Ο "Επιτάφιος Θρήνος" του Γιάννη Κονταράτου για τον Φίλιππο Τσιμπόγλου

H έκθεση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Φίλιππου Τσιμπόγλου, Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.

Επιτάφιος Θρήνος Γιάννης Κονταράτος

Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ) παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Κονταράτου "Επιτάφιος Θρήνος – Εννέα Παραλλαγές".

H έκθεση του Γιάννη Κονταράτου είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Φίλιππου Τσιμπόγλου (1956-2023), Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (2014-2023), ως ελάχιστη έκφραση ευγνωμοσύνης στην αγάπη του για τη Βιβλιοθήκη και τους ανθρώπους της και στην πολύτιμη προσφορά του. Κανείς δεν φανταζόταν, όταν αποφασίστηκε η έκθεση, ότι αυτός ο θρήνος θα ήταν και για εκείνον.

Η σειρά "Επιτάφιος Θρήνος – Εννέα παραλλαγές" του Γιάννη Κονταράτου αποτελείται από ισάριθμες συνθέσεις που παρουσιάζονται σε ζεύγη πινάκων μεγάλου μεγέθους και σχεδίων μεσαίου μεγέθους. Τα έργα δημιουργήθηκαν την τριετία 2019-2021 και εμπνέονται από το φρέσκο που ζωγράφισε ο Τζόττο (περ. 1267-1337) στο Παρεκκλήσιο της Αρένας στην Πάδοβα, αλλά και στο σχέδιο που έφτιαξε ο Eνγκρ (1780-1867) λίγες μέρες πριν από τον θάνατό του το 1867, αντιγράφοντας μια αναπαραγωγή του προηγούμενου, που απόκειται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας.

Ο Γιάννης Κονταράτος επέλεξε, από τη σχετική θρησκευτική εικονογραφία, δύο ή τρεις μόνο από τις γυναικείες μορφές που καλύπτουν ή σκύβουν πάνω από το αποκαθηλωμένο σώμα του Χριστού και τις ενέταξε σε ενιαίο χρωματικό φόντο, σε διαφορετικές κάθε φορά θέσεις, με αποσπασματικά αποτυπωμένα μέλη του Νεκρού ανάμεσά τους. Μεταθέτοντας τη σκηνή από το συνηθισμένο πλαίσιο αναφοράς της, προσπάθησε να διατηρήσει τον θρησκευτικό χαρακτήρα της, επαναπροσεγγίζοντας με σημερινή και προσωπική ματιά το θέμα της απώλειας και του πένθους. Όσο εκκοσμισκευμένη πάντως και αν είναι η εκδοχή του Επιτάφιου Θρήνου που παρουσιάζει ο Γιάννης Κονταράτος διαπνέεται με έντονο τρόπο από το αίσθημα της ιερότητας.

Επιμέλεια έκθεσης: Ν. Π. Παΐσιος

Info: ΕΒΕ (Αίθουσα Πολλαπλών Προβολών, 2ος όροφος) | 1/3-30/4 | Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 9.30 π.μ. – 8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 364, Καλλιθέα
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.

Περιηγηθείτε εικονικά στην Ιερά Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη

Η νέα παραγωγή εικονικής πραγματικότητας που προβάλλεται στη "Θόλο" του "Ελληνικού Κόσμου".

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας μιλά για το σχέδιο που θα αλλάξει την καθαριότητα της πόλης, τη στήριξη του ανεξάρτητου πολιτισμού, το zero food waste, τις κρήνες για δωρεάν νερό και τον υπερτουρισμό

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη λίγο πριν κόψει την κορδέλα του 3oυ "This is Athens – City Festival" που από την 1η Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου γεμίζει την πόλη πολιτισμό.

Το ΕΑΜ εγκαινιάζει τη νέα δράση "Κύκλοι Επιστημονικών Συναντήσεων. Μουσεία και Κοινωνία. Με το βλέμμα στο 2050"

Οι Κύκλοι Επιστημονικών Συναντήσεων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου θα επιχειρήσουν να δώσουν απάντηση σε καίρια ερωτήματα που αφορούν στην διασύνδεση της κοινωνίας με τα μουσειακά ιδρύματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον 21ο αιώνα.