Τα "σκουπίδια" που έχουμε κληρονομήσει ανά τα χρόνια: Μια συζήτηση στο ΕΜΣΤ

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού πρότζεκτ «Απόβλητα/Κληρονομιά. Μια δημόσια πραγμάτευση του απωθημένου».

Jennifer Nelson. Απόβλητα (Κληρονομιά). Μια δημόσια πραγμάτευση του απωθημένου, 2022 © Δημήτρης Τζαμτζής

To Eθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) διοργανώνει μια συζήτηση με θέμα την κληρονομιά των σκουπιδιών και τα σκουπίδια ως κληρονομιά. Ποια είναι τα σκουπίδια που έχουμε κληρονομήσει από το παρελθόν; Ποια είναι τα σκουπίδια που κληροδοτούμε σε όσους έρχονται μετά από μας; Ποια είναι η οικονομία που παράγει τα σκουπίδια μας; Τι μπορούμε να κάνουμε για να σταματήσουμε την υπερπληθώρα σκουπιδιών που απειλεί τις θάλασσες, την υγεία μας και τη βιωσιμότητα των ειδών του πλανήτη; Στη συζήτηση συμμετέχουν η αρχαιολόγος Ευριδίκη Κεφαλίδου, επίκουρη καθηγήτρια Αρχαιολογίας στο ΕΚΠΑ και η υδροβιολόγος Αναστασία Μήλιου, διευθύντρια έρευνας του ινστιτούτου "Αρχιπέλαγος". Συντονίζει η Άννα Μυκονιάτη, επιμελήτρια του ΕΜΣΤ.

Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού πρότζεκτ "Απόβλητα/Κληρονομιά. Μια δημόσια πραγμάτευση του απωθημένου" της καλλιτέχνιδος Jennifer Nelson  που παρουσιάζεται στο ΕΜΣΤ από τις 17/6 και θα ολοκληρωθεί στις 20/11. Για ένα χρόνο η Jennifer Nelson συνέλεγε τις συσκευασίες και τα υλικά απόβλητα της οικογένειάς της. Από τον περασμένο Μάιο, η Nelson δουλεύει στον χώρο του ΕΜΣΤ στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Artist At Work και επεξεργάζεται τα υλικά απορρίμματα που παρήγαγε η οικογένεια της κατά την διάρκεια ενός έτους, με σκοπό να δημιουργήσει με αυτά γλυπτικές μορφές που να μπορεί να τις φοράει στο σώμα της και να τις κουβαλά μαζί της. Η διαδικασία αυτή συνιστά μια μορφή λογοδοσίας - επωμίζεται κανείς κυριολεκτικά το βάρος των συνεπειών του τρόπου ζωής του.

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου που θα διανεμηθούν με σειρά προτεραιότητας μισή ώρα πριν την εκδήλωση. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά, η ομιλία της Jennifer Nelson θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.

© φωτογραφίας εξωφύλλου: Jennifer Nelson. Απόβλητα (Κληρονομιά). Μια δημόσια πραγμάτευση του απωθημένου, 2022 (πρότζεκτ εν εξελίξει) Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας Φωτογραφίες: Δημήτρης Τζαμτζής

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόβλητα (Κληρονομιά)

  • Γλυπτική

Στο Project Room 2 του δεύτερου ορόφου του ΕΜΣΤ, η Jennifer Nelson έχει τοποθετήσει τα απορρίμματα της οικογένειάς της, που συνέλεξε καθόλη τη διάρκεια του '21. Τα "Απόβλητα (Κληρονομιά)" είναι ένα πρότζεκτ εν εξελίξει που πραγματοποιείται μέσα στο μουσείο: η καλλιτέχνιδα θα βρίσκεται μέσα στο εργαστήριο τις ώρες λειτουργίας του μουσείου και θα επεξεργάζεται γλυπτικά τα υλικά μπροστά στο κοινό. Οι συνθέσεις σταδιακά θα δημιουργήσουν ένα είδος "ρούχου" το οποίο η Nelson σκοπεύει να φορέσει και να παρουσιάσει σε μια περφόρμανς, κουβαλώντας το "βάρος" που φέρουμε όχι μόνο ως κοινωνία του καταναλωτισμού αλλά και ως υπαίτιοι της σημερινής οικολογικής κρίσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.