Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση

Γελούν, αναπολούν και σε κάποιες περιπτώσεις αφήνουν το δάκρυ να κυλήσει αργά, πέντε κυρίες του θεάτρου, που χρωματίζουν τους ρόλους τους με την δική τους ερμηνευτική χροιά.

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση

Γελούν, αναπολούν και σε κάποιες περιπτώσεις αφήνουν το δάκρυ να κυλήσει αργά, πέντε κυρίες του θεάτρου, που χρωματίζουν τους ρόλους τους με την δική τους ερμηνευτική χροιά.

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση - εικόνα 1

Γάμος
Η Άννα Βαγενά επέστρεψε φέτος σε μια παλιότερη επιτυχία της, τον «Γάμο», ένα έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1994 στο Θεσσαλικό Θέατρο σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου. Στην τωρινή παράσταση του Μεταξουργείου, «ο Γάμος» θα ανέβει με τη μορφή του μονολόγου σε θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία και ερμηνεία της Άννας Βαγενά. Η ηρωίδα της Βάσας Σολωμού Ξανθάκη είναι η γυναίκα σύμβολο των καημών και τον κόπων κάθε απλής γυναίκας που δέχτηκε παλικαρίσια τη μοίρα της στο δύσκολο και συντηρητικό περιβάλλον της ελληνικής επαρχίας (Μεταξουργείο).

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση - εικόνα 2

Σταματία, το γένος Αυγεροπούλου
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συνεργάζεται και πάλι με την Ελένη Ουζουνίδου μετά τον επιτυχημένο «Κοινό Λόγο» και της εμπιστεύεται ένα μονόλογο που δεν σε αφήνει εύκολα ασυγκίνητο. Μέσα σε ένα αφαιρετικό σκηνικό γεμάτο σεμέν η ηρωίδα του συγγραφέα του έργου Κώστα Σωτηρίου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήθη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού, αφηγείται τη ζωής της παραμένοντας προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό (Θέατρο του Νέου Κόσμου).

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση - εικόνα 3

Η Σύλβα και ο δράκος
Για μια ακόμα φορά είναι απίθανη η μεταμόρφωση της Νένας Μεντή. Με ξανθά μαλλιά και ντυμένη με το τιγρέ της φόρεμα κάθεται σταυροπόδι στη σκηνή-πάλκο του Χαμάμ και από κει μεταφέρει «κάτι» από τη ζωή μιας τραγουδίστριας του ’60, που έζησε έντονα και ερωτεύτηκε με πάθος τον «δράκο του Σέιχ Σου» Αριστείδη Παγκρατίδη. Ο Παναγιώτης Τσεβάς με το ακορντεόν του σιγοντάρει στην ατμόσφαιρα της παράστασης και μας κάνει να σιγοτραγουδήσουμε μαζί της γνωστά λαϊκά τραγούδια. Η παράσταση βασίζεται στο μυθιστόρημα «Ο γύρος του θανάτου» του Θωμά Κοροβίνη (Μουσική Σκηνή Χαμάμ).

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση - εικόνα 4

Η πόρνη από πάνω
Ο συγγραφέας Αντώνης Τσιπιανίτης κοιτάζει βαθιά μέσα στη γυναικεία ψυχή και η πάντα γοητευτική Κατερίνα Διδασκάλου την αποτυπώνει με λόγια και χειρονομίες στη σκηνή του θεάτρου. Αναπολώντας τη ζωή της Ερατώς, «πλημμυρίζει» τη σκηνή ερμηνεύοντας όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της, και μας ταξιδεύει για 70 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, μέχρι την έκπληξη του τέλους (Βρετάνια).

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση - εικόνα 5

Φεύγουσα κόρη
Η Ρηνιώ Κυριαζή, μας θυμίζει τον ξεχασμένο ήχο της ελληνικής γλώσσας μέσω της αφήγησης παραμυθιών, μοιρολογιών, νανουρισμάτων του Παπαδιαμάντη με τη συνοδεία κλαρίνου και άξονα το πένθος. Την υπογραφή της Μίρκας Γεμεντζάκη στη δραματουργία- σκηνοθεσία έχει αυτή η ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία που αποτελεί και μια ελληνική συμβολή στην έρευνα της ανθρωπολογίας του θεάτρου (Φούρνος).

Περισσότερες πληροφορίες

Η Σύλβα και ο δράκος

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Συγκλονιστική η Ν. Μεντή, η οποία ζωντανεύει μνήμες, συναισθήματα και καημούς της Σαλονικιάς λαϊκής τραγουδίστριας Σύλβας, σε μια παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα «Ο γύρος του θανάτου» του Θωμά Κοροβίνη

Η πόρνη από πάνω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η ζωή της Ερατώς αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.

Φεύγουσα κόρη

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Με οδηγό το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Μια ψυχή», μπλέκονται με τους ήχους του κλαρίνου παραδοσιακά παραμύθια και τραγούδια.

Ο γάμος

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η αληθινή ιστορία μιας γυναίκας από τα Αμπελάκια Θεσσαλίας και ταυτόχρονα η ιστορία των χιλιάδων γυναικών, συζύγων και μανάδων, αυτού του τόπου

Σταματία, το γένος Αργυροπούλου

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Ο απολογισμός μιας γυναίκας η οποία αρραβωνιάστηκε έναν λοχαγό του στρατού και παρέμεινε προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρούσε εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/05/2024

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber