«Προσωπική συμφωνία» στο Από Μηχανής

Με τους Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη θ’ ανεβάσει το χειμώνα την «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ ο Δημήτρης Μυλωνάς.

«Προσωπική συμφωνία» στο Από Μηχανής

Με τους Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη θ’ ανεβάσει το χειμώνα την «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ ο Δημήτρης Μυλωνάς.

«Προσωπική συμφωνία» στο Από Μηχανής - εικόνα 1

Πόσο εύκολο είναι να ανακαλέσεις την ιστορική μνήμη και να μετατρέψεις τη σκηνή σε πλατφόρμα διαλόγου για γεγονότα που ακόμη και σήμερα σηκώνουν πολλή συζήτηση; Με την «ασφάλεια» της απόστασης πενήντα ετών, από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Ρόναλντ Χάργουντ έγραψε την «Προσωπική συμφωνία» αποδεικνύοντας πως είναι καλά ενημερωμένος για τις καταγγελίες και τις δίκες στην τραυματισμένη από τον πόλεμο Γερμανία. Το γεμάτο σασπένς, εσωτερική και εξωτερική ένσταση έργο θα σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Μυλωνάς σε μετάφραση της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου τον ερχόμενο χειμώνα στο Από Μηχάνης Θέατρο, ένα θέατρο που έδωσε τα διαπιστευτήρια του φέτος με ένα πλούσιο πρόγραμμα και ωραίες παραστάσεις.
Η υπόθεση αφορά την ανάκριση του μεγαλύτερου μαέστρου του 20ού αιώνα Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ (Νικήτας Τσακίρογλου), στο μεταπολεμικό Βερολίνο, από έναν Αμερικανό ταγματάρχη τον Στηβ Άρνολντ (Αλέξανδρος Μπουρδούμης). Η ανάκριση σταδιακά μετατρέπεται σε προσωπική αντιπαράθεση και ο μάρτυρας Χέλμουτ Ρόντε (Χρήστος Βαλαβανίδης), δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, είναι αυτός που θα αλλάξει την τροπή της.

«Προσωπική συμφωνία» στο Από Μηχανής - εικόνα 2
Δημήτρης Μυλωνάς

«Στα ερείπια τοποθετεί ο Χάργουντ τη δράση της ‘Προσωπικής συμφωνίας’, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει» μας είπε ο Δημήτρης Μυλωνάς. «Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου. Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές».

Η «Προσωπική συμφωνία» (Taking sides) γράφτηκε το 1995, η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ. Στην Αθήνα την είδαμε το 2003 στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με τους Γιάννη Φέρτη και τον Άγγελο Αντωνόπουλο. Στην παράσταση του Από Μηχανής μαζί με τρεις πρωταγωνιστές Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη παίζουν ακόμα οι: Άννα Ελεφάντη (Έμμυ Στράουμπε), Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου (Ταμάρα Ζαχς), Παναγιώτης Γουρζουλίδης (Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς).

Περισσότερες πληροφορίες

Προσωπική συμφωνία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Το κείμενο βασίζεται στα ημερολόγια που κρατούσε ο σπουδαίος μαέστρος Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, ο οποίος κατηγορήθηκε ως φιλοναζιστής, μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του από τους συμμάχους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταίες παραστάσεις για το "Dogville" του Λαρς Φον Τρίερ

Η αλληγορία του μεγάλου κινηματογραφιστή για την κοινωνική καταπίεση και τα όρια της ηθικής που μιλάει για την εποχή μας, συνεχίζεται με επιτυχία στον Νέο Ακάδημο μέχρι την Κυριακή των Βαΐων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/03/2023

Η Ελένη από το "Κωσταλέξι" στη σκηνή του θεάτρου Θησείον

Μια αληθινή και ανατριχιαστική ιστορία που είδε το φως της δημοσιότητας τη δεκαετία του ’70, η ιστορία της Ελένης από το "Κωσταλέξι" γίνεται παράσταση από τον Κωνσταντίνο Μωραϊτη.

Ο διάσημος κουκλοπαίχτης Ματία Σόλτσε στην Ελλάδα

Ο καλλιτέχνης από τη Σλοβενία έρχεται στο "Εργαστήρι Μαιρηβή" για τέσσερις παραστάσεις και ένα εργαστήρι.

Οι "The Young Quill" κάνουν ακρόαση στο Θέατρο Μπέλλος

Μετά την επιτυχημένη επαναλειτουργία του ιστορικού θεάτρου "Μπέλλος" στην Πλάκα, η θεατρική ομάδα με επικεφαλή την Αικατερίνη Παπαγεωργίου ανακοινώνει ακρόαση για τη νέα της παιδική παράσταση που θα δούμε το καλοκαίρι του 2023 και τον επόμενο χειμώνα.

"Φωτιές ή Η απόγνωση": Η νέα θεατρική ομάδα Ρέκτις εμπνέεται από την Μαργκερίτ Γιουρσενάρ

Βασισμένη στο μονόπρακτο "Κλυταιμνήστρα" από τις "Φωτιές" της κορυφαίας Γαλλίδας λογοτέχνη του 20ού αιώνα καθώς και σε σύγχρονα κείμενα είναι η παράσταση που μιλάει για τη βία κατά των γυναικών, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία. Πρεμιέρα στα τέλη Απριλίου σε avant premiere με το Αθηνόραμα.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος για τη συνάντηση με τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη

Όσα ανακοίνωσε η ΠΟΘΑ σχετικά με τις δεσμεύσεις του Υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού σε σχέση με τις εργασιακές σχέσεις και την προστασία και καταπολέμηση των αδήλωτων και ανασφάλιστων δοκιμών, μεταξύ άλλων.

Αγορίτσα Οικονόμου: "Χρειάζεται χρόνος και υπομονή για να αναγνωρίσουμε τα τραύματά μας"

Μιλήσαμε με την ηθοποιό Αγορίτσα Οικονόμου για το "Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα" του Τόνι Κούσνερ, που σκηνοθετεί ο Γιάννης Μόσχος στο Εθνικό Θέατρο (από 31/3), για τα συλλογικά τραύματα, την απαξίωση του πολιτισμού και μια ευχή για να την ακούσει στο σύμπαν…