Χρύσα Κατσαρίνη: "Τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία"

Η γνωστή κωμικός στην συνέντευξή της μιλά για το τελευταίο της σόλο με τίτλο "Κουβέρτα", σχολιάζει το stand up στην Ελλάδα και μοιράζεται μία όμορφη και ταυτόχρονα αστεία στιγμή πάνω στη σκηνή.

Χρύσα Κατσαρίνη

Μετά το "Ό,τι πολυτιμότερο έχω", την πρώτη σόλο stand up comedy παράστασή της, η Χρύσα Κατσαρίνη επέστρεψε με την πιο σκοτεινή, εξομολογητική και συνάμα ξεκαρδιστική παράσταση που έγραψε μέχρι σήμερα, την "Κουβέρτα". Με αφορμή την παράσταση, μάς μίλησε για όσα συμβολίζει για εκείνη και πώς από "Μια κοπέλα που θα πεί ανέκδοτα" κατέληξε να κάνει περιοδεία σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας και σε 11 διαφορετικές ευρωπαϊκές πόλεις. Ενώ μάς μαθαίνει πως και τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία! 

Χρύσα Κατσαρίνη

Πώς ξεκίνησες το stand up;
Σκέφτηκα πως το πτυχίο μου από την δραματική σχολή το 2022 θα έχει την ίδια αξία με ένα απολυτήριο Λυκείου και αποφάσισα να κάνω stand up για να είμαι προετοιμασμένη για μία τέτοια εξέλιξη.

Μπορείς να μας πεις μία όμορφη και μία αστεία στιγμή πάνω στη σκηνή;
Είναι μια ιστορία που τα περιλαμβάνει και τα δύο. Ένα αγόρι (ας τον πούμε Γιώργο) μου ζήτησε να πω επί σκηνής χρόνια πολλά στην κοπέλα του που είχε τα γενέθλιά της. Κάτι που βρήκα αξιολάτρευτο. Παρόλα αυτά το να ζητάς από κωμικούς κάτι τέτοιο δεν είναι και η πιο λαμπρή ιδέα του κόσμου. Από την σκηνή, λοιπόν, φώναξα το όνομα της κοπέλας (ας την πούμε Μαρία) και εκείνη δειλά σήκωσε το χέρι της. Λέω λοιπόν "Αγάπες ανυπομονούσα να έρθει επιτέλους η στιγμή που θα γινόταν αυτό σε δική μου παράσταση. Μαρία μου… το αγόρι σου ο Γιώργος που σε αγαπάει πάρα πολύ, θέλει να ρωτήσει αν θα τον παντρευτείς". Ο Γιώργος χάνει το χρώμα του, η Μαρία απαντάει "μα τα έχουμε μόνο δύο μήνες" και λέω "Όχι εντάξει, πλάκα έκανα, δεν ήθελε να σου ζητήσει να παντευτείτε… ήθελε να σου ζητήσει να χωρίσετε. Και ήθελε να το κάνει όσο πιο άβολο γίνεται." Ευτυχώς γέλασε το Μαράκι και μετά έκανα επιτέλους αυτό που μου ζήτησε ο έρμος ο Γιώργος.

Χρύσα Κατσαρίνη

Μετά το "Ό,τι πολυτιμότερο έχω", την πρώτη σόλο stand up comedy παράστασή σου, επέστρεψες με την, ίσως, πιο εξομολογητική και, σίγουρα, ξεκαρδιστική παράσταση που έγραψες μέχρι σήμερα, την "Κουβέρτα". Γιατί "Κουβέρτα";
Δυστυχώς αυτό μπορεί να απαντηθεί μόνο παρακολουθώντας την παράσταση. Η "Κουβέρτα" για μένα έχει πολυεπίπεδη ερμηνεία. Συμβολίζει την θαλπωρή, την ασφάλεια που νιώθεις σαν παιδί την στιγμή που σε σκεπάζει. Στην παράσταση, βέβαια, αναφέρω πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν φονικό όπλο.

Χρύσα Κατσαρίνη

Η "Κουβέρτα on the road" πήγε σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας και σε 11 διαφορετικές ευρωπαϊκές πόλεις. Πες μας δυο λόγια για αυτή την εμπειρία και μία στιγμή (ή περισσότερες) που ξεχωρίζεις.
Δεν νομίζω ότι μπορώ να χωρέσω αυτή την εμπειρία σε δύο λόγια. Ίσως είναι ό, τι πιο συγκλονιστικό έχω βιώσει. Και βάζω το ίσως γιατί κονταροχτυπιέται σε ένταση με την παράσταση στο Θέατρο Βράχων. Για τελείως διαφορετικούς λόγους σαφώς. Δεν νομίζω πως είναι κάτι που μπορώ να επαναλάβω. Το σπίτι μου, το 2022 το είδα μετά τον Ιούλιο. Αυτή η παράσταση δοκιμάστηκε σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Να ευχαριστήσω για αυτό την εταιρία "Behind the clouds" που ανέλαβε αυτό το εγχείρημα. Μόνη μου θα αδυνατούσα να οργανώσω κάτι τέτοιο. Για την ευρωπαϊκή περιοδεία να ευχαριστήσω την "Motion Comedy". Παίζαμε κάθε μέρα σε άλλη πόλη και σε πολλές περιπτώσεις σε άλλη χώρα. Ποιος θα μου έλεγε το 2012 που ξεκίνησα πως όλα αυτά θα ήταν δικές μου εμπειρίες; Το 2012 με παρουσίαζε ο ντράμερ της μπάντας που έπαιζε πριν από μένα ως "Μια κοπέλα που θα πει ανέκδοτα".



 

"Το μυστικό βρίσκεται στην οπτική του κωμικού. Στην πίσω σκέψη. Με τι ευαισθησία θα προσεγγίσει το θέμα και ποια θα είναι η δική του τοποθέτηση. Αυτό μπορεί να κάνει το αστείο χυδαίο ή αντιστρόφως, λυτρωτικό. Κάθε κωμικός κάνει την επιλογή του. Και επιβάλλεται να έχει την ελευθερία να επιλέξει".



 

Στην παράσταση τα βάζεις με τους ομοφοβικούς, τους σεξιστές και τις ηλίθιες συμβουλές στις γυναίκες για το πώς να μη πέσουν θύματα βιασμού. Πόσο εύκολο είναι να μεταφέρεις με χιούμορ τέτοιου είδους κοινωνικά ζητήματα; 
Είμαι της άποψης πως κανένα θέμα δεν βρίσκεται εκτός του φάσματος της κωμωδίας. Τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία. Πολλές φορές ακριβώς λόγω της τραγικότητάς τους, γίνονται πολύ δυνατά κείμενα. Το μυστικό βρίσκεται στην οπτική του κωμικού. Στην πίσω σκέψη. Με τι ευαισθησία θα προσεγγίσει το θέμα και ποια θα είναι η δική του τοποθέτηση. Αυτό μπορεί να κάνει το αστείο χυδαίο ή αντιστρόφως, λυτρωτικό. Κάθε κωμικός κάνει την επιλογή του. Και επιβάλλεται να έχει την ελευθερία να επιλέξει.

Υπάρχουν όρια στην κωμωδία;
Όχι δεν πιστεύω πως υπάρχουν όρια στην κωμωδία. Τα όρια τα θέτει και επιβάλλεται να τα θέτει μόνο ο ίδιος ο κωμικός, σύμφωνα με τους δικούς του κώδικες ηθικής, την αισθητική και την λογική του. Οτιδήποτε άλλο είναι λογοκρισία και είναι επικίνδυνο.

Πώς βλέπεις το stand up στην Ελλάδα; Σε τι σημείο πιστεύεις ότι βρίσκεται; Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες;
Καλούλι δεν είναι; Θεωρώ πως ακόμα βρίσκεται στην αρχή του. Αλλά σαν σκηνή δυνάμωσε ταχύτατα. Ο κόσμος το αγάπησε πάρα πολύ γρήγορα. Έχουμε βέβαια πολύ δρόμο μπροστά μας. Δεν θα άλλαζα τίποτα. Οκ ίσως να δημιουργούσα ένα ένσημο για κωμικούς γιατί ακόμα ασφαλιζόμαστε ως γελωτοποιοί, θηριοδαμαστές, ζογκλέρ, κλόουν και διασκεδαστές.

Ποιος είναι ο επόμενος στόχος;
Η επόμενη παράσταση.
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κουβέρτα

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 80 '

Στη δεύτερη σόλο παράσταση της καριέρας της η δημοφιλής κωμικός σατιρίζει καυτά κοινωνικά θέματα, διεθνή γεγονότα αλλά και δικές της σκοτεινές ιστορίες που τις μετουσιώνει σε γέλιο, αποδεικνύοντας ότι ο πιο αποτελεσματικός δρόμος για την κάθαρση, δεν είναι μέσω της τραγωδίας, αλλά της κωμωδίας. Τα βάζει με τους γιατρούς που την εγχείρησαν, σχολιάζει τη NASA, που ψάχνει κωμικούς για το διάστημα, έχει τη λύση για να γλιτώνει κάθε τσακωμό και μία κουβέρτα παραμάσχαλα για να γλιτώνει απ’ όλα τα υπόλοιπα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).

Για την Kat Valastur, ο χορός είναι μια πράξη ελευθερίας και επαναπροσδιορισμού

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Kat Valastur μιλά για το έργο της "Dive into You", τη συμμετοχή της στο 31ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, την πορεία της στο εξωτερικό, τη σχέση σώματος-χώρου και τους καλλιτέχνες που την εμπνέουν.