Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Η παράσταση «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στο Faust, με πρωταγωνιστή έναν ηθοποιό με αναπηρία, ανοίγει τώρα το θέμα της «επόμενης μέρας».

Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Όσο εξωφρενικό, ρατσιστικό και οπισθοδρομικό κι αν ακούγεται, εδώ και 34 χρόνια, οι άνθρωποι με αναπηρία δεν επιτρεπόταν να σπουδάσουν στις Ανώτερες Δραματικές Σχολές^ αποκλείονταν ακόμη και από τις εισαγωγικές εξετάσεις... Πριν λίγες ημέρες, στις 11/2, με πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983, ο όρος περί «αρτιμέλειας», επιτέλους, καταργήθηκε. Για την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία και την εν λόγω κατάργηση δίνεται η παράσταση του έργου του Θανάση Τριαρίδη «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στις 21/2. Το έργο έχει ως σημείο αναφοράς την ναζιστική επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου (Lebensraum), μεταγράφοντάς την εφιαλτικά στο σήμερα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Πηγή Δημητρακοπούλου πρωταγωνιστούν ο Πάνος Ζουρνατζίδης (στη φωτό, μέλος της ομάδας Θε.αμ.α Θέατρο ΑμεΑ και της Κίνησης Ηθοποιών με Αναπηρία) και ο Σήφης Πολυζωϊδης.

«Η Ελλάδα σε κάνει να ντρέπεσαι που είσαι ανάπηρος» μας έλεγε σε παλαιότερη συνέντευξή του στο Αθηνόραμα ο Ζουρνατζίδης, επισημαίνοντας τότε τα εξής: «Το πρόβλημα είναι θεσμικό. Ζούμε σε μια χώρα με θεσμούς αρτηριοσκληρωτικούς. Κι όμως, η αναπηρία, δυστυχώς, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα. Το έζησα: η δική μου δεν είναι εκ γενετής, είναι επίκτητη. Η αναπηρία μπορεί να συμβεί ακόμη και σ’ εκείνον που θεσμοθετεί αυτούς τους νόμους! Βρισκόμαστε σε μια εποχή που πρέπει επιτέλους να αλλάξει το θεσμοθετημένο της αναπηρίας: ο ανάπηρος δεν επιτρέπεται να ζει πλέον κλεισμένος στο σπίτι του και βάσει των επιδομάτων που του δίνονται από το κράτος ως μια πράξη ελεημοσύνης».

Επειδή, όμως, άλλο η νομοθετική δικαίωση και άλλο η «επόμενη μέρα», μετά την παράσταση της 21ης/2 , στις 22:30, θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Άρση της Απαγόρευσης Φοίτησης στις Δραματικές Σχολές – Η επόμενη μέρα», με αφορμή την πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983 και την κατάργηση του όρου της «αρτιμέλειας».

Περισσότερες πληροφορίες

Lebensraum

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ένα πείραμα που διαδραματίζεται μέσα σε μια θεατρική αίθουσα. Τα θύματα είναι ακαθόριστα, οι θύτες όμως απολύτως συγκεκριμένοι... Και αθώος δεν είναι κανείς...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/05/2024

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.