Onassis Dance Days 2025: Ξεκινά η προπώληση για το απόλυτο φεστιβάλ σύγχρονου χορού

Αγαπάμε το χορό και αυτό το ραντεβού δεν θα το χάσουμε. Το Onassis Dance Days 2025 γίνεται το απόλυτο σημείο συνάντησης του σύγχρονου χορού στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινά στις 13 Μαρτίου, δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να εξασφαλίσει τη θέση του σε ένα τετραήμερο που θα καθηλώσει.

Mist ©Rahi Rezvani

Από τις 3 έως τις 6 Απριλίου 2025, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση θα πλημμυρίσει με ένταση και ρυθμό, φιλοξενώντας το Onassis Dance Days 2025. Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινά στις 13 Μαρτίου 2025, στις 5 μ.μ., δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να εξασφαλίσει τη θέση του σε ένα δυναμικό χορευτικό τετραήμερο. Με πέντε παραστάσεις και μία κινηματογραφική πρόταση, το φεστιβάλ εξερευνά τα όρια της σωματικότητας, της εικαστικότητας και της ταυτότητας, δίνοντας φωνή στις αγωνίες, τις ελπίδες και τις ματαιώσεις της σύγχρονης εποχής.

ODD 2025 Planet Wanderer_Damien Jalet 2
©Rahi Rezvani
"Planet [wanderer]" των Damien Jalet & Kohei Nawa

Στη σκηνή της Στέγης θα παρουσιαστούν έργα που αμφισβητούν και επαναπροσδιορίζουν τον χορό:
"Ecdysis" του Μιχάλη Θεοφάνους
"It’s the End of the Amusement Phase" της Χαράς Κότσαλη
"Near Misses" της Φωτεινής Σταματελοπούλου
"Horse Me" των Σοφίας Μαυραγάνη & Τζάνις Ράφα
"Planet [wanderer]" των Damien Jalet & Kohei Nawa
"Mist", μια κινηματογραφική εμπειρία του Damien Jalet, σε συνεργασία με τους Kohei Nawa & Rahi Rezvani

ODD 2025, Chara Kotsali_IT'S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE
© Efi Gousi
"It’s the end of the amusement phase”

Το Onassis Dance Days 2025 υπόσχεται τέσσερις ημέρες γεμάτες αδιάκοπη κίνηση, με τις παραστάσεις να διαδέχονται η μία την άλλη, από τις 5 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα. Χορευτές και χορεύτριες εξερευνούν την άγρια ομορφιά της φύσης και τις υλικές μεταμορφώσεις, στήνοντας ένα σκηνικό κοσμογονίας με άμμο, νερό, φως και καπνό.

Οι διοργανωτές του Onassis Dance Days 2025 συστήνουν τις παραστάσεις 

"Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης μεταμορφώνεται σε ένα τοπίο κοσμογονίας. Οι χορευτές και χορεύτριες αναμετρώνται με την αδάμαστη ομορφιά της φύσης: τον άνεμο, το νερό, το χώμα, τον καπνό, την ομίχλη, το φως, το σκοτάδι. Μαύρη άμμος, ασημόσκονη, πατάτες, νερό και κόλλα, κάτω από το κατάλληλο βλέμμα και με επεξεργασία, γίνονται έργα τέχνης. Με τέτοια υλικά καταπιάστηκαν ο εικονοκλάστης χορογράφος Damien Jalet και ο γλύπτης Kohei Nawa στα δύο έργα που παρουσιάζουν στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2025: τη χορογραφία Planet [wanderer] με ένα 8μελές ανσάμπλ από 4 έως 6 Απριλίου και την ταινία Mist με τους 18 χορευτές του Nederlands Dans Theater (NDT 1) στις 4 και 5 Απριλίου.

ODD 2025 Planet Wanderer_Damien Jalet 1
©Rahi Rezvani
"Planet Wanderer"

Γλύπτες, εικαστικοί, αρχιτέκτονες και sound designers έχουν συνεργαστεί στενά και με τους τέσσερις Έλληνες χορογράφους του φετινού φεστιβάλ πάνω στην υλικότητα των σωμάτων, την αισθητική του ήχου, την ποιητική του λόγου και την εικαστικότητα των σκηνικών αντικειμένων. Οι περισσότερες παραγωγές προέκυψαν από το open call του Onassis AiR και αναπτύχθηκαν με την υποστήριξη του Onassis AiR dramaturgy.

Michalis Theofanous_ecdysis
© Efi Gousi
"ecdysis"

Στο σόλο έργο "ecdysis", ο Μιχάλης Θεοφάνους με την Τίνα Τζόκα στη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου στο -1 της Στέγης (3-6 Απριλίου) μας καλούν να εισβάλουμε σαν ηδονοβλεψίες στον προσωπικό χώρο ενός πλάσματος σε αέναη μεταμόρφωση. Γινόμαστε αυτόπτες μάρτυρες στο ευάλωτο ξεγύμνωμά του, καθώς απεκδύεται μια σειρά από ταυτότητες. Γιατί ίσως η ροή είναι η μόνη δυνατή συνθήκη κι έτσι κανένας "δεν είναι πια αυτό που ήταν και δεν είναι ακόμη αυτό που θα γίνει", όπως δηλώνει ο δημιουργός.

 

Στο "It’s the end of the amusement phase” της Χαράς Κότσαλη στη Μικρή Σκηνή (3-6 Απριλίου), τρεις γυναίκες στήνουν έναν άναρχο κινητικό, αισθητικό και ηχητικό μαραθώνιο, αναζητώντας την απόλαυση που διαρκώς ανακόπτεται. Με τη συνεργασία του γλύπτη και εικαστικού Περικλή Πραβήτα, δημιουργείται ένα ξέφρενο πανόραμα από χορούς σε διαρκή συνδιαλλαγή με την Ιστορία, "αυτόν τον δεσμό προόδου και καταστροφής", σύμφωνα με τα λόγια της χορογράφου.

ODD 2025, Sofia Mavragani & Janis Rafa_Horse me 02
© Efi Gousi
"Horse Me"

Στο "Horse Me", η Σοφία Μαυραγάνη και η εικαστικός Τζάνις Ράφα στήνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης (3-6 Απριλίου) μια σουρεαλιστική, ποιητική αλληγορία για τα όρια της συμβίωσης της ανθρώπινης και της μη ανθρώπινης φύσης, με επίκεντρο την εικόνα του αλόγου και τη σχέση σωμάτων που καβαλούν και καβαλικεύονται. Η στόχευσή τους; Το δικαίωμα του σώματος να παραμείνει ανεξερεύνητο, αδιευκρίνιστο και αδάμαστο.

ODD 2025, Fotini Stamatelopoulou_Near Misses
© Efi Gousi
"Near Misses”

Στο "Near Misses”, η Φωτεινή Σταματελοπούλου χορογραφεί στο -1 της Στέγης (3-6 Απριλίου) τη/το Δέσποινα Σανιδά-Κρεζία σε μια σόλο περφόρμανς που είναι επίσης εικαστική εγκατάσταση, σε συνεργασία με τους Δημήτρη Ταμπάκη και Πάνο Αλεξιάδη. Το έργο διερευνά στρατηγικές αυτοάμυνας και ανθεκτικότητας, χαράσσοντας οριακές γραμμές μεταξύ σιωπής και οργής. Η/Το περφόρμερ υποστηρίζεται από ένα σύνολο φορέσιμων μεταλλικών αντικειμένων που συνθέτουν έναν ηχητικό και φωνητικό βωμό αποκαλύπτοντας μια υπερεκτεθειμένη χειρονομία μέσα στο χάος.

Πληροφορίες εισιτήρια για το Onassis Dance Days 2025 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

ecdysis

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Ένα χορογραφικό έργο που μάς καλεί να εισβάλουμε σαν ηδονοβλεψίες στον προσωπικό χώρο ενός πλάσματος σε αέναη μεταμόρφωση, καθώς απεκδύεται μια σειρά από ταυτότητες, στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Onassis Dance Days 2025. Μια σόλο περφόρμανς που εξερευνά την πολλαπλότητα των όψεων, την τρωτότητα και τον ρόλο των θεατών. Εμπνευσμένο από τη βιολογική διαδικασία της έκδυσης, παρουσιάζει ένα πλάσμα να περιπλανιέται σε ένα ανοίκειο παιχνίδι που αποκαλύπτει την ευθραυστότητα και τη δύναμη της αέναης αλλαγής. Η περφόρμανς εμβαθύνει στη διαδικασία της έκδυσης, ανάγοντάς την σε τελετουργία, σε μια διαβατήρια τελετή, όπου ο χρόνος διανοίγει και οι ταυτότητες ρευστοποιούνται. Σε μια σειρά από οπτικοακουστικές εικόνες, κάποτε αφηρημένες και άλλοτε αμήχανες, το πλάσμα απορρίπτει την περιττή πια σάρκα, παγιδευμένο μέσα σε έναν οικείο χώρο που μετατρέπεται σε εχθρικό περιβάλλον.

Planet [wanderer]

  • Χορός
  • Διάρκεια: 55 '

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος εικονοκλάστης χορογράφος παρουσιάζει το έργο που δημιούργησε στον απόηχο του καταστροφικού σεισμού και του τσουνάμι στην Ιαπωνία το 2011, όπου οκτώ χορευτές βρίσκονται σε διαρκή αναμέτρηση με τα στοιχεία της φύσης σε μια μνημειώδη εικαστική εγκατάσταση, στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Onassis Dance Days 2025.

Ιt’s the end of the amusement phase

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Τρεις γυναίκες στήνουν έναν άναρχο κινητικό, αισθητικό και ηχητικό μαραθώνιο, αναζητώντας την απόλαυση που διαρκώς ανακόπτεται, κάπου ανάμεσα στην προσωπική και τη συλλογική ιστορία, στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Onassis Dance Days 2025. Με τη συνεργασία του γλύπτη και εικαστικού Περικλή Πραβήτα, δημιουργείται ένα ξέφρενο πανόραμα από χορούς σε διαρκή συνδιαλλαγή με την Ιστορία, «αυτόν τον δεσμό προόδου και καταστροφής», σύμφωνα με τα λόγια της χορογράφου.

Near misses

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Μια σόλο περφόρμανς / εικαστική εγκατάσταση για την κατάκτηση της ανθεκτικότητας, την αντίσταση, το χάος και την επιμονή, που χαράσσει οριακές γραμμές μεταξύ σιωπής και οργής, στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Onassis Dance Days 2025. Η/Το περφόρμερ υποστηρίζεται από ένα σύνολο φορέσιμων μεταλλικών αντικειμένων που συνθέτουν έναν ηχητικό και φωνητικό βωμό αποκαλύπτοντας μια υπερεκτεθειμένη χειρονομία μέσα στο χάος.

Horse Me

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Μέσα σε μια ατμόσφαιρα παρεξηγημένου ερωτισμού, ανατρέπονται οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ σωμάτων που καβαλούν και καβαλικεύονται, σε μια σουρεαλιστική, ποιητική αλληγορία για τα όρια της απόλαυσης και της υποταγής, στο πλαίσιο του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Onassis Dance Days 2025. Στόχος το δικαίωμα του σώματος να παραμείνει ανεξερεύνητο, αδιευκρίνιστο και αδάμαστο.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Σπυριδούλες" των 4Frontal στη Θεσσαλονίκη και από τη νέα σεζόν ξανά Αθήνα

Το βραβευμένο ελληνικό έργο που μιλά για τη γυναικεία αυτοδιάθεση με αφορμή την αληθινή ιστορία της ομώνυμης "ψυχοκόρης" που υπέστη βαριά κακοποίηση, συνεχίζεται, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2025

Το "Parliament" έρχεται στο Μουσείο Μπενάκη και ζητά τη συμμετοχή σου

Όλοι είναι προσκεκλημένοι να έρθουν στο Μπενάκη και να μπουν στο συμμετοχικό έργο που ετοιμάζει ο χορογράφος και εικαστικός Michael Kliën.

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".