Ξεχωρίζουμε εδώ τις έξι πιο δυνατές «θεατρικά» παραγωγές από τον –ούτως ή άλλως ενδιαφέροντα- προγραμματισμό του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργου Κουμεντάκη, και των συνεργατών του.
Με μια συνεργασία κορυφής ανοίγει η νέα σεζόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις νέες της εγκαταστάσεις, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: δύο διεθνούς φήμης Έλληνες συμπράττουν, ο σκηνοθέτης και σκηνογράφος Γιάννης Κόκκος καθοδηγεί, στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας, τη σπουδαία Ελληνίδα μεσόφωνο Αγνή Μπάλτσα στην «Ηλέκτρα», την αρχαιόθεμη όπερα του Ρίχαρντ Στράους, βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή (από 15/9). Δεν είναι, όμως, η μόνη παραγωγή με ιδιαίτερο «θεατρικό» ενδιαφέρον.
Η Βρετανίδα Κέιτι Μίτσελ, η 52χρονη σκηνοθέτις με την ιδιότυπη κινηματογραφική γλώσσα που γνωρίσαμε το 2012 με μια συναρπαστική σινεφίλ «Δεσποινίδα Ζυλί» στο Φεστιβάλ Αθηνών, ανεβάζει την όπερα με την οποία σκανδάλισε πέρυσι το αγγλικό κοινό του Κόβεν Γκάρντεν, λόγω των τολμηρών βίαιων και αιματοβαμμένων σκηνών που προσέθεσε (μεταξύ άλλων, και έναν επί σκηνής βιασμό), στη «γυναικοκρατούμενη» εκδοχή της στη «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, με δύο διακεκριμένες Ελληνίδες υψίφωνους στον ομώνυμο ρόλο, τη Χριστίνα Πουλίτση και την Βασιλική Καραγιάννη (σε εναλλασσόμενη διανομή, από 14/3). Επίσης από την Αγγλία καταφθάνει για να επεξεργαστεί εκ νέου την «Μποέμ» του Τζάκομο Πουτσίνι ο Βρετανός σκηνοθέτης Γκρέιαμ Βικ, τοποθετώντας, όπως και πριν από επτά χρόνια, τη δράση από το Παρίσι του 19ου αιών στα αθηναϊκά Εξάρχεια του 21ου αιώνα (από 7/12).
Πειραγμένος θα ακουστεί, όμως, και «Ο μαγικός αυλός» (φωτό) του Μότσαρτ, σε μια πειραματική σκηνοθεσία που ενώνει το animation με το μιούζικ χωλ και τον Μπάστερ Κήτον με τον Τέρρυ Γκίλιαμ, δια χειρός του Αυστραλού καλλιτεχνικού διευθυντή της Κωμικής Όπερας του Βερολίνου Μπάρρη Κόσκυ και της πειραματικής βρετανικής θεατρικής ομάδας «1927» (από 31/3).
Ήταν καιρός, όμως, να δούμε Μποστ δια χειρός Νίκου Καραθάνου! Κι αυτό θα συμβεί του χρόνου, καθώς ο σκηνοθέτης (της «Γκόλφως», των «Ορνίθων» και της «Οπερέττας»), θα ανεβάσει με οδηγό την αδάμαστη φαντασία μια νέα εκδοχή στη σατιρική «Μήδεια» του Μποστ, μελοποιημένη ως οπερέτα, μετά από ανάθεση της Λυρικής, στον γνωστό συνθέτη Νίκο Κυπουργό (από 7/7).
Η «Υπόθεση Μακρόπουλος», η αριστουργηματική μοντέρνα όπερα του Λέος Γιάνατσεκ που συνδέει την υπαρξιακή αγωνία με την επιστημονική φαντασία κι έχει για ηρωίδα μια γυναίκα ηλικίας …τριακοσίων ετών, χάρη στο ελιξήριο νεότητας που της έδωσε το 16ο αιώνα ένας αλχημιστής από την Κρήτη (;!), παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Λυρική και θα έχει τη σκηνοθετική υπογραφή ενός δημιουργού ικανού να ισορροπήσει την οντολογία με το θρίλερ, τον Γιάννη Χουβαρδά (από 20/3).
Για πρώτη φορά θα ανεβάσει όπερα –με σαιξπηρικό όμως θέμα- ένας ακόμη δυνατός σκηνοθέτης του ελληνικού θεάτρου, ο Νίκος Μαστοράκης, τον «Ρωμαίο και Ιουλιέττα» του Σαρλ Γκουνό (από 25/2).
Διαβάστε ολόκληρο το πρόγραμμα στο www.athinorama.gr Πληροφορίες-προπώληση από www.nationalopera.gr