Η Λίζη Καλλιγά στήνει μια ασυνήθιστη έκθεση στο Αρχείο Ακριθάκη

Το πρότζεκτ «Ο Άσπρος Τοίχος» αποτελείται από μία αέναη βιντεοπροβολή και 9 φωτογραφίες.

Λίζη Καλλιγά ο άσπρος τοίχος

"Στις 20 Μαρτίου 2022 ένα βραχυκύκλωμα κατακαίει το οικογενειακό σπίτι της Λίζης Καλλιγά στις Σπέτσες. Η ίδια μόλις που προλαβαίνει να πεταχτεί έξω: να διασωθεί∙ η αντίδρασή της ευτυχώς υπήρξε ακαριαία: η ζωή της σώθηκε, όμως, από το σπίτι δεν απέμειναν παρά μόνο τα ντουβάρια. Ανάμεσα σ’ όλα τα υπάρχοντα, ένας ικανός αριθμός έργων της έγινε στάχτη.

Κατόπιν, η Λίζη Καλλιγά θα βρεθεί σ’ ένα κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης στον Μαραθώνα. Στο δωμάτιό της, αντικρίζει επί τρεις μήνες τον άσπρο τοίχο απέναντι από το κρεβάτι της.  Ο άσπρος τοίχος, μέρα με την ημέρα, αρχίζει να γράφεται, να γεμίζει από το βλέμμα της και τη συγκέντρωσή της σ’ αυτόν: σημεία και ίχνη κάνουν την εμφάνισή τους. Τότε, αρχίζει να τον φωτογραφίζει και να τον βιντεοσκοπεί με το κινητό της μετά μανίας. Η φωτογράφιση και η βιντεοσκόπηση αυτού που έχει συνεχώς απέναντί της ως θέα είναι η ενστικτώδης αντίδρασή της ενάντια στη σκοτεινή παρόρμηση του θανάτου, της νεύρωσης και της διαταραχής: σαν προσευχή ή διαλογισμός, αυτή η ανίατη επανάληψη της δράσης, η καταβύθιση στον εαυτό, διαπερνώντας τον τοίχο, παίρνει τη θέση μεγίστης ιαματικής λειτουργίας, σταδίου πένθους και θεραπείας, αποκαλυπτικής πράξης, συνειδητοποίησης και αποδοχής ενός συνεχούς που μετεγγράφεται πάντα στο τώρα οδηγώντας στην απελευθέρωση". -Απόσπασμα από το κείμενο του επιμελητή της έκθεσης, Θάνου Σταθόπουλου.

Λίζη Καλλιγά ο άσπρος τοίχος

Το έργο "Ο Άσπρος Τοίχος" της Λίζης Καλλιγά παρουσιάζεται για 2 εβδομάδες στο διαμέρισμα του Αρχείου Ακριθάκη, με την υποστήριξη της Γκαλερί Σκουφά.

Εγκαίνια δεν θα πραγματοποιηθούν. Η επίσκεψη θα λαμβάνει χώρα κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού (whats up 6982370878) και οι επισκέπτες θα εισέρχονται στο χώρο σε μικρό αριθμό 8-10 ατόμων.

Λίζη Καλλιγά ο άσπρος τοίχος

Η διαδικασία είναι η εξής: Οι επισκέπτες αφήνουν τα παπούτσια τους στο χολ. Στην είσοδο της βιντεοπροβολής υπάρχουν μαξιλάρια. Παίρνει ο καθένας από ένα και κάθεται στο χαλί. Υπάρχουν και δύο καρέκλες. Δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός στην παρακολούθηση της βιντεοπροβολής. Βγαίνοντας, ο κάθε επισκέπτης αφήνει το μαξιλάρι του. Οι φωτογραφίες βρίσκονται στο χολ.

Η Λίζη Καλλιγά θα παρευρίσκεται καθημερινά στην υποδοχή.

Info: Αρχείο Ακριθάκη | 14-28/5 (εκτός Κυριακής) | Ώρες λειτουργίας: 5-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ο Λουκάς Παλαιοκρασάς αφηγείται το τραύμα Σύριων προσφύγων

Το "Displaced: Portraits & Landscapes" δημιουργήθηκε μετά τις εμπειρίες του σκηνοθέτη στο νησί της Λέσβου τη διετία 2015-2017.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/05/2024

Καλλιτέχνιδες από τη Βαλτική ασχολούνται με τα φαντάσματα της οικολογικής καταστροφής

Το State of Concept παρουσιάζει το ομαδικό πρότζεκτ "Φαντάσματα Ενός Αδύνατου Παρόντος", καθώς και την ατομική έκθεση μιας Ιρανής δημιουργού.

20ή ΔΕΒΘ: Ανακοινώθηκαν οι φετινοί νικητές του 3ου Βραβείου Νέων Σχεδιαστών Βιβλίου

Το Βραβείο έλαβε ο δημιουργός Ορέστης Μαυρουδής για το σχεδιασμό του βιβλίου "GÜNTHER KAUFMANN, Polis Peslikas" και ο δημιουργός Βασίλης Κουτσογιάννης για το βιβλίο "Η ώρα του Ουρανού πήγε ροζ με πορτοκαλί".

Μουσείο Μπενάκη και Fougaro Artcenter τιμούν τον Γιάννη Παππά

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο γλύπτη θα παρουσιαστεί στα τέλη Ιουνίου στο Ναύπλιο.

Τι ετοιμάζει το ΕΑΜ για τις "Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές"

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμμετέχει στην επετειακή δράση που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Έντονα πάθη και ακραία αισθήματα στο νέο βιβλίο της Αγγέλας Καστρινάκη

Το βιβλίο "Έρωτας στον καιρό της ειρωνείας" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κίχλη.

Penny Siopis: "Η εννοιολογική τέχνη δεν είναι απαραίτητα διδακτική"

Με αφορμή τη νέα αναδρομική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, συζητήσαμε με την καταξιωμένη δημιουργό για πολιτική και τέχνη, τον πειραματισμό της με διαφορετικά εικαστικά μέσα και τη διαρκή επιθυμία του θεατή να φτιάχνει ιστορίες.