Εδώ «Amor», στην Πετρούπολη Μπέκετ

Κι ενώ το συγκλονιστικό «Amor» συνεχίζεται στο θέατρο Άττις του Μεταξουργείου, ο διεθνούς κύρους σκηνοθέτης του, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, ανεβάζει στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι της Αγίας Πετρούπολης το εμβληματικό «Τέλος του παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ.

Εδώ «Amor», στην Πετρούπολη Μπέκετ

Ενώ το «Amor» (φωτό), αυτή η συγκλονιστική παράσταση-εικαστικό μανιφέστο για τον έρωτα στα χρόνια της κρίσης συνεχίζεται στο θέατρο Άττις του Μεταξουργείου, με τον Αντώνη Μυριαγκό να καταθέτει μια ανεπανάληπτη ερμηνεία και την αισθαντική Αγλαία Παππά να ομολογεί ««Εδώ / Στη σκηνή του θεάτρου / Στης Ευρώπης τον πάτο / Τα πουλώ όλα / Όλα», ο διεθνούς κύρους σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος ετοιμάζεται για μια μεγάλη πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη. Εκεί, στο ιστορικό θέατρο Αλεξαντρίνσκι, το παλαιότερο –ιδρύθηκε το 1756- εθνικό θέατρο της Ρωσίας, εκεί όπου σκηνοθετούσε ο Μέγιερχολντ και πρωτοανέβηκε ο «Γλάρος» του Τσέχοφ, ο Τερζόπουλος σκηνοθετεί ένα εμβληματικό έργο, το «Τέλος του παιχνιδιού» (1957) του Σάμιουελ Μπέκετ, με ένα θίασο ρώσων ηθοποιών, παλαίμαχων αλλά και νέων. Ο Τερζόπουλος προβαίνει σε ένα ανατρεπτικό σκηνοθετικό διάβημα: γεμίζει τη σκηνή με 300 (!) σακιά και πολλαπλασιάζει τα τέσσερα πρόσωπα του έργου, «κλωνοποιώντας» τα: εκτός, δηλαδή, από τον ανάπηρο εξουσιαστή Χαμ, τον υπηρέτη του Κλοβ και τους δύο υπερήλικες γεννήτορες του Χαμ, μια ομάδα νέων ηθοποιών θα βρίσκεται επίσης επί σκηνής εν είδει Χορού. Ατμόσφαιρα ζόφου –όχι όμως χωρίς χιούμορ ή σαρκασμό- μας λέει ο γνωστός σκηνοθέτης πως έχει εγκαθιδρύσει στην αχανή σκηνή του θεάτρου. Χθόνιοι ήχοι και διάσπαρτα ηχητικά ντοκουμέντα από ιστορικά γεγονότα (η φωνή του Λένιν, η ανταπόκριση του Γκαγκάριν από τη σελήνη, βομβαρδισμοί και πυρηνικές εκρήξεις), βάσει της σύνθεσης του Παναγιώτη Βελιανίτη, μπλέκονται με τα σκέρτσα, το χιούμορ, την απελπισία και τα αμφίσημα λόγια των προσώπων της οντολογικής τραγωδίας του Μπέκετ: «το τέλος βρίσκεται μες στην αρχή κι ωστόσο συνεχίζουμε». Μια ανάλογη, πάντως, ατμόσφαιρα τρόμου και σκωπτικής ειρωνείας έχει, εξάλλου, στήσει ο Τερζόπουλος και στο αθηναϊκό Άττις. Γιατί τι άλλο είναι το σκηνικό του «Amor» από μια συμβολική υψικάμινο της οικονομικής κρίσης, ένα μετα-ναζιστικό κρεματόριο για τα θύματα της χρηματοπιστωτικής πανωλεθρίας;…

Περισσότερες πληροφορίες

Amor

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 55 '

Σε ένα εικαστικής υφής θέαμα, δύο ηθοποιοί ερμηνεύουν ακραίες συμπεριφορές, χειραγωγούνται από την εξουσία και χειραγωγούν ο ένας τον άλλον. Ίσως όμως ο έρωτας μπορεί να τους σώσει

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.