Sony 65X9005: games σε 4Κ

Τί μπορεί να κάνει η υπερυψηλή ευκρίνεια για τους gamers;

Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital Sony 65X9005 4K Week έχουμε μέχρι στιγμής αναφερθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο τηλεόρασης (α) ως συσκευή αυτή καθ' αυτή, (β) στη χρήση της σε απλό τηλεοπτικό πρόγραμμα και ταινίες στερεοσκοπικής εικόνας (3D), καθώς και (γ) στην ποιότητα εικόνας που αποδίδει στη θέαση ταινιών, σε διαφορετικές συνθήκες. Υπάρχει και ένα ακόμη "σενάριο χρήσης" των σύγχρονων τηλεοράσεων, ωστόσο: τα video games και PC games. Ναι, δεν θα αγοράσει κανείς μία κορυφαία τηλεόραση υπερυψηλής ευκρίνειας όπως η συγκεκριμένη Bravia με κύριο σκοπό το gaming, όμως είναι μία πλευρά της οικιακής διασκέδασης που αφορά όλο και πιο πολύ κόσμο. Ειδικά στη χώρα μας, και μόνο το κοινό των PS3/Xbox 360 και οσονούπω PS4/Xbox One να υπολογίσει κανείς, αρκεί - ενώ και οι PC gamers αγαπούν περισσότερο το γραφείο τους, μεν, όμως ανακαλύπτουν όλο και περισσότερο τη... μαγεία της μεγάλης τηλεόρασης του σαλονιού με ισχυρά Media Center PC (και τα επόμενα χρόνια και αυτοί θα πληθύνουν αν κρίνουμε από πρόσφατες εξελίξεις με το περίφημο Steambox). Πώς αποδίδει πρακτικά, λοιπόν, η 65X9005 σε games του PlayStation3 και ενός κορυφαίου PC, όπου κάναμε τις δοκιμές μας;

Όσον αφορά στη λειτουργία των τηλεοράσεων ως μέσα προβολής για video games, δύο είναι τα ζητήματα στα οποία οφείλει να εστιάσει κανείς όταν τις αξιολογεί με αυτό το κριτήριο. Πρώτο ζήτημα: αυτό των χρονικών καθυστερήσεων (του περίφημου input lag), το οποίο παρατηρείται ανάμεσα στη στιγμή που ο παίκτης θα κάνει με το χειριστήριο ή το mouse μία κίνηση και τη στιγμή που αυτή θ' αναπαρασταθεί στην οθόνη της τηλεόρασης. Στα πιο πολλά monitor H/Y αυτό έχει σχεδόν εξαλειφθεί πια ως πρόβλημα, στις τηλεοράσεις ωστόσο παραμένει επειδή ενσωματώνουν περισσότερο περίπλοκα συστήματα επεξεργασίας εικόνας. Αυτά επιδιώκουν να βελτιώσουν την εικόνα για άλλα είδη περιεχομένου - τηλεοπτικό πρόγραμμα, σπορ, ταινίες κλπ. - όμως έτσι "προσθέτουν καθυστέρηση", έξτρα milliseconds ανάμεσα στην κίνηση του παίκτη και την προβολή της. Οι gamers αυτήν την καθυστέρηση, αν είναι μεγάλη, την παρατηρούν αμέσως.

Το γεγονός αυτό μας οδηγεί απευθείας στο δεύτερο ζήτημα, που αφορά (α) στην ύπαρξη ή όχι ρυθμίσεων λειτουργίας στην εκάστοτε τηλεόραση ειδικά για gaming, καθώς και (β) στην ύπαρξη αρκετών ρυθμίσεων του συστήματος επεξεργασίας γενικότερα, ώστε ο παίκτης να εξαλείψει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις καθυστερήσεις. Την τελευταία διετία είναι πολλές πλέον οι τηλεοράσεις που προσφέρουν αυτό που αποκαλούμε "Game Mode", ένα σετ ρυθμίσεων δηλαδή το οποίο απενεργοποιεί τις περισσότερες λειτουργίες επεξεργασίας εικόνας, ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις. Οι χρήστες, ωστόσο, που έχουν υψηλές απαιτήσεις - και οι πρώτοι υποψήφιοι αγοραστές μιας 65X9005 θα είναι πιθανότατα τέτοιοι - προτιμούν να ρυθμίσουν οι ίδιοι τις επιλογές αυτές, ακόμη και μία προς μία. Στην περίπτωση της συγκεκριμένης τηλεόρασης της Sony, δε, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αυτόματη αναβάθμιση της ανάλυσης οθόνης - από οποιαδήποτε χαμηλότερη σε αυτήν της υπερυψηλής ευκρίνειας - ως πιθανός λόγος καθυστερήσεων. Τί διαπιστώσαμε στις δοκιμές μας με την 65άρα Bravia 4K, λοιπόν;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ