Σους δύο τρίτος, χωρεί;

Δύο μνηστήρες, μία (;) θέση ανάμεσα στις Apple και Google

Οι τελευταίες δέκα ημέρες κάθε άλλο από βαρετές αποδείχθηκαν για το - πολύ μεγάλο και με προοπτικές ακόμη μεγαλύτερου - κοινό που ενδιαφέρεται για φορητές συσκευές επικοινωνίας όπως τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets. Από τη μία πλευρά, είχαμε όλες τις ανακοινώσεις για πλήθος νέων συσκευών, εντυπωσιακών σε τεχνικά χαρακτηριστικά, στην έκθεση Mobile World Congress της Βαρκελώνης. Από την άλλη, είχαμε την αντεπίθεση της HP μέσα από την τεχνογνωσία της Palm, καθώς και τη μεγάλη συμμαχία των Microsoft και Nokia. Η τελευταία ήλθε να "ταράξει τα νερά" στο χώρο των φορητών συσκευών, αφού η αγορά είχε καταστεί εδώ και 18 μήνες... διπολική πρακτικά, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της στα λειτουργικά συστήματα των Apple και Google. Μήπως, ωστόσο, αυτό δεν ήταν ακριβώς τυχαίο;

Το Αθηνόραμα Digital πάντοτε πρεσβεύει πως όσοι περισσότεροι "παίκτες" συναγωνίζονται σε μία αγορά, τόσο καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες θα έχουμε στη διάθεσή μας μέσα από τον ανταγωνισμό αυτό. Είναι ωφέλιμη η πληθωρική παρουσία προτάσεων. Από την άλλη, όταν μιλάμε για συνδυασμούς συσκευών, εφαρμογών και υπηρεσιών - γιατί αυτήν την "τριπλέτα" αγοράζει πλέον κάθε καταναλωτής που επενδύει σε ένα smartphone ή ένα tablet - o ανταγωνισμός αυτός καθίσταται περίπλοκος. Και δεν είμαστε βέβαιοι... όχι αν εμείς θέλουμε ή όχι, αλλά αν "σηκώνει η αγορά" τέσσερα διαφορετικά λειτουργικά συστήματα σε μία κατηγορία συσκευών. Άντε και σε μία δεύτερη.

Γινόμαστε συγκεκριμένοι: το WebOS της Palm είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον λειτουργικό και η HP έχει την εμπειρία να το προωθήσει με προσεγμένα κινητά και tablets. Το Windows Phone 7 είναι επίσης πάρα, πάρα πολύ καλό λειτουργικό για κινητά και η Nokia, με την τεράστια εμπειρία της, έχει τη δυναμική να προσφέρει μερικά από τα πιο όμορφα και εύχρηστα smartphones που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Τόσο η HP όσο και η Nokia, άλλωστε, θα φροντίσουν να προκοίσουν τις συσκευές τους με όλες τις απαραίτητες για τα σημερινά δεδομένα εφαρμογές - για Web browsing, e-mail, Facebook, Twitter κλπ - ώστε να μην λείπει στον επίδοξο κάτοχό τους τίποτε αληθινά σημαντικό. Από κει και πέρα, όμως;

Με άλλα λόγια, το θέμα είναι: ποιοί θα δημιουργήσουν όλες εκείνες τις εφαρμογές των άλλων κατηγοριών, από τουριστικούς οδηγούς μέχρι πλήρη games, που αυτή τη στιγμή απολαμβάνουν τα iPhone, το iPad και τα κινητά τηλέφωνα με Android; Οι μικρές προγραμματιστικές ομάδες δεν έχουν την πολυτέλεια να διαιρέσουν τους μετρημένους πόρους τους ανάμεσα σε 4 διαφορετικές πλατφόρμες - αναγκαστικά θα στοχεύσουν αυτές με την μεγαλύτερη πελατειακή βάση. Οι μεγαλύτερες εταιρείες ανάπτυξης apps, από την άλλη, έχουν τη σαφή τάση να είναι συντηρητικές, φειδωλές και... "συμφεροντολόγες" με την κατανομή των πόρων τους, στοχεύοντας τις πλατφόρμες που θα αποφέρουν σίγουρο κέρδος και όχι τις ριψοκίνδυνες. Πρόβλημα.

Όπως και στο χώρο των video games, έτσι και στον... θαυμαστό χώρο των apps υπάρχουν λύσεις για ανάπτυξη εφαρμογών με στόχο πολλαπλές εκδόσεις για πολλαπλά λειτουργικά. Επίσης, οι ίδιοι οι κατασκευαστές - ακριβώς όπως και στην αγορά των video games - μπορούν να χρηματοδοτήσουν έναν αριθμό από εφαρμογές, εάν κρίνουν πως είναι αρκετά ποιοτικές και άξιες δυναμικής προώθησης. Όμως τα καλύτερα apps για κάθε συσκευή (και πάλι σε επακριβή αντιστοιχία με τα video games) είναι αυτά που έχουν δημιουργηθεί συγκεκριμένα γι' αυτήν. Και είναι, εν τέλει, πεπερασμένος ο αριθμός των εφαρμογών των οποίων το κόστος θα καλύψει ένας κατασκευαστής. Το ζητούμενο πλέον, στις μέρες μας των σχεδόν 400.000 apps για συσκευές Apple και 150.000 για συσκευές με Android, είναι η ποιότητα, μα και η ποικιλία. Κι αυτή δεν είναι εύκολο να προέλθει από βιβλιοθήκες software με μερικές μόνο χιλιάδες apps στα εικονικά τους ράφια. Απλά μαθηματικά.

Αυτοί είναι οι λίγοι για τους οποίους είναι ν' αναρωτιέται κανείς σχετικά με το πώς σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν αυτό το σημαντικό πρόβλημα οι HP/Palm και Nokia/Microsoft. Να αποδείξουν, εν τέλει, ότι στους δύο... χωρεί και τρίτος (ή και τέταρτος), παρ' ότι οι Apple και Google έχουν καλύψει όλες τις γωνίες της αγοράς, έχουν ξεπεράσει όλες τις παιδικές ασθένειες, έχουν εξελίξει τις βιβλιοθήκες software για τα λειτουργικά τους σε επίπεδο ωριμότητας αξιοθαύμαστο. Αναρωτιόμαστε γιατί, προφανώς, δεν τα γνωρίζουμε μόνο εμείς αυτά, αλλά και τα στελέχη των εταιρειών που προαναφέρθηκαν. Θα καταφέρουν να προσφέρουν όσα χρειάζεται ώστε να τραβήξουν το βλέμμα του κοινού μακριά από τα iPhone, τα iPad και τα Ανδροειδή. Του χρόνου τέτοιο καιρό ενδεχομένως... ακόμη να μην ξέρουμε, αλλά μία ιδέα θα την έχουμε. Και θα επανέλθουμε για την αποφώνηση του αγώνα...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ