Motion Fluent Design: νέα όψη σε Windows και Xbox

Προσεκτικός ανασχεδιασμός στο γραφικό περιβάλλον των συσκευών με Windows 10, μακροπρόθεσμος

Τα Windows 10 δεν θα τα χαρακτήριζε κανείς σε καμία περίπτωση ακαλαίσθητο λειτουργικό σύστημα - ίσως κάπως απλοϊκό, αλλά "καθαρού" design και, μετά από τις αλλεπάλληλες ενημερώσεις του, πλέον ομοιογενές. Η Microsoft, ωστόσο, έκρινε πως θα μπορούσε να τα "ζωντανέψει" λίγο περισσότερο, να τα καταστήσει περισσότερο αλληλεπιδραστικά και - αξιοποιώντας έναν κοινό οπτικό "κώδικα" για τα σημαντικότερα στοιχεία απεικόνισης των Windows 10 - να καταστήσει τον χειρισμό τους άμεσα κατανοητό σε μία μεγάλη γκάμα διαφορετικών συσκευών. Ένα πρώτο βήμα είχε γίνει με το πολυσυζητημένο Metro Design στα Windows 8, όμως το επόμενο βήμα είναι σαφώς περισσότερο φιλόδοξο και ακούει στο όνομα Motion Fluent Design - και παρά το ολοφάνερα πρώιμο στάδιο στο οποίο βρίσκεται, δείχνει ήδη πολλά υποσχόμενο.

Στην ανανεωμένη αυτή προσέγγιση ο αμερικανικός κολοσσός σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την αίσθηση του βάθους, του όγκου, της αδράνειας στην κίνηση, των πολλαπλών επιπέδων και άλλων στοιχείων - και να το κάνει με τρόπο περισσότερο διακριτικό παρά έκδηλο, ώστε τα Windows 10 να μην ξενίσουν μεν, αλλά να δώσουν την εντύπωση του περισσότερο μοντέρνου, οπτικά φροντισμένου λειτουργικού συστήματος. Αν αυτά "ακούγονται" ελαφρώς... γενικόλογα, αυτό συμβαίνει γιατί το Motion Fluent Design δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένο και η Microsoft συνεχίζει να πειραματίζεται με πολλά από τα χαρακτηριστικά του στοιχεία. Άλλωστε μέχρι και πάρα πολύ πρόσφατα στοιχεία αυτής της φιλοσοφίας σχεδιασμού είχαν διαρρεύσει μόνο με το κωδικό όνομα της όλης πρωτοβουλίας (Project Neon) και κανείς δεν γνώριζε το εύρος των φιλοδοξιών που έχει ο αμερικανικός κολοσσός για την χρήση αυτού του "οπτικού κώδικα".

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Build 2017, μάλιστα, η Microsoft επιβεβαίωσε πως πάρα πολλά από τα στοιχεία που επέδειξε σε apps των Windows 10, έτσι ώστε να δώσει παραδείγματα του Motion Fluent Design, θα βρουν τον δρόμο τους και στο περιβάλλον χειρισμού του Xbox One (και του Xbox Scorpio υποθέτουμε φυσικά). Με δεδομένο ότι το ίδιο θα ισχύσει και για το περιβάλλον χειρισμού των περιφερειακών επαυξημένης πραγματικότητας που θα στηρίζονται σε Windows 10 (όπως το Hololens και τα αντίστοιχά του προϊόντα άλλων κατασκευαστών), θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν θα καταφέρει όντως η Microsoft να δημιουργήσει την ομοιογενή εντύπωση στην όψη και τον χειρισμό που στοχεύει, σε τόσους διαφορετικούς τύπους συσκευών και τόσα διαφορετικά σετ λειτουργιών. Τα πρώτα δείγματα του Motion Fluent Design θα ενσωματωθούν στα Windows 10 με το Fall Creators Update το φθινόπωρο, οπότε θα έχουμε σύντομα μία πρώτη ιδέα της κατεύθυνσης που θ' ακολουθήσει η Microsoft. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ