CES 2024: Η LG υπόσχεται 4 χρόνια αναβαθμίσεων του WebOS

Η εταιρεία δεσμεύεται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστήριξης για τηλεοράσεις της, τί σημαίνει όμως αυτό πρακτικά;

Δεν είναι ασύνηθες για πολλές μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν ανακοινώσεις κάποιες ημέρες πριν από μεγάλες εκδηλώσεις κλαδικές, αν μη τί άλλο για να προσελκύσουν περισσότερο ενδιαφέρον απ' όσο θα συγκέντρωναν αν οι ανακοινώσεις αυτές συμπεριλαμβάνονταν στην... θάλασσα από δελτία Τύπου που δημοσιεύονται στο πλαίσιο π.χ. μιας έκθεσης αυτής καθ' αυτής. Η LG έχει ακολουθήσει και άλλοτε αυτήν την προσέγγιση, πριν ξεκινήσει λοιπόν η φετινή αμερικανική CES οι Κορεάτες έχουν ήδη αποστείλει δελτία Τύπου για τις νέες τους soundbars και τις νέες τηλεοράσεις τους τεχνολογίας QNED. Στην ανακοίνωση για τις δεύτερες, όμως, περιλαμβάνονταν και ορισμένες πληροφορίες που είναι... πιο σημαντικές από τα προϊόντα αυτά καθ' αυτά:

"Με το πρόγραμμα Re:New* για το webOS η LG θα κάνει διαθέσιμη αναβάθμιση λογισμικού στην νεότερη έκδοση του λειτουργικού συστήματος webOS, ώστε οι κάτοχοι των τηλεοράσεων αυτών να έχουν στην διάθεσή τους την πλέον πρόσφατη εμπειρία χρήσης του για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η προσφορά αυτή αφορά στα μοντέλα QNED Mini LED 8K της LG που κυκλοφόρησαν το 2022 (σειρές QNED99 και QNED95), θα επεκταθεί όμως και σε άλλα μοντέλα σειρών τηλεοράσεων QNED στο μέλλον, σε παγκόσμια κλίμακα".

Όπως μπορεί να διαβεβαιώσει οποιοσδήποτε παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά των τηλεοράσεων από κοντά, είναι κυριολεκτικά η πρώτη φορά που η LG δεσμεύεται επίσημα σε πρόγραμμα υποστήριξης λογισμικού για μοντέλα τηλεοράσεών της, ανεξαρτήτως τεχνολογίας οθόνης ή χρονολογίας κατασκευής. Για την ακρίβεια, είναι η πρώτη φορά που... οποιοσδήποτε κατασκευαστής τηλεοράσεων δεσμεύεται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστήριξης τέτοιων συσκευών: όχι μόνο η LG, αλλά και οι Samsung, Sony ή Panasonic - πόσο μάλλον οι TCL, Vizio ή Hisense - παραδοσιακά αποφεύγουν να υποσχεθούν τακτική υποστήριξη λογισμικού για τις τηλεοράσεις τους. Λίγοι είναι οι κατασκευαστές που προσφέρουν ενημερώσεις και αναβαθμίσεις λογισμικού τηλεοράσεων για κάποια χρόνια - αλλά το κάνουν με τρόπο μη προβλέψιμο ή τακτικό - ενώ οι πιο πολλοί προσφέρουν κάποιες ενημερώσεις διορθωτικές τον πρώτο χρόνο και μετά... τίποτε. Συχνότατα... ούτε καν αυτές.

Αυτό είναι φυσικά ένα ευρύτερο πρόβλημα που πρέπει κάποια στιγμή να λυθεί, όμως η ανακοίνωση της LG και ο... αστερίσκος που περιλαμβάνεται στην παραπάνω παράγραφο δεν δείχνουν να είναι το είδος της λύσης που χρειαζόμαστε. Ο αστερίσκος παραπέμπει σε υποσημείωση που προσθέτει ότι "αυτή η αναβάθμιση δεν αφορά στις επιδόσεις, τις δυνατότητες ή την ανθεκτικότητα της εκάστοτε τηλεόρασης". Σε... απλά ελληνικά: η LG με αυτές τις αναβαθμίσεις δεν εγγυάται με κανέναν τρόπο και σε κανέναν βαθμό ότι οι τηλεοράσεις που θα τις δεχθούν θα βελτιωθούν σε κάτι ουσιαστικό. Αν όχι σε επιδόσεις ή δυνατότητες, όμως, τότε σε τί ακριβώς αφορούν αυτές οι αναβαθμίσεις λογισμικού τηλεοράσεων που υπόσχεται η LG;

Η επιλογή των λέξεων, όπως έχει γίνει, αφήνει μόνο δύο τομείς στην λειτουργία μιας σύγχρονης Smart TV ως πιθανούς να δεχθούν αλλαγές ή βελτιώσεις μέσω ενημέρωσης λογισμικού: το γραφικό περιβάλλον χειρισμού και την ασφάλεια. Το WebOS, το λειτουργικό σύστημα της LG για τις τηλεοράσεις της, δεν έχει τα προβλήματα malware ή spyware που κατά καιρούς αντιμετωπίζουν π.χ. τα Android TV ή Google TV - δεν υπάρχουν αρκετά apps ή αρκετό ενδιαφέρον από τους hackers γενικότερα - οπότε το πιθανότερο είναι αυτές οι ενημερώσεις να μην αφορούν στην ασφάλεια. Αυτό σημαίνει πως μάλλον αφορούν στο γραφικό περιβάλλον, γεγονός που είναι απογοητευτικό αλλά και... ύποπτο ταυτόχρονα.

Αυτό συμβαίνει γιατί ενδεχόμενες αλλαγές στο γραφικό περιβάλλον των τηλεοράσεων LG θα ήταν ευθυγραμμισμένες με την μελλοντική κατεύθυνση που επιβεβαιωμένα θα ακολουθήσει η εταιρεία στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Τον περασμένο Ιούλιο ο διευθύνοντας σύμβουλός της William Cho ανακοίνωσε την πρόθεση της LG να γίνει "εταιρεία λύσεων για έξυπνη ζωή", εστιάζοντας σε Δικτυακές λειτουργίες, δυνατότητες και υπηρεσίες περισσότερο από ποτέ. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι καταναλωτές θα πρέπει να... προετοιμαστούν ψυχολογικά για ακόμη περισσότερες διαφημίσεις εμπορικών υπηρεσιών και περιεχομένου στην κεντρική οθόνη της τηλεόρασής τους - κάτι που, τεχνικά, απαιτεί η LG να είναι σε θέση να ανανεώνει (αυτό σημαίνει το "αναβαθμίζει") το γραφικό περιβάλλον χειρισμού κάθε τέτοιας τηλεόρασης μέσω λογισμικού. Κάτι που έχει ήδη κάνει η LG, μάλιστα, "αναβαθμίζοντας" παλαιότερα μοντέλα τηλεοράσεων OLED της στην νεότερη έκδοση του WebOS, η οποία είναι λιγότερο γρήγορη στην χρήση αλλά... ναι, με περισσότερες διαφημίσεις.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, η LG σκοπεύει να προσφέρει στους καταναλωτές "την πλέον πρόσφατη εμπειρία χρήσης" των τηλεοράσεών της για τα επόμενα πέντε χρόνια: αυτό σημαίνει πρακτικά πως για τις τηλεοράσεις QNED της LG του 2024, οι οποίες στηρίζονται στο WebOS24, θα είναι σε θέση να λάβουν το WebOS 25 το 2025, το WebOS 26 το 2026, το WebOS 27 το 2027 και το WebOS 28 το 2028. Όπως μπορούν να διαβεβαιώσουν όμως πολλοί κάτοχοι π.χ. ορισμένων παλαιότερων μοντέλων Sony Bravia, η αναβάθμιση τηλεοράσεων σε έκδοση λειτουργικού συστήματος επόμενη από αυτήν με την οποία πωλήθηκαν αρχικά (π.χ. από Android TV 9 σε Android TV 10) ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στην ταχύτητα λειτουργίας και την αμεσότητα της ανταπόκρισής τους στις εντολές του καταναλωτή.

Δεν υπάρχει, με άλλα λόγια, καμία εγγύηση πως μελλοντικές εκδόσεις του WebOS θα αποδίδουν στις τηλεοράσεις QNED 2024 της LG τόσο καλά όσο υποθέτουμε πως αποδίδει το WebOS 24. Συν τοις άλλοις, δεν υπάρχει στην πραγματικότητα τρόπος να το γνωρίζει αυτό οποιοσδήποτε εξ αρχής, μέχρι όντως να κάνει την σχετική αναβάθμιση σε επόμενη έκδοση και να χρησιμοποιήσει την τηλεόραση στην συνέχεια για λίγο καιρό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η επιλογή της LG να καταστήσει αυτές τις αναβαθμίσεις λογισμικού προαιρετικές και όχι υποχρεωτικές είναι σαφώς ευπρόσδεκτη. Ας ελπίσουμε, πάντως, πως ο Κορεατικός κολοσσός θα... μπει και στον κόπο να προσφέρει ελάχιστες έστω πρόσθετες λειτουργίες σε κάθε μελλοντική νέα έκδοση του WebOS, αν μη τί άλλο ως αποζημίωση στις πρόσθετες διαφημίσεις που θα προβάλλει στην κεντρική οθόνη των τηλεοράσεων των καταναλωτών. Είναι, στο κάτω-κάτω, δική τους η τηλεόραση, όχι;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ