες πληροφορίες

Mute

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα βωβό one-man-show αποτελεί το πρωτότυπο εγχείρημα του Γιώργου Χρυσοστόμου, που βασίζεται στο σωματικό θέατρο. Αφορά τους σύγχρονους ανθρώπους, που κοιτάζουν αλλά δεν βλέπουν πραγματικά.

Νόρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Ο Θ. Τερζόπουλος δεν διαχειρίζεται ένα οικογενειακό συμβάν –μια γυναίκα επαναστατεί ενάντια στην υποκρισία των κοινωνικών συμβάσεων–, αλλά χρησιμοποιεί τη Νόρα από το «Κουκλόσπιτο» ως σύμβολο αυτογνωσίας, που σχετίζεται με το «είναι» του θεάτρου.

Γιούγκερμαν

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 180 '

Ο βίος και η πολιτεία ενός γόνου πλούσιας οικογένειας, ιλάρχου στη φρουρά του τσάρου, που οδηγείται στη χώρα μας μετά τη Ρωσική Επανάσταση, σκιαγραφούν την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της Ελλάδας του Μεσοπολέμου.

Lulu

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η Λούλου με τα αναρίθμητα πρόσωπα είναι η ιδανική επιφάνεια για να προβάλλουν άντρες και γυναίκες όλες τις πιθανές και απίθανες φαντασιώσεις τους για το αντικείμενο του πόθου τους.

Μαρίκα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η μεγάλη πρωταγωνίστρια του ελληνικού θεάτρου Μαρίκα Κοτοπούλη, η οποία πήγαινε κόντρα στο κατεστημένο, όποτε η περίσταση και τα «πιστεύω» της το απαιτούσαν, ενέπνευσε τον Π. Ζούλια να γράψει αυτό το έργο για τη ζωή της.

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 160 '

Μια ιστορία εκδίκησης είναι η βάση αυτού του πολυσύνθετου έργου, το οποίο ανεβαίνει 8 χρόνια μετά το κλείσιμο του Αμφι-Θεάτρου αλλά και 28 χρόνια μετά την παράσταση του «Άμλετ», σε σκηνοθεσία του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Αμφι-Θέατρο

Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Αδριανού 111, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.