"Κεκλεισμένων των θυρών": Η θεατρική "κόλαση" του Ζαν Πολ Σαρτρ

Ένα από τα πιο σημαντικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου ανεβάζει στο Studio Μαυρομιχάλη μια ομάδα νέων ηθοποιών.

Κεκλεισμένων των θυρών © Δημήτρης Λαντζούνης

Το φιλοσοφικό-θεατρικό δοκίμιο "Κεκλεισμένων των θυρών" του Ζαν Πολ Σαρτρ που εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου ανεβάζει ο Στέλιος Πετράκης στο Studio Μαυρομιχάλη. Επί σκηνής, μια ομάδα νέων ηθοποιών αποτελούμενη από τους Τάμμυ Κασιμάτη, Γιάννη Κατή, Μαρίζα Μανατάκη, Μαρτίνα Ολχάβα και Χρυσάνθη Παπαλεβέντη πρωταγωνιστούν σε ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Κεκλεισμένων των θυρών
© Δημήτρης Λαντζούνης

Η υπόθεση

Τρεις διαφορετικοί ανθρώπινοι χαρακτήρες, που συμβολίζουν το τρίπτυχο του ανθρώπινου ψυχισμού (Προεγώ, Υπερεγώ, Εγώ), συνυπάρχουν σ' έναν μεταφυσικό χώρο, άχρονο και αδρανή, ο οποίος συμβολίζει την κόλαση. Εκεί, τους υποδέχεται το "Γκαρσόν", ένα δισυπόστατο πλάσμα που τους οδηγεί διαδοχικά στο συγκεκριμένο δωμάτιο και τους εξηγεί τους "κανόνες λειτουργίας", σχολιάζει, παρεμβαίνει και φυσικά απολαμβάνει την εξέλιξη. 
Η κόλαση όμως δεν είναι αυτό που περίμεναν οι τρείς νεκροί. Δεν υπάρχουν όργανα βασανιστηρίων παρά μόνο ένα σαλόνι με ευρωπαϊκή επίπλωση. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σχεδόν άδειο δωμάτιο, με τρεις πολυθρόνες διαφορετικού χρώματος οι οποίες αποτελούν το κεντρικό σετ της σκηνικής σύνθεσης. Οι τρεις προσφάτως αποβιώσαντες χαρακτήρες αναζητούν τον Δήμιο που θα τους υποβάλλει στα βασανιστήρια που τους αξίζουν, αλλά μάταια. Ο Δήμιος είναι ο κάθε ένας από τους τρείς για τους άλλους δυο και η τιμωρία τους είναι η αναγκαστική συνύπαρξή τους σε αυτό το δωμάτιο για πάντα. 
Οι τρεις ήρωες, υπό το άγρυπνο βλέμμα και τις παρεμβάσεις του "Γκαρσόν", σταδιακά εξομολογούνται ο ένας στον άλλον τις αμαρτίες τους, τους λόγους για τους οποίους βρέθηκαν στην κόλαση και όσο γνωρίζονται καλύτερα, αντιλαμβάνονται πως η διαφορετικότητά τους καθιστά την συνύπαρξή τους αδύνατη.

Κεκλεισμένων των θυρών
© Δημήτρης Λαντζούνης

Προπώληση μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κεκλεισμένων των θυρών

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 85 '

Τρεις χαρακτήρες, που συμβολίζουν το τρίπτυχο του ανθρώπινου ψυχισμού, αναμετριούνται με τους εαυτούς τους και με τους άλλους στο μεταφυσικό χωροχρόνο της κόλασης.

Studio Mαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Kontakthof" της Πίνα Μπάους ξαναζωντανεύει στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Η αγάπη της Ελλάδας για την Πίνα Μπάους συναντά μια ιστορική στιγμή: το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με το Pina Bausch Foundation για την αναβίωση του εμβληματικού "Kontakthof" και εγκαινιάζει έναν νέο δίαυλο διεθνούς καλλιτεχνικής ανταλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/11/2025

18 ρόλοι. 1 ηθοποιός: Η Σοφία Καζαντζιάν για την ερμηνευτική πρόκληση της "Κατσαρίδας Κ."

Ως guest editor, η Σοφία Καζαντζιάν μάς εισάγει στον ανατρεπτικό κόσμο της "Κατσαρίδας Κ.", φωτίζοντας ένα ταξίδι ατέλειας, μεταμόρφωσης και ανθρώπινης αλήθειας εμπνευσμένη από το έργο του Κάφκα.

"8": Μια παράσταση σύγχρονου χορού εμπνέεται από την πυξίδα του Kandinsky

Η ομάδα χορού ΑΝΕΜΑ και η χορογράφος Ζωή Ευσταθίου παρουσιάζουν ένα νέο έργο στην ΠΛΥΦΑ.

Η "Οικογένεια Τσέντσι" ταξιδεύει στη Ρώμη: η Βεατρίκη επιστρέφει στον τόπο της τραγωδίας

Η διεθνώς αναγνωρισμένη παράσταση "Οικογένεια Τσέντσι" των Ιόλης Ανδρεάδη, Άρη Ασπρούλη παρουσιάζεται στο ιστορικό OFF/OFF THEATRE της Ρώμης, στις 25 Νοεμβρίου, επαναφέροντας στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Βεατρίκης Τσέντσι, σύμβολο αντίστασης απέναντι στην εξουσιαστική βία.

Οι παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 24 & 25/11

Οδεύουμε προς το τέλος της χρονιάς και η θεατρική σεζόν ανεβάζει στροφές! Νέες πρεμιέρες και αγαπημένες επαναλήψεις διεκδικούν δυναμικά την προσοχή μας.

Η Χριστιάνα Γαλανοπούλου, το MIRfestival 2025 και όσα "μας καίνε"

Από 21 Νοεμβρίου το διεθνές φεστιβάλ παραστατικών τεχνών MIRfestival απογειώνεται διεκδικώντας χώρο στην πόλη, σε γειτονιές της Αθήνας που δεν είχαμε φανταστεί. Εμείς μιλήσαμε με τη Χριστιάνα Γαλανοπούλου και αναμεταδίδουμε.

Για τον Γιάννη Μπέζο, το θέατρο είναι ο τόπος όπου ξαναβρίσκεις τον άνθρωπο

Ο Γιάννης Μπέζος διανύει μια ιδιαίτερα δραστήρια θεατρική χρονιά. Μας μιλά με σεβασμό για το θέατρο ως χώρο παιδείας και ανθρωπιάς, επιμένει στη σημασία της εκπαίδευσης, της τιμιότητας και της καλοσύνης, και κρατά πάντα την πίστη του στη νεολαία και στην αλήθεια της σκηνής.