Χατζάκης για την παύση του από το Εθνικό θέατρο

Χθες το απόγευμα λάβαμε ένα e-mail με τον τίτλο "Δήλωση Σωτήρη Χατζάκη 21η Απριλίου 2015". Το αναρτούμε αυτούσιο, καθώς επίσης και την ανάλογου ύφους επιστολή του Γ. Εμ. Στεφανάκη,  Προέδρου του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, που εστάλη λίγες ώρες μετά. 
 

Χατζάκης για την παύση του από το Εθνικό θέατρο

Δήλωση Σωτήρη Χατζάκη 21η Απριλίου 2015

Με απόφασιν του Αναπληρωτού Υπουργού Πολιτισμού, επαύθην από Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, σήμερον, 21ην Απριλίου 2015. Άνευ Διαγγέλματος. Ζήτω ο Αναπληρωτής Υπουργός. Ζήτω το Έθνος. Διατελών εις τον γύψον, αναμένω οδηγίας δια πιθανήν μετάβασιν μου εις την πολιτιστικήν Μακρόνησον, όπως κατά το παρελθόν, εις την πραγματικήν, είχε σταλεί ο πατήρ μου.

Μετά τιμής,

Σωτήρης Χατζάκης

Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου

Επιστολή Γεώργιου Εμ. Στεφανάκη, Προέδρου Δ.Σ. Εθνικού Θεάτρου

Προς Τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού Κύριο Νίκο Ξυδάκη

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η αποφράς για το Έθνος σημερινή ημέρα της 21ης Απριλίου, έμελε να ταυτισθεί με την παύση της θητείας του Προέδρου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου. Η παντελής μη νόμιμη, αυθαίρετη και αναιτιολόγητη ανάκληση διορισμού των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου από τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, αφήνει πλείστα όσα ερωτήματα για το βεβιασμένο της διοικητικής πράξεως, σε μια τόσο δύσκολη περίοδο για τον δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό. Καθ’ όλη την διάρκεια θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου, που δεν περιορίζεται στον μετεκλογικό χρόνο, ουδέποτε παρατηρήθηκε δυσαρμονία και έλλειψη συνεργασίας μεταξύ της Εποπτεύουσας Αρχής και της Διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου. Η αμφισβήτηση από την τωρινή Εποπτεύουσα Αρχή της τήρησης της νομιμότητας από το Διοικητικό Συμβούλιο, αποτελεί διοικητική αυθάδεια και αυθαιρεσία, η οποία στηρίζεται σε πρόωρες και λανθασμένες εκτιμήσεις. Μία πρόχειρη ανάγνωση των πεπραγμένων της παρούσας διοίκησης θα κατέληγε στη σωκρατική πρόταση περί απονομής αριστείου στο Εθνικό Θέατρο. Αντ’ αυτού δια της ανακλήσεως «προσεφέρθη κώνιον» και αμαυρώθηκε η αρίστη εικόνα του Εθνικού Θεάτρου, λόγω του αιτήματος του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού προς τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να παραιτηθεί και της αρνήσεως αυτού, κατάσταση η οποία δυστυχώς, παρ’ όλες τις άοκνες προσπάθειες του Διοικητικού Συμβουλίου να αποτραπεί, κατέληξε σε αδιέξοδο. Καθ’ όλη την διάρκεια της θητείας μας η ανάρτηση των συμβάσεων έργου που συνήπτε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής επραγματοποιείτο στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ συγκεντρωτικά και μετά την διευκρίνηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποφασίστηκε η ανάρτηση τους σε περίληψη. Όσον αφορά τις συμβάσεις του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Σωτήρη Χατζάκη και του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου Ιωάννη Παπαδάκη- Μετζικώφ, έχουν δοθεί πλήρως αιτιολογημένες απαντήσεις στην Εποπτεύουσα Αρχή, που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση της νομικής και ουσιαστικής ορθότητάς τους, οι οποίες ουδόλως λήφθηκαν υπόψη για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης ανάκλησης. Αντίθετα, οι συγκεκριμένες αιτιάσεις χρησιμοποιήθηκαν προσχηματικά, προκειμένου να θεμελιώσουν την Υπουργική Απόφαση ανάκλησης. Με πρωτοφανή ταχύτητα για τα διοικητικά ελληνικά δεδομένα (λιγότερο από 24 ώρες), το Διοικητικό Συμβούλιο ανταποκρίθηκε στα αιτήματα και ερωτήματα του Αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού με τεκμηριωμένες απαντήσεις και με αδιαμφισβήτητα στοιχεία των υπηρεσιών του Εθνικού Θεάτρου. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού αγνόησε επιδεικτικά τα διεθνή επιτεύγματα του Εθνικού Θεάτρου και τις συμφωνίες που εκκρεμούν με το Αζερμπαϊτζάν, την Κίνα, τη Ρωσία, την Κύπρο, τη Βενεζουέλα, την Ένωση Θεάτρων της Ευρώπης, το Χειμερινό Κλιμάκιο και το Θέατρο σε Αρματαγωγό, που πραγματώθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας στην άγονη γραμμή. Αγνόησε επιδεικτικά τις επισκέψεις των ηθοποιών στα σπίτια των ανήμπορων συμπολιτών μας, στους θαλάμους νοσοκομείων, στα σχολεία, σε φυλακές, στη μάχη με τον ολοκληρωτισμό και τον φασισμό. Αγνόησε επιδεικτικά, ότι αποκτήθηκε το Θέατρο REX μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, καθώς και ο πολυχώρος «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΝ» της Ειρήνης Παπά στην οδό Πειραιώς, έκτασης 8 στρεμμάτων, όπως επίσης αγνόησε επιδεικτικά τα ταμειακά διαθέσιμα του Εθνικού Θεάτρου και την Έκθεση- Πιστοποιητικό των Ορκωτών Ελεγκτών που χαρακτηρίζει το Εθνικό Θέατρο ως πρότυπο και υγιή οργανισμό, χωρίς καμία παρατήρηση. Τέλος, αγνόησε επιδεικτικά το μισό εκατομμύριο θεατές που πλημμύρισαν το Εθνικό Θέατρο μέσα σε ενάμιση χρόνο. Το Διοικητικό Συμβούλιο υπήρξε καθ’ όλη την διάρκεια της θητείας του όργανο τήρησης της νομιμότητας, εφαρμογής αδιακρίτως του νόμου με μοναδικό γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την προάσπιση των δικαιωμάτων, αξιών και συμφερόντων του Εθνικού Θεάτρου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου, αντιθέτως από ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, προέβαινε σε τακτικές εβδομαδιαίες συνεδριάσεις και ενημερωνόταν διαρκώς από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή για τις δραστηριότητες του Θεάτρου και την πορεία των παραστάσεων, καθώς και από τις οικονομικές υπηρεσίες για την τήρηση του προϋπολογισμού και της φορολογικής νομοθεσίας. Το Εθνικό Θέατρο αποτελεί Εθνικό Σχολείο, Εθνική Αξία, που διαπορεύεται τον ελληνικό πολιτισμό παγκοσμίως και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και ο Πρόεδρος έχουν πλήρη επίγνωση της αποστολής και των ευθυνών τους. Αυτή την αποστολή και την ευθύνη θα προασπίσουν με κάθε νόμιμο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.