Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα

Η Ρόδα, η μοναδική ελληνική ομάδα που δίνει θεατρική υπόσταση σε μεγάλους μύθους και ιερά κείμενα φέτος ανεβάζει Σαίξπηρ. Η Μαρία Περετζή, ψυχή της ομάδας γράφει για την επιλογή του έργου και για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας.

Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα

Η Ρόδα, η μοναδική ελληνική ομάδα που πάνω από είκοσι πέντε χρόνια δίνει θεατρική υπόσταση σε μεγάλους μύθους και ιερά κείμενα (Γκιλγκαμές», «Αμφιάραος», «Ραμαγιάνα» κ.ά.), αυτό τοκαλοκαίρι ανεβάζει την «Τρικυμία» του Σαίξπηρ. Με αφορμή τις παραστάσεις η Μαρία Περετζή, ψυχή της ομάδας Ρόδα, γράφει για την επιλογή του έργου καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας.

Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα - εικόνα 1
Μαρία Περετζή

Η «Τρικυμία», το έργο που ανεβάζουμε φέτος το καλοκαίρι είναι το τελευταίο έργο του Σαίξπηρ. Είναι το πιο ανάλαφρο έργο του, μια κωμωδία που έχει αίσιο τέλος για όλους. Ταυτόχρονα, είναι ίσως και το πιο βαθυστόχαστο έργο του, όπου ο Σαίξπηρ μιλά με τρόπο αυτοβιογραφικό για τη δική του ζωή, για τη σχέση του με το κοινό, όπου αποκαλύπτει τους βασικούς συμβολισμούς που διατρέχουν όλες τις ιστορίες που αφηγήθηκε για το θέατρο. Ήρωας του έργου του είναι ο μάγος που πλάθει τη δική του πραγματικότητα. Είναι ο δυνάστης που υποτάσσει τους πάντες γύρω του, να παίξουν με τους δικούς του όρους για να κερδίσει το παιχνίδι της ζωής.

Είναι ο αμαρτωλός που νιώθει την ανάγκη της μετάνοιας και της προσευχής, που καταλαβαίνει ότι θα εξιλεωθεί μόνον εάν το κοινό απολαύσει την παράστασή του και τον συγχωρέσει για τις ψεύτικες Τρικυμίες που ξεσηκώνει. Ήρωας εν τέλει είναι ο κοινός άνθρωπος, που η μοίρα του είναι να αγωνιστεί για να επιστρέψει στο νόμιμο βασίλειο της ψυχής του.

Η Μαρία Περετζή μας εξηγεί γιατί η «Τρικυμία» ταιριάζει στην ομάδα Ρόδα - εικόνα 2

Το ύφος και το περιεχόμενο της «Τρικυμίας» ταιριάζει στη Ρόδα. Ανάλαφρο και συνάμα βαθυστόχαστο. Καθώς στη Θεατρική μας Ομάδα διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας με τη συμμετοχή καινούριων μελών και μαθητών, στα σεμινάριά μας επιδιώκουμε να βιώσουμε έμπρακτα την εμπειρία που φέρνει η ψυχολογική ανάπτυξη, την επιστροφή που δικαιούται κάθε άνθρωπος στο «νόμιμο βασίλειό» του. Γι’ αυτό και η «θεατρική παιδεία» της Ρόδα, τα σεμινάρια, οι πρόβες και η προετοιμασία των παραστάσεών μας περιλαμβάνουν διαλογιστικές πρακτικές, ασκήσεις συγκέντρωσης, ιερούς χορούς του Γκουρτζίεφ, και όλες τις θεατρικές τεχνικές που έχουν καταγραφεί στα δύο βιβλία που γράφτηκαν για μάς, το «Κινούμενοι Καθρέφτες» της ψυχολόγου Δρ. Ιφιγένειας Μακρή και το «Είμαι Ένας ή Πολλοί;», του Δημήτρη Γασπαράτου, ο οποίος πήρε με τη Ρόδα και το πρώτο βραβείο θεατρικής ερμηνείας «Κάρολος Κουν 2014». Εν τέλει, στη Ρόδα επιδιώκουμε οι παραστάσεις μας να ακουμπήσουν στην καρδιά τον κάθε θεατή, να τού δώσουν την ευκαιρία συμμετοχής σε μια γνήσια, άμεση μυητική διαδικασία. H «Τρικυμία» του Σαίξπηρ θα παιχτεί στην Ηλιούπολη (Κυριακή 25 και Δευτέρα 26 Ιουλίου) και στα Βριλήσσια (Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου).

Περισσότερες πληροφορίες

Τρικυμία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της προσέγγιση στο τελευταίο θεατρικό του Σαίξπηρ, η πολυμελής ομάδα επανεξετάζει το έργο, που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού με τις φιλοσοφικές αναζητήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.