Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

Η ωμά ρεαλιστική ματιά του Βασίλη Μπισμπίκη δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Το νιώθουμε σε κάθε του παράσταση και πιστεύουμε πως το ίδιο θα συμβεί με τον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, που θα παιχτεί σε avant premiere στις 8/10 για τους αναγνώστες του «α».

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

«Shopping and fucking» του Μαρκ Ρέιβενχιλ (2014), «Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντ­μπεργκ (2017), «Άρης» της Σοφίας Αδαμίδου και «Άνθρωποι και ποντίκια» βασισμένο στο έργο του Τζον Στάινμπεκ (2018). Αυτές τις τέσσερις σκηνοθεσίες μετρά μέχρι σήμερα στο θέατρο ο Βασίλης Μπισμπίκης και, αν σας φαίνονται λίγες συγκριτικά με την αναγνωρισιμότητα που έχει το όνομά του, το σίγουρο είναι πως τίποτα δεν γίνεται τυχαία.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης έδειξε με τη δημιουργία του Cartel σε ένα παλιό μηχανουργείο στον Βοτανικό, ανάμεσα σε αποθήκες και μάντρες υλικών ανακύκλωσης, ποιο είδος θεάτρου τον ενδιαφέρει. Επιλέγει έργα που κοιτάζουν τον κατατρεγμένο άνθρωπο, τον απαξιωμένο, εκείνον που κυνηγά την ουτοπία κατάματα, ενώ προσπαθεί να αναλύσει τον κόσμο που αλλάζει χρησιμοποιώντας έναν ρεαλιστικό κώδικα επί σκηνής. Οι ηθοποιοί του βρίζουν, φτύνουν, αγκαλιάζονται, κλαίνε... Η ιδιοσυγκρασία κάθε χαρακτήρα γίνεται η σπίθα για να πάρει φωτιά η σκηνή.

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη - εικόνα 1

Ο ακραίος ρεαλισμός που χρησιμοποίησε στην πιο πρόσφατη δουλειά του, το «Άνθρωποι και ποντίκια», έβαλε το κοινό σε μια ενδιάμεση θέση μεταξύ σκηνής και πραγματικότητα με απολύτως ρευστά όρια – και αυτό έκανε αίσθηση. Ο Μπισ­μπίκης ήρθε να βαθύνει την τομή που έκανε στο ελληνικό θέατρο ο φίλος και συνεργάτης του Γιάννης Οικονομίδης με το «Στέλλα κοιμήσου». Δεν είναι αυτοαναφορικός, έχει όμως τον τρόπο να γίνεται προσωπικός και, όντας πατέρας ο ίδιος, πιστεύουμε πως αυτήν την εμπειρία θα τη χρησιμοποιήσει και στον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, ο οποίος ανεβαίνει στο Αποθήκη σε avant premiere στις 8/10.

Η κλασική ιστορία του μεγάλου δημιουργού, γραμμένη το 1887, μεταφέρεται στην Αθήνα του 2019 με όχημα μια νατουραλιστική σκηνοθετική φόρμα. Είναι πρόκληση ο ρόλος του ίλαρχου πατέρα για τον Τάσο Ιορδανίδη και της συζύγου του για τη Μαρίνα Ασλάνογλου, ενός αντρόγυνου που αλληλοσπαράσσεται και στο τέλος συντρίβεται. Και είναι πρόκληση, διότι οι δύο πρωταγωνιστές θα πρέπει να βρουν το συγκινησιακό φορτίο το οποίο φέρουν οι χαρακτήρες που ερμηνεύουν με μια διαφορετική οξύτητα, από τη στιγμή που ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει την επιθυμία του να μεταφέρει το έργο στη σκηνή «με όρους ακραίου ρεαλισμού, για να καταδείξει, με δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται κάπου στην Αθήνα του 2019, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, όπου δύο σύζυγοι συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.