Συνέντευξη: Λίντα Καπετανέα

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ανεβάζει τη νέα παράσταση των RootlessRoot σε συνεργασία με τον σταθερό συνεργάτη της PJ Harvey, John Parish. Η Μαρία Κρύου έδωσε στη χορογράφο Λίντα Καπετανέα έξι λέξεις κλειδιά και της ζήτησε να τις αναλύσει εισάγοντας μας με τον τρόπο αυτό στον χορευτικό κόσμο του «Kireru».

Συνέντευξη: Λίντα Καπετανέα

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ανεβάζει τη νέα παράσταση των RootlessRoot σε συνεργασία με τον σταθερό συνεργάτη της PJ Harvey, John Parish. Η Μαρία Κρύου έδωσε στη χορογράφο Λίντα Καπετανέα έξι λέξεις κλειδιά και της ζήτησε να τις αναλύσει εισάγοντας μας με τον τρόπο αυτό στον χορευτικό κόσμο του «Kireru».

Συνέντευξη: Λίντα Καπετανέα - εικόνα 1

Έμπνευση Μακάρι να μπορούσα να πω τι σημαίνει έμπνευση. Δε γνωρίζω και δεν μπορώ να πω από που προέρχεται, πώς πηγάζει. Οι ιδέες μου δεν είναι ιδιοκτησία μου, τις έχω δανειστεί και μερικές φορές μου έρχονται απρόσκλητα. Αγαπώ να παρατηρώ, να ακούω, να συλλογίζομαι, αγαπώ τον κόσμο στον οποίο ζω, την οικογένεια μου, τους ανθρώπους και το χώρο που με περιτριγυρίζουν. Υπάρχει πολύ αγάπη στη δουλειά μας ακόμη και αν αυτή έχει σχολιαστεί ως σκοτεινή και κτηνώδης....Μας έχουν αποκαλέσει ως και “μαέστρους της οδυνηρής σύγκρουσης μεταξύ σώματος και ψυχής”, όμως αν κοιτάξεις τη δουλειά μας πιο προσεκτικά θα δεις ότι είναι πολύ ανθρώπινη, απαλή και πλούσια.

«Kireru» Η ιδέα για την παράσταση «Kireru» με κάποιο τρόπο υπήρχε από πολύ παλιά και περίμενα την κατάλληλη στιγμή να πλάσσω τα μέρη της κεντρικής ιδέας στο χώρο με τους κατάλληλους ανθρώπους. Υπήρξαν επιμέρους εμπνεύσεις στην πορεία. Μια από αυτές ήταν η φράση του Daniel Charms: «Ενδιαφέρομαι μόνο για το παράλογο, μόνο για αυτό που δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα. Η ζωή με ενδιαφέρει μόνο ως προς τις πιο παράλογες εκδηλώσεις της». Αυτή η πρόταση ήταν η αρχή για τη δημιουργίας της παράστασης και επηρέασε ολόκληρη τη διαδικασία. Η δεύτερη έμπνευση είναι η «Απαγωγή-αρπαγή της Ευρώπης». Όχι ακριβώς το περιεχόμενο του μύθου, αλλά ο τίτλος που περιέχει και αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη Ευρώπη και τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό που τσαλαβουτάει στα σκουπίδια. Το τρίτο στοιχείο έμπνευσης ήταν η ίδια λέξη «Kireru». Πρόκειται για μια Γιαπωνέζικη λέξη-κατάσταση κυρίως του 21ου αιώνα που σημαίνει «ξέσπασμα» και περιγράφει την ξαφνική απώλεια της λογικής. Η Ευρώπη βράζει, φλέγεται, και υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που έρχονται σε αυτή την κατάσταση.

Συνέντευξη: Λίντα Καπετανέα - εικόνα 2

Το «Kireru» είναι μια προσπάθεια να καταλάβουμε ποια είναι η Ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. Ποιοι είμαστε, πως αποπλανούμε, πως απαγάγουμε την Ευρώπη και που την πηγαίνουμε. Είναι ένα ταξίδι να δούμε τα εύθραυστα θεμέλια του Ευρο-κεντρικού, ανθρω-ποκεντρικού, λογο-κεντρικού δυτικού πολιτισμού.

Κάθαρση Η παράσταση μας είναι κάτι περισσότερο από μια ξαφνική εισβολή ή επιδρομή παραλογισμού καταστροφικών συναισθημάτων και σωματικής βίας. Είναι η αντανάκλαση του πως νιώθουμε για τους εαυτούς μας, πως βλέπουμε τη διαδικασία της εξέλιξης και το τι θα απομείνει εδώ για τα παιδιά μας. Οδεύουμε προς μια διαδικασία αδειάσματος. Μια κάθαρση μέχρι να μείνει τίποτα, καθόλου λόγια, καμιά πράξη που θα μπορούσε να αφήσει ίχνη πίσω μας. Έχουμε παγιδευτεί από το λογικό, ορθολογικό, έξυπνο, μορφωμένο, πολιτισμένο, δυτικό μυαλό μας. Χάνοντας εντελώς το κάθε νόημα και την ουσία των πραγμάτων.

Σώμα Μετασχηματίζεται μέσα από τη δράση, τη σύγκρουση, την καταστροφή και μέσω αυτού μου δίνει την ευκαιρία να ανοιχτώ σε μια διαφορετική πραγματικότητα. Το σώμα θέλει περιορισμούς ώστε να αναπτυχθεί, να μεγαλώσει και να ξεπεράσει τον εαυτό του. Οδηγώ το σώμα μου σε μια δράση, το ωθώ στα άκρα των φυσικών και συναισθηματικών δυνατοτήτων του. Οι λέξεις δεν μπορούνε να περιγράψουν πως είναι να τρέχεις βίαια σε μια σκοτεινή μήτρα στην οποία η μικρο-κοσμική μας ύπαρξη περικλείεται από το σκοτεινό στοιχείο και τη σκοτεινή ενέργεια της προγονικής μας κληρονομιάς.

Συνέντευξη: Λίντα Καπετανέα - εικόνα 3

Μουσική Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για τη δημιουργία. Αν δεν υπάρχει μουσική, δεν υπάρχει κίνηση δεν υπάρχει έμπνευση και εικόνες επάνω στις οποίες στέκεται η δουλειά μας. Οι περισσότερες από τις παραστάσεις μας έγιναν με το σημαντικό Έλληνα συνθέτη Βασίλη Μαντζούκη. Ο Βασίλης είναι ένας Rootlessroot όσο είμαι και εγώ. Έχουμε δουλέψει μαζί σε διάφορα έργα στην Ελλάδα, Γερμανία, Φινλανδία, Σουηδία και πρόσφατα στην Ελβετία. Υποστηρίζει και τροποποιεί ολόκληρη την σύνθεση της δουλειάς μας και της καλλιτεχνικής μας ταυτότητας. Οτιδήποτε κάνουμε εμπεριέχει και τις συμβουλές του. Με τον συνθέτη John Parish που συνεργαζόμαστε στο «Kireru» συναντηθήκαμε στο Λονδίνο όπου ήρθε να δει το προηγούμενο έργο μας. Ενδιαφέρθηκε για τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε στη σκηνή τον άμεσο τρόπο που επικοινωνούμε με το κοινό. Και φυσικά λατρεύουμε τη μουσική του John οπότε και αναζητούσαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε. Μετά από μια σύντομη κουβέντα για τα σχέδια και τις ιδέες μας σχετικά με τη νέα μας παράσταση ανακαλύψαμε ότι το έργο αυτό θα ήταν τέλειο και για τις δυο πλευρές. Το αποτέλεσμα είναι λαμπρό και το γεγονός ότι θα είμαστε όλοι μαζί επάνω στη σκηνή μας συναρπάζει.

Συγκίνηση Πιστεύω πως θα υπάρξουν πολλά συναισθήματα και συγκινήσεις. Ο συνδυασμός των καλλιτεχνών που συνεργάζονται μαζί μας έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πολύ έντονες εμπειρίες. Ελπίζω να αγγίξουμε το κοινό όχι μόνο διανοητικά αλλά και στο στομάχι του. Τι θα νιώσουν οι θεατές δεν το γνωρίζω, η κάθε μια και ο καθένας από εμάς φιλτράρει τις εμπειρίες από διαφορετική οπτική γωνία. Αυτό το υπόσχομαι είναι μια αρκετά έντονη εμπειρία.

Η παράσταση θα παίζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 17-28/10.

Περισσότερες πληροφορίες

Kireru

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 90 '

Η ανατρεπτική ομάδα αποκαλύπτει την άγρια ομορφιά του χορού, σε μια παράσταση στην οποία η εκρηκτική ροκ-ηλεκτρονική μουσική του John Parish παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.