Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι

Η σκηνή του «Τζένη Καρέζη» τελεί υπό φεμινιστική κατάληψη τις επόμενες ημέρες! Γνωστές πρωταγωνίστριες θα αφηγηθούν, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κραυγές γυναικών», καθεμία με το δικό της τρόπο, ιστορίες που συγκλονίζουν.

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι

Η σκηνή του «Τζένη Καρέζη» τελεί υπό φεμινιστική κατάληψη τις επόμενες ημέρες! Γνωστές πρωταγωνίστριες θα αφηγηθούν, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κραυγές γυναικών», καθεμία με το δικό της τρόπο, ιστορίες που συγκλονίζουν.

Η πόρνη από πάνω

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 1

Κόντρα ρόλος είναι ο αυτός της κακοποιημένης επαρχιώτισσας που ξεσπαθώνει μετά την κηδεία του συζύγου της για την πάντα γοητευτική Κατερίνα Διδασκάλου. Κι όμως, η ηθοποιός, αφηγούμενη τη ζωή της Ερατώς στο έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη, πλημμυρίζει τη σκηνή με εικόνες και συναισθήματα και σε καθηλώνει (27/9).

Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 2

Η Ελένη Ερήμου περνά από το έναν ρόλο στον άλλον σε αυτό το αφιερωμένο στον αγωνιστή της δημοκρατίας έργο. Εισχωρεί στο «χώρο» μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται και από παράλληλες προβολές. Το κείμενο έγραψε ο Δήμος Αβδελιώδης με βάση το βιβλίο του Κώστα Μαρδά «Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου» (29/9).

Morendo

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 3

Μια θεατρική προσωπογραφία της grande dame της όπερας Μαρίας Κάλλας είναι το έργο της Όλγας Λασκαράτου. Η ηθοποιός Εύα Κεχαγιά μπαίνει στο πετσί του ρόλου για να μας αποκαλύψει στιγμές από τον πολυδιάστατο βίο της Κάλλας προς το morendo – μουσικός όρος που σημαίνει πως η μελωδία σβήνει σταδιακά^ στην όπερα χρησιμοποιείται σε σκηνές θανάτου (26/9).

Συγνώμη μαμά

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 4

Η Καίτη Παπανίκα ξεκινά από τη νεότητα γίνεται μεσήλικη και καταλήγει ηλικιωμένη στο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Βασιλειάδης. Στο ρόλο της Κυβέλης, μιας μέσης Ελληνίδας, εξιστορεί και βιώνει επί σκηνής το παρελθόν και το παρόν της ταυτόχρονα, επισημαίνοντας σε εμάς πως η δύναμη του ονείρου ίσως είναι ισχυρότερη από την πορεία του χρόνου (28/9).

Συμβολαιογράφος

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 5

Υποταγμένη στα κοινωνικά «πρέπει», η χήρα Ερασμία γίνεται εύκολο θύμα στη μικρή πόλη όπου ζει. Από το 2011 που πρωτοσυνάντησε την ηρωίδα του Νίκου Βασιλειάδη, η Υρώ Μανέ (με σκηνοθέτη τον Γιώργο Καραμίχο) κατάφερε να της προσδώσει όλη την παλέτα των συναισθημάτων που προετοιμάζουν μια βραδυφλεγή αντίδραση απέναντι στην κατάρρευση του οικογενειακού κύκλου (25/9).

Αγγέλα Παπάζογλου

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι - εικόνα 6

Σαν ρεμπέτικο τραγούδι, άμεσο και ζωντανό, ζεστό και παραπονιάρικο, λαϊκό και βιωματικό είναι το κείμενο της αφήγησης της Αγγέλας Παπάζογλου, της Σμυρνιάς ρεμπέτισσας, γυναίκας του συνθέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, και η Άννα Βαγενά είναι η ιδανική ερμηνεύτριά του. Άλλος ένας ρόλος ζωής για τη γνωστή πρωταγωνίστρια που αξίζει να δείτε (30/9).

Περισσότερες πληροφορίες

Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 105 '

Η παράσταση επιχειρεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου Παναγούλη και της οικογένειάς του μέσα από τις μεταμορφώσεις της ηθοποιού αλλά και παράλληλες προβολές

Συγνώμη μαμά

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 105 '

Μια γυναίκα αναλογίζεται τη ζωή της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται και παρέρχονται και, τέλος, την ελπίδα που δεν σταματάει ποτέ να υπάρχει

Morendo

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Μονόλογος για τη Μαρία Κάλλας, τη γυναίκα που άλλαξε την ιστορία της όπερας

Συμβολαιογράφος

  • Τραγική κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Η εξομολόγηση μιας χήρας, εγκλωβισμένης στα ήθη μιας επαρχιακής κοινωνίας, σε ένα μονόλογο με σπαρακτική κορύφωση.

Αγγέλα Παπάζογλου

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 85 '

Οι μαρτυρίες της Σμυρνιάς τυφλής ρεμπέτισσας Αγγέλας Παπάζογλου, οι οποίες διατρέχουν τα ταραγμένα χρόνια της νεότερης ελληνικής Ιστορίας.

Η πόρνη από πάνω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Η ζωή της Ερατώς αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.