O Πέτρος Φιλιππίδης μιλά για το «Κέικ»: «Η κωμωδία βρίσκεται στην παύση, στο βλέμμα και στην αντίδραση»

Η ακροβασία ανάμεσα στο δραματικό και το κωμικό στο «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη ήταν το στοιχείο που ιντριγκάρισε τον Πέτρο Φιλιππίδη και τον έκανε, όπως είπε στη Μαρία Κρύου, να αποδεχτεί την πρόταση του Εθνικού Θεάτρου να το σκηνοθετήσει στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος».

O Πέτρος Φιλιππίδης μιλά για το «Κέικ»: «Η κωμωδία βρίσκεται στην παύση, στο βλέμμα και στην αντίδραση»

Η ακροβασία ανάμεσα στο δραματικό και το κωμικό στο «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη ήταν το στοιχείο που ιντριγκάρισε τον Πέτρο Φιλιππίδη και τον έκανε, όπως είπε στη Μαρία Κρύου, να αποδεχτεί την πρόταση του Εθνικού Θεάτρου να το σκηνοθετήσει στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος».

O Πέτρος Φιλιππίδης μιλά για το «Κέικ»: «Η κωμωδία βρίσκεται στην παύση, στο βλέμμα και στην αντίδραση» - εικόνα 1

Πώς έγινε η επιλογή του έργου «Κέικ»;
Γνώριζα τον Χατζηγιαννίδη από το έργο του «Λα Πουπέ» και φέτος μου δόθηκε η ευκαιρία να δω και να διαβάσω και άλλα έργα του. Είναι ένας εξαιρετικός συγγραφέας και αυτό που μου αρέσει στο «Κέικ» είναι ότι όλοι μιλούν πολύ απλά, όμως από κάτω υπάρχουν πολλά επίπεδα. Αυτό είναι και το μεγάλο εύρημα του έργου. Η πρόταση για το ανέβασμα ήρθε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρη Χατζάκη. Είμαι χαρούμενος γι’ αυτήν τη συνεργασία τόσο με τους ηθοποιούς όσο και με το Εθνικό, με το οποίο έχω συνεργαστεί σε σημαντικές κι επιτυχημένες παραστάσεις. Πιστεύω πολύ στις συνεργασίες. οι ηθοποιοί πρέπει να συναντιούνται στη σκηνή.
Ποια είναι η υπόθεση του έργου;
Όλα ξεκινούν από τη στιγμή που μια συγγραφέας ρομαντικών διηγημάτων, την οποία ερμηνεύει η Μίνα Αδαμάκη, παραπονιέται στον δια­χειριστή της πολυκατοικίας, τον οποίο ερμηνεύει ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, ότι κάποιος πετάει τα σκουπίδια από το μπαλκόνι και βρομίζει το πεζοδρόμιο. Εκείνος την καλεί στο διαμέρισμά του για να συζητήσουν με τους υπόλοιπους ενοίκους της πολυκατοικίας – έναν νεαρό άντρα, ο οποίος ζει με τον αδερφό του και τον υποδύεται ο Μάξιμος Μουμούρης, κι έναν Αλβανό, ο οποίος ζει με την κόρη του και τον υποδύεται ο Λαέρτης Μαλκότσης. Στην προσπάθεια να βρεθεί ο ένοχος γίνονται τρομερές συγκρούσεις, ενώ όσο διαρκεί η συνάντηση των ενοίκων ο διαχειριστής ψήνει ένα κέικ για την κόρη του που αναμένεται να έρθει από το εξωτερικό. Παίζει και αυτό το ρόλο του…

Είναι κωμωδία ή δράμα;
Το έργο πατά και στα δύο. Διαβάζοντάς το, θέλησα να το αντιμετωπίσω­ σαν κωμωδία, με τον τρόπο που βλέπω εγώ την κωμωδία. Ως σκηνοθέτης δεν ακυρώνω τα έργα που διαβάζω και αποφασίζω να σκηνοθετήσω. Για μένα η κωμωδία βρίσκεται στην παύση, στο βλέμμα και στην αντίδραση και όχι στα προφανή αστεία. Το έργο έχει να κάνει με το ρατσισμό, δείχνει ότι όλοι έχουμε κάτι να κρύψουμε και όταν το παραδεχτούμε μπορεί να φύγουν τα όποια φαντάσματα μας στοιχειώνουν. Δίνει μια εικόνα για το τι συμβαίνει έξω αλλά και το τι συμβαίνει μέσα μας και αποκαλύπτει πώς επικοινωνούν οι άνθρωποι στην αληθινή ζωή. Αυτό που πρωτοβλέπει ο θεατής είναι το αφαιρετικό σκηνικό­ του Γιώργου Γαβαλά, το φωτεινό περίγραμμα ενός διαμερίσματος που δίνει περισσότερο την αίσθηση ανοιχτού χώρου.
Ποιο είναι για σας το ιδανικό μοντέλο ενός εθνικού θεάτρου;
Ένα εθνικό θέατρο θα πρέπει να ανεβάζει έργα από την εγχώρια παραγωγή, μεγάλους κλασικούς αλλά και πρωτοπορία σε μια ειδική σκηνή όπως η Πειραματική, που είχε λειτουργήσει την εποχή που ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής ο Νίκος Κούρκουλος. Αυτό νομίζω πως θέλει να κάνει και ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής. Ένα εθνικό θέατρο θα πρέπει επίσης να ταξιδεύει εκτός συνόρων και να πριμοδοτεί τις πολιτιστικές ανταλλαγές. Το ελληνικό θέατρο έχει προσφέρει και μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα στην παγκόσμια θεατρική σκηνή. Στη χώρα μας έχουμε δύο μεγάλες βιομηχανίες, τον τουρισμό και τον πολιτισμό, και σε αυτά πρέπει να επενδύσουμε.
Το «Κέικ» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο, στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», στις 7/5.

Περισσότερες πληροφορίες

Κέικ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Ποιος είναι ο ασυνείδητος που ρίχνει σκουπίδια από το μπαλκόνι της πολυκατοικίας; Καθώς οι ένοικοι αρνούνται την ενοχή τους, τα πνεύματα οξύνονται κι έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια η βία, οι προκαταλήψεις και ο ρατσισμός

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.