Προβολείς 3D: Στο... νήμα!

Τρεις αντίπαλοι, ένα έπαθλο. Όχι μικρού... ειδικού βάρους.

Υπάρχει ένας... αγώνας δρόμου με το χρόνο για μια "πρωτιά" αυτές τις ημέρες στην ελληνική αγορά - είναι του είδους που δεν ενδιαφέρει μεν το ευρύ κοινό ακόμη, ενδιαφέρει όμως πάρα πολύ όλους τους φίλους και τις φίλες της κινηματογραφικής εικόνας στο σπίτι, καθώς σηματοδοτεί το επόμενο βήμα της. Ο αγώνας δρόμου γίνεται ανάμεσα στη Sony, την LG και την JVC kai αφορά στον πρώτο προβολέα 3D της ελληνικής αγοράς: ποια εταιρεία θα κάνει διαθέσιμο τον δικό της πρώτη; Και, πρακτικά, έχει ή όχι σημασία στο χρονικό σημείο όπου στεκόμαστε;

Από την CES 2010 κιόλας, στις αρχές της χρονιάς, η LG είχε ανακοινώσει πρώτη τον δικό της προβολέα και τις προθέσεις της να τον κυκλοφορήσει εντός του έτους. Ακολούθησαν μήνες σιωπής, κατά τους οποίους δεν είχαμε ουσιαστική ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο ανάπτυξης του προϊόντος αυτού, του CF3D. Η κορεάτικη εταιρεία επιβεβαίωσε στην έκθεση IFA του Σεπτεμβρίου την κυκλοφορία του μέσα στο 2010 και αργότερα τον ανακοίνωσε ως διαθέσιμο από τον Οκτώβριο. Εδώ και μέρες, ωστόσο, τον αναζητούμε στην ελληνική αγορά κι ετοιμοπαράδοτος σαφώς δεν υπάρχει, κάποιοι έμποροι "μπορούν να τον παραγγείλουν αλλά δεν εγγυώνται για ημερομηνία παράδοσης" ενώ άλλοι δεν τον έχουν καν "ως κωδικό στο σύστημα", δηλαδή ως επιβεβαιωμένο προϊόν για το οποίο έχουν πρόσβαση σε στοκ.

Ο προβολέας της LG, με άλλα λόγια, είναι "στα χαρτιά" διαθέσιμος, αλλά πρακτικά είναι πολύ δύσκολο να τον αποκτήσει οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος αυτή τη στιγμή.

Η Sony μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού δεν είχε κάνει καμία νύξη για προβολέα 3D, παρ' ότι ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιο πως κάποια στιγμή θα παρουσίαζε έναν τέτοιο. Στα τέλη του Αυγούστου όμως, πρώτα στις ΗΠΑ, και στις αρχές Σεπτεμβρίου, στην έκθεση IFA, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τον VPL-VW90ES, με προοπτική να τον κυκλοφορήσει στην αγορά κάποια στιγμή το Νοέμβριο. Το γεγονός ότι και η Sony θα ήθελε να διαθέσει τον VW90ES έγκαιρα για την εορταστική περίοδο είναι αναμφισβήτητο, όμως στα τέλη Οκτωβρίου οι πιο πολλοί από τους τεχνικούς δημοσιογράφους του εξωτερικού που χρησιμοποιούν τα πρώτα εργοστασιακά κομμάτια προ-παραγωγής για παρουσίαση, δεν έχουν ακόμη λάβει δείγμα.

Η JVC, δε; Η Fotomatic, η ελληνική εταιρεία που ανέλαβε πρόσφατα την εκπροσώπηση του ιαπωνικού κολοσσού, τηρεί σιγήν ιχθύος για το θέμα των τριών ανακοινωμένων μοντέλων, των DLA-X3, DLA-X7 και DLA-X9. Αυτοί έχουν παρατεθεί με σειρά... προσιτότητας και, με δεδομένο πως ο DLA-X3 δείχνει να είναι ο οικονομικότερος από τους προβολείς 3D που "βρίσκονται στο ραντάρ μας" μέχρι στιγμής, οι ευκαιρίες του είναι αυξημένες στην ελληνική αγορά. Ενδεχομένως θα είχε νόημα... PR υφής, λοιπόν, για την νεοαποκτηθείσα αντιπροσωπεία να είναι η πρώτη που θα προσφέρει το θρυλικό πια Avatar σε εικόνα 3D - σε όσους έχουν αγοράσει εξοπλισμό Panasonic για να μπορούν να το έχουν βέβαια - το Δεκέμβριο.

Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης: έχει σημασία το ποιά εταιρεία θα "κόψει το νήμα" της ελληνικής αγοράς; Παραδόξως, δεν είναι... φιλοσοφικό το ερώτημα, ούτε μόνο ζήτημα γοήτρου για τις τρεις εταιρείες: έχουμε ήδη λάβει μια σειρά από mail που ρωτούν για το συγκεκριμένο θέμα, επίμονα μάλιστα. Τα mail δεν είναι τόσα ώστε να διαμορφώνουν κανένα... κυρίαρχο ρεύμα στην τάση του καταναλωτικού κοινού, αλλά είναι περισσότερα απ' όσα ομολογουμένως περιμέναμε. Σίγουρα αρκετά για να μας πείσουν πως υπάρχει ένα τμήμα του κοινού - προφανώς ήδη εξοικεωμένο με τα πλεονεκτήματα της οικιακής προβολής - το οποίο θέλει την εικόνα 3D σε πολλές ίντσες. Περισσότερες από αυτές των τηλεοράσεων. Ποιά από τις τρεις εταιρείες θα δελεάσει πρώτη αυτό το μικρό αλλά σημαντικό κοινό; Πριν το Δεκέμβριο, ευελπιστούμε πως θα ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ