Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Τι κάνεις όταν μια βόμβα από το παρελθόν απειλεί το παρόν και το μέλλον σου; Και αν η χώρα σου χανόταν από το χάρτη; Όλες οι απαντήσεις στις σκηνές της πόλης...

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Πώς μπορεί να ξεπεραστεί ο αναλφαβητισμός; Τι συνέβη στη Θεσσαλονίκη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου; Τι κάνεις όταν μια βόμβα από το παρελθόν απειλεί το παρόν και το μέλλον σου; Και αν η χώρα σου χανόταν από το χάρτη; Όλες οι απαντήσεις στις σκηνές της πόλης...

#1 «Έξω χιονίζει»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 1

Ένα μέντιουμ, εκατό χρόνια μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καλεί στη σκηνή τα φαντάσματα έξι ξένων στρατιωτών που βρέθηκαν στο μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια πολυφυλετική Θεσσαλονίκη, η οποία υπέφερε από την ελονοσία και την έλλειψη τροφίμων και σημαδεύτηκε ανεπανόρθωτα από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1917, ενώ την ίδια στιγμή αναζητούσε λίγη διασκέδαση στα μιούζικ χολ. Αυτό το αντιηρωικό, πολλές φορές ξεκαρδιστικό αλλά και σπαρακτικό κλίμα καταγράφει το έργο του Σάκη Σερέφα. Ερμηνεύουν οι Ειρήνη Ιωάννου, Νίκος Καρδώνης, Αποστόλης Ψαρρός, σε σκηνοθεσία της Μαρίας Αιγινίτου. (Άλμα, 5-8/3)

#2 «Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 2

Η Κατρίν Μπεναμού εμπνεύστηκε το έργο από τη γιαγιά της, η οποία –όπως και η ηρωίδα– δεν έμαθε γράμματα κι έχασε βίαια την παιδικότητά της, αφού βρέθηκε ξαφνικά από την Αλγερία στο Παρίσι, παντρεμένη με έναν άγνωστο, στις αρχές του 19ου αιώνα. Η οικογενειακή ιστορία της ίσως ήταν κι ένας από τους λόγους που οδήγησαν τη συγγραφέα να παραδίδει τα τελευταία χρόνια σεμινάρια γραφής σε μετανάστριες. Στο πολυεπίπεδο έργο της, που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές στην πρώτη του παρουσίαση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2016, παρακολουθούμε πώς η ώριμη ηρωίδα της μαθαίνει ανάγνωση και γραφή, ανακαλύπτοντας εκ νέου την ταυτότητά της. Πρωταγωνιστεί η Ιωάννα Γκαβάκου. (Vault, από 4/3)

#3 «Πεθαίνω σα χώρα»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 3

Ο Τάσος Μπλάτζιος ερμηνεύει και συν-σκηνοθετεί με την Τάνια Κίτσου το επίκαιρο και ταυτόχρονα προφητικό πολιτικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, σε μια σύγχρονη δική του διασκευή. Με αφετηρία το ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα μη μιλάς», συνθέτει ένα νέο μονόλογο που πατάει στη δύναμη της οικουμενικής και αποστομωτικής γλώσσας του Δημητριάδη αλλά και στην αλληλοεξαρτώμενη σχέση της χώρας με το άτομο, με στόχο την κοινωνική αφύπνιση. Διεισδύει με αυτόν τον τρόπο σε ένα από τα σημαντικότερα πεζογραφήματα της πρώτης περιόδου της Μεταπολίτευσης (δημοσιεύτηκε το 1978), το οποίο περιγράφει το πώς καταλύεται η ύπαρξη μιας χώρας σε ταραγμένους καιρούς αλλά και την αγωνιώδη κραυγή των κατοίκων της τη στιγμή που σβήνεται σταδιακά από το χάρτη. («Bios», από 1/3)

Περισσότερες πληροφορίες

Έξω χιονίζει

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα
  • Διάρκεια: 75 '

Στρατιώτες που βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου καταθέτουν τις αντιηρωικές μαρτυρίες τους για τα όσα πέρασαν.

Πεθαίνω σα χώρα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Το εκρηκτικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη συναντά το ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα μη μιλάς», σε μια παράσταση που ανοίγει διαύλους επικοινωνίας ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Ένα σύγχρονο έργο, που παίχτηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, εξιστορεί τη συναρπαστική πορεία μιας αναλφάβητης μετανάστριας προς τη μόρφωση.

Bios

Πειραιώς 84

Vault

Μελενίκου 26

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.