Είδαμε τον «Ηρακλή» στο Pantheon

Εντυπωσιακά σκηνογραφημένη η παράσταση στο Pantheon είναι μια οπτική πανδαισία αλλά το υπερβολικά ποιητικό κείμενο δεν φτάνει καθαρά στους μικρούς αποδέκτες του.

Είδαμε τον «Ηρακλή» στο Pantheon

Ο χώρος της ελληνικής μυθολογίας είναι λουσμένος από το φως μιας εποχής όπου οι θεοί συνυπήρχαν με τους θνητούς. Μόνο που οι θεοί είναι απαλλαγμένοι από την αδυναμία, τις αρρώστιες, το θάνατο δηλαδή όλα τα «αρνητικά» χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τα ανθρώπινα. Αυτό που στην ουσία «ενσαρκώνουν» είναι οι αξίες, τα ιδεώδη της ανθρώπινης ύπαρξης, της ομορφιάς και της δύναμης. Και ο ημίθεος Ηρακλής, ο πιο δημοφιλής ήρωας στην ελληνική μυθολογία, είναι εκείνος που ανέλαβε την απελευθέρωση του κόσμου από το «κακό». Δεν είμαι σίγουρη ότι οι ανήλικοι θεατές που παρακολούθησαν, μαζί μας, την παράσταση «Ηρακλής οι 12 Άθλοι» αφομοίωσαν τα βαθύτερα νοήματα του έργου. Κι αυτό κυρίως λόγω του αλληγορικού, κάποιες φορές, ποιητικής πνοής, κειμένου του Στρατή Πασχάλη σε δρματουργική επεξεργασία του Γιάννη Λιγνάδη, το οποίο θα μπορούσε ωστόσο να χωρέσει κάποιες απλουστεύσεις για χάρη των παιδιών, εφόσον η παράσταση απευθύνεται και σε μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού.

Μπορεί το κείμενο να μην έγινε κτήμα της πλατείας, έγινε όμως η δράση. Ο Απόλλων Παπαθεοχάρης αξιοποιώντας τις εντυπωσιακές δυνατότητες που παρέχει το άρτια εξοπλισμένο Pantheon, οδηγεί το κοινό με σταθερά βήματα στα ίχνη των άθλων του Ηρακλή με υπερρεαλιστικές κατασκευές που εξυπηρετούν την πλοκή. Ζωγραφίζοντας λωρίδες φωτός και σκιάς στο χώρο δομεί και αποδομεί εικόνες που θαμπώνουν το θεατή με το παιχνίδι των χρωμάτων σε μια παράσταση που είναι στραμμένη περισσότερο προς τη σφαίρα των αισθήσεων. Η γεμάτη φαντασία σκηνική ματιά του και οι αναφορές του στο σύγχρονο θέατρο μας έπεισε και θα δούμε με ενδιαφέρον την επόμενη σκηνοθετική του πρόταση. Πιστεύουμε ωστόσο πως πρέπει να επενδύσει περισσότερο στη σχέση ηθοποιού και κειμένου για να ενεργοποιήσει την εκφραστική δύναμη των ερμηνευτών του. Ιδιαίτερα στο θέατρο για παιδιά, όταν ένας ηθοποιός κινείται στη σκηνή με μια αύρα αυτοσχεδιασμού με χειρονομίες, χιούμορ και αμεσότητα γίνεται εύκολα συνομιλητής των θεατών. Αυτό μου έλειψε στην ερμηνεία τόσο του πρωταγωνιστή Σάκη Ρουβά, ο οποίος κατά τ' άλλα κινείται με συνέπεια, αλλά και του συνοδοιπόρου του Αντώνη Πριμηκύρη (Ιόλαος). Αγέρωχες με στεντόρειες φωνές η Ναταλία Δραγούμη (Αθηνά) και η Αγορίτσα Οικονόμου (Ήρα) έμοιαζαν με αγάλματα και το στήσιμο τους έδινε επική πνοή στην παράσταση. Η Ρούλα Πατεράκη βρήκε τις λεπτομέρειες εκείνες που την οδήγησαν να παίξει με εξωστρέφεια, οξύτητα, ζωηρότητα και χιούμορ το ρόλο του Ευρυσθέα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ηρακλής: οι 12 άθλοι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Μια μεγάλη παραγωγή, με βασικό σύμμαχο το αρχικό κείμενο του Στρατή Πασχάλη, που αναδεικνύει τη διαχρονικότητα της δύναμης και του θάρρους του μυθικού ήρωα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα ξεδιπλώνεται στο H.ug

H ομάδα Αbnormal μεταφέρει θεατρικά την επιστολή του Φραντς Κάφκα που δεν παραδόθηκε ποτέ, με ερμηνευτές τους Φοίβο Παπακώστα και Δημήτρη Καταλειφό και μουσική του The Boy.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

"Άλλες εποχές": Το αινιγματικό έργο του Πίντερ ανεβάζει το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη το έργο του Χάρολντ Πίντερ (που είναι περισσότερο γνωστό ως "Παλιοί καιροί").

"Η αξία της ζωής": Βασίλης Ρίσβας και Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλούν για τη συνάντησή τους με τον Σωτήρη Τσαφούλια

Για το έργο της Τζέιν Άντερσον και τους ρόλους τους μίλησαν στο "α" οι δύο γνωστοί και ταλαντούχοι ηθοποιοί. Ένα έργο που μιλά για μια ανείπωτη απώλεια αλλά και την ελευθερία του να ζήσεις όπως επιλέγεις εσύ.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις περισσότερες από 100 θεατρικές παραστάσεις πριν το Πάσχα

Μέχρι και τη Μεγάλη Τρίτη οι περισσότερες παραγωγές της φετινής σεζόν ετοιμάζονται να ρίξουν την αυλαία της χειμερινής σεζόν 2023-24. Εμείς τις χωρίσαμε σε κατηγορίες σε ένα πολυσυλλεκτικό οδηγό θεατρικών εξορμήσεων λίγο πριν το Πάσχα.

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.