Γιάννης Οικονομίδης: Ο κινηματογραφιστής που αγαπάει το θέατρο

Βραβευμένος για τις δυνατές ταινίες του (Σπιρτόκουτο, Ψυχή στο στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Το μικρό ψάρι κ.α.), ο Γιάννης Οικονομίδης γράφει και σκηνοθετεί για πρώτη φορά­ για το θέατρο και μοιράζεται μαζί μας έξι σκέψεις για το «Στέλλα κοιμήσου», το οποίο κάνει πρεμιέρα στις 13/10 στο Εθνικό Θέατρο.

Γιάννης Οικονομίδης: Ο κινηματογραφιστής που αγαπάει το θέατρο

Ο βραβευμένος για τις δυνατές ταινίες του (Σπιρτόκουτο, Ψυχή στο στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Το μικρό ψάρι κ.α.) Γιάννης Οικονομίδης γράφει και σκηνοθετεί για πρώτη φορά­ για το θέατρο. Το «α» του ζήτησε να μοιραστεί μαζί μας σκέψεις για το «Στέλλα κοιμήσου», που παίζεται στο Εθνικό Θέατρο.

Γιάννης Οικονομίδης: Ο κινηματογραφιστής που αγαπάει το θέατρο - εικόνα 1

Ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας των όσων διαδραματίζονται εκείνο το όμορφο πρωινό του Ιουλίου στο σαλόνι του Αντώνη Γερακάρη στη βίλα του στην Πολιτεία. Ένα γεγονός, ένα συμβάν κλονίζει τα θεμέλια της οικογένειας, με απρόβλεπτες συνέπειες. Κι όλα αυτά, μπροστά στα μάτια του εμβρόντητου θεατή που έχει τρυπώσει στα άδυτα της οικογένειας Γερακάρη και μετατρέπεται σιγά σιγά σε αυτόπτη μάρτυρα ενός μαρτυρίου που φέρει το όνομα Στέλλα…

Μια παράσταση χρονικό. Μια παράσταση ντοκουμέντο. Μια παράσταση μη παράσταση. Στόχος είναι να ξεδιπλώνεται κάθε βράδυ στη σκηνή του θεάτρου ένα δράμα υψηλής θερμοκρασίας με τη φόρμα της ζωής και μόνο της ζωής. Οδηγός μας η αλήθεια του κόσμου εκεί έξω. Η ένταση και η τρέλα της πύρινης πραγματικότητας!

Η μουσική, υποχθόνια, σαγηνευτική, υπνωτιστική… Ένα ηφαίστειο που βράζει. Και μας συνοδεύει στο χάος.

Οκτώ ηθοποιοί. Οκτώ στοιχήματα. Στο 99,9% έχουν πέσει από το σκοινί. Το ακραίο στοίχημα από όλους είναι η 100% απόλυτη βαθιά ενσάρκωση των ρόλων. Οκτώ ρόλοι πραγματικοί, οκτώ ρόλοι βγαλμένοι από την ίδια τη ζωή. Τίποτα λιγότερο από το αδύνατο! Το φλεγόμενο «έξω» στο θεατρικό σανίδι. Γυμνός ρεαλισμός με την ψυχή, το συναίσθημα και τον άνθρωπο σε πρώτο πλάνο.

Γιάννης Οικονομίδης: Ο κινηματογραφιστής που αγαπάει το θέατρο - εικόνα 2
Καλιρρόη Μυριαγκού, Στάθης Σταμουλακάτος και Αντώνης Ιορδάνου στο "Στέλλα κοιμήσου"

Οι πιο καταλυτικές ατάκες του έργου. Στέλλα: «Αγαπώ! Νιώθω! Αγαπώ! Και τα διαλύω όλα!» Αντώνης Γερακάρης: «Είμαι πάνω στ’ άλογο και μου τραβάς τα γκέμια!»

Ένα απαγορευμένος έρωτας στη σκηνή. Αντώνης Γερακάρης, ο μαφιόζος, ο πιστολάς, ο λεφτάς. Το μεγάλο αφεντικό. Η κόρη του Στέλλα ετοιμάζεται σε μια εβδομάδα να αρραβωνιαστεί τον Παύλο, γόνο μιας μεγάλης πολιτικής οικογένειας της χώρας. Όταν ο Αντώνης Γερακάρης ανακαλύπτει ότι η Στέλλα έχει δεσμό με τον ηθοποιό Μάριο Αγγελή, ανερχόμενο αστέρι των ελληνικών σίριαλ, η γη αρχίζει να τρέμει. Και η κόλαση ξεσπά όταν η Στέλλα ανακοινώνει σε όλους: Την άλλη Κυριακή, δεν πάμε πουθενά! Ακυρώνω τον αρραβώνα, τα ακυρώνω όλα!Η μουσική, υποχθόνια, σαγηνευτική, υπνωτιστική... Ένα ηφαίστειο που βράζει. Και μας συνοδεύει στο χάος.

Διαβάστε περισσότερα:

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης έρχεται σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία. Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του "Σπιρτόκουτο". Την αμέσως επόμενη περίοδο βραβεύτηκε με το Θεατρικό Βραβείο Κοινού του περιοδικού "Αθηνόραμα" ως το καλύτερο νεοελληνικό έργο της σεζόν. Κι αν το έργο του εκείνο είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο, με τίτλο «Στέλλα κοιμήσου», μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οι σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

Το έργο
Σε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια. Με αφορμή έναν απαγορευμένο έρωτα, το έργο καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα. Το όνειρο της κοινωνικής ανόδου και της υλικής ευμάρειας εξουδετερώνει κάθε αξία και διαβρώνει συμπεριφορές και συνειδήσεις.

Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή, με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο.

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία : Γιάννης Οικονομίδης
Επιμέλεια κειμένου: Βαγγέλης Μουρίκης
Σχεδιασμός φωτισμών : Bασίλης Κλωτσοτήρας
Βοηθός σκηνοθέτη/επιμέλεια κίνησης: Αντώνης Ιορδάνου
Σκηνογραφία : Ioυλία Σταυρίδου
Ενδυματολόγος : Γιούλα Ζωιοπούλου
Μουσική : Μπάμπης Παπαδόπουλος

Διανομή με αλφαβητική σειρά:
Θείος Τάκης: Αντώνης Ιορδάνου
Στέλλα Γερακάρη: Ιωάννα Κολλιοπούλου
Θεία Βάσω: Μάγια Κώνστα
Μάριος Αγγελής: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Ελενη Γερακάρη: Καλιρρόη Μυριαγκού
Γιώργος Γερακάρης: Γιάννης Νιάρρος
Αντώνης Γερακάρης: Στάθης Σταμουλακάτος
Ανθή Γερακάρη: Ελλη Τρίγγου

Η παράσταση είναι κατάλληλη για άνω των 15 ετών

Περισσότερες πληροφορίες

Στέλλα κοιμήσου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το πρώτο θεατρικό έργο του βραβευμένου κινηματογραφιστή («Σπιρτόκουτο»), αθυρόστομο, βίαιο και ανατριχιαστικά αληθοφανές, μας βάζει στην πολυτελή βίλα ενός νεόπλουτου νονού της νύχτας, όπου ακόμη και οι οικογενειακές σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος.

Στέλλα κοιμήσου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το πρώτο θεατρικό έργο του βραβευμένου κινηματογραφιστή («Σπιρτόκουτο»), αθυρόστομο, βίαιο και ανατριχιαστικά αληθοφανές, μας βάζει στην πολυτελή βίλα ενός νεόπλουτου νονού της νύχτας, όπου ακόμη και οι οικογενειακές σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.