Έξι είδη μόνο...;

...ανθρώπων που ασχολούνται με την ψηφιακή φωτογραφία. Ίσως. Ποιά;

Τα αποτελέσματα των ερευνών αγοράς που κατά καιρούς διενεργούν διάφορες εταιρείες ή φορείς δεν είναι συνετό να παίρνονται... τοις μετρητοίς, βέβαια, όμως της συγκεκριμένης είναι αρκετά ενδιαφέροντα ώστε να αξίζουν αναφοράς. Η έρευνα και η σχετική έκθεση, που υπογράφει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καταναλωτικών Προϊόντων Τεχνολογίας των ΗΠΑ, έχει αποκλειστικό αντικείμενο την ψηφιακή φωτογραφία και το κοινό της - ως κύριο συμπέρασμά της, δε, προβάλλει τη διαπίστωση ότι υπάρχουν κατά βάση μόλις 6 "κατηγορίες" ανθρώπων που ασχολούνται με την ψηφιακή φωτογραφία σήμερα. Άποψη που, παραδόξως, ευσταθεί αν προτίθεται κανείς να αποδώσει τόσο αυστηρά χαρακτηριστικά στα μέλη κάθε κατηγορίας, όσο η έκθεση δείχνει να κάνει.

Οι έξι κατηγορίες είναι, σε - πολύ! - ελεύθερη μετάφραση οι παρακάτω: "αυτοί που θέλουν να φωτογραφίζουν με ένα κλικ" (One-Click Wonders), "αυτοί που συλλέγουν αναμνήσεις σε ψηφιακή μορφή" (Digital Curators), "αυτοί που δίνουν σημασία στις δυνατότητες της συσκευής" (Feature-Focused Photographers), "αυτοί που φωτογραφίζουν στο πλαίσιο της κοινωνικής τους ζωής" (Picture Happy Socialites), "αυτοί που θέλουν να είναι στην αιχμή της τεχνολογίας" (Digital Mavericks) και "αυτοί που φωτογραφίζουν χωρίς να ξέρουν πώς ακριβώς θα συλλάβουν τη φωτογραφία που θέλουν και κατά συνέπεια εκνευρίζονται όταν δεν τη συλλαμβάνουν" (Frustrated Photographers). Ακούγεται γενικόλογο; Βάσει της εμπειρίας μας, ίσως δεν είναι. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα, δε, είναι τα ποσοστά που η έρευνα αποδίδει σε κάθε group: 15% στους One-Click Wonders, 23% στους Digital Curators, 16% στους Feature-Focused, 10% στους Picture Happy Socialites, 10% στους Digital Mavericks και... 25% (!) στους Frustrated Photographers. Το υπόλοιπο... 1%; Οι επαγγελματίες, φυσικά.

Από τα παραπάνω, εύκολα μπορεί να προβεί κανείς σε μερικά συμπεράσματα. Όπως: οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν, πριν η ψηφιακή φωτογραφία γίνει εύκολη και πάντα ικανοποιητική εμπειρία για όλους. Όπως: οι αληθινοί λάτρεις της φωτογραφίας, εκείνοι δηλαδή που δεν φωτογραφίζουν ευκαιριακά, είναι 1 στους τέσσερις στην καλύτερη περίπτωση. Όπως: η ψηφιακή φωτογραφία είναι ένας ακόμη τομέας που "πουλά τεχνολογία" σε εκείνο το τμήμα του κοινού που θέλει να έχει αυτό που λέμε "the latest and greatest", ασχέτως αν το αξιοποιεί. Από την ίδια έρευνα - φυσιολογικά αν λάβει κανείς στα υπόψιν τα παραπάνω - προκύπτει επίσης ότι το 83% του κοινού χρησιμοποιεί φωτογραφική τσέπης (point and shoot) και μόνο το 13% κάποιο μοντέλο με δυνατότητα προσθήκης φακών (DSLR).

Το αθηνόραμαdigital.gr πάντως δεν θα πέσει στην... παγίδα των διακρίσεων groups, αφού και κοινό που ανήκει σε περισσότερες από μία κατηγορίες ταυτόχρονα υπάρχει, και κοινό που μεταβαίνει γρήγορα από μία κατηγορία σε μία άλλη, και κοινό που ανάλογα με τις συνθήκες ή την εποχή ανήκει σε διαφορετικές κατηγορίες. Θα έχουν αλλάξει τα ποσοστά των κατηγοριών αυτών, αν γίνει παρόμοια έρευνα σε 12 ή 18 μήνες από σήμερα; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ