"Pre Erotic Thoughts": Έρωτας και τέχνη υπό ένα λακανικό πρίσμα

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών έρχεται να μας γεμίσει φιλοσοφικούς στοχασμούς για τον έρωτα μέσα από τα έργα της.

Πριν Έρθει το Τέλος Pre Erotic Thoughts

Μια ιδιαίτερη ομαδική έκθεση με τίτλο "Πριν Ερθει (το) Τέλος: Pre Erotic Thoughts" εγκαινιάζεται τη Τετάρτη 1 Νοεμβρίου από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ. στο P.E.T. Projects και θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου. Η έκθεση πραγματεύεται τον έρωτα υπό μια λακανική οπτική, με τους συμμετέχοντες να κάνουν τις δικές τους καλλιτεχνικές αφηγήσεις.

"Ο έρωτας είναι μια συνάντηση με το άγνωστο του εαυτού μας, με το ασυνείδητο και επομένως είναι μια μια συνάντηση με τα συμπτώματά μας.

O έρωτας συχνά εξυμνείται ως κάτι το μεγαλειώδες, μια πηγή βαθιάς εκπλήρωσης. Ωστόσο, είναι μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδέεται με τις πιο σύνθετες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης και σίγουρα δεν είναι η απάντηση στη ματαιότητα του ζειν. Μπορούμε να θεωρήσουμε τον έρωτα απλώς προβολές-ένα στάδιο του καθρέφτη ή απλά ως μια κατασκευή του καπιταλισμού για να διατηρήσει μια κατάσταση άγχους; Πώς εμπλέκεται το σεξ με όλα αυτά;

Από τη στιγμή που μιλάμε είμαστε ευνουχισμένοι, δε μπορούμε να τα πούμε όλα υπάρχει το αδύνατο και γιάυτό δε θα ικανοποιηθούμε ποτέ. Ο έρωτας, αν τον δούμε από μια λακανική οπτική, περιλαμβάνει όχι μόνο την επιθυμία να συνδεθούμε με ένα Άλλο άτομο αλλά και την ανάγκη να γίνουμε ορατοί από τον Άλλο. Να μας καταλάβει. Η άνοδος του ναρκισσισμού όμως έχει επιφέρει νέους τρόπους προσέγγισης των αντικειμένων της επιθυμίας. Ναρκισσισμός δεν είναι κάτι άλλο παρά ένα κλείσιμο, μια επιστροφή. Επιστρέφουμε στην Εαυτή μας επειδή έχουν χαθεί τα πάντα Έξω.

Ποθούμε όμως γιατί φαντασιωνόμαστε και φαντασιωνόμαστε γιατί μιλάμε. Σκεφτείτε το διαδίκτυο, το οποίο προσφέρει απεριόριστη ευχαρίστηση και παρέχει εύκολη πρόσβαση σε διάφορες εικόνες και σεξουαλικά σενάρια, που κάποτε χαρακτηρίζονταν ως διαστροφές, αλλά τώρα γίνονται αντιληπτές ως απλές καταναλωτικές επιλογές. Ομοίως, οι εφαρμογές γνωριμιών παρέχουν άμεση πρόσβαση σε πιθανούς συντρόφους. Αυτή η αυξημένη ποικιλία του τρόπου με τον οποίο ασχολούμαστε με τα επιθυμητά αντικείμενα δεν έχει απλοποιήσει τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, μάλλον τα έχει κάνει πιο πολύπλοκα, απομακρύνοντας μας από το να δημιουργήσουμε τις δικές μας "μοναδικές” προσεγγίσεις σε θέματα αγάπης και σεξουαλικότητας.

Ερωτευόμαστε γιατί μιλάμε ή μήπως γιατί δε μιλάμε; Κάνουμε σεξ γιατί είναι κάτι "φυσικό"; Αν είναι κάτι πρωτόγονο, φέρνει πιο κοντά το τέλος του πολιτισμού; Αν ναι, τότε μήπως ο έρωτας είναι μια πολιτισμική κατασκευή για να ξεφύγει ο άνθρωπος από την ζωώδη του φύση; Μήπως η επιθυμία γεννιέται μόνο από το πρίσμα της φαντασίωσης;

Μήπως τα έχουμε χάσει όλα γιατί δεν είχαμε τίποτα ποτέ;

Εμβαθύνοντας στις σφαίρες του ασυνείδητου, πέφτουμε πάνω στις δικές μας προκλήσεις και παρανοήσεις. Αυτή η ψυχαναλυτική προοπτική υπογραμμίζει τη σημασία της γλώσσας στο πεδίο της επιθυμίας. Όταν ερωτευόμαστε, έχουμε την τάση να ανεβάζουμε το άλλο άτομο σε ένα βάθρο, επειδή φαίνεται να έχει κάτι που εμείς έχουμε χάσει και επειδή το έχει, η εικόνα του αποκτά μια συνοχή η οποία νιώθουμε να λείπει απ’ τη δική μας. Το παράδοξο της αγάπης έγκειται στη δυνατότητά της να απελευθερώνει και να περιορίζει, να δημιουργεί στιγμές βαθιάς σύνδεσης και στιγμές βαθιάς αυταπάτης. Έτσι, τα πράγματα θα πάνε στραβά, και η αγάπη θα αποτύχει. Αλλά μάλλον θα το κάνουμε ξανά.

Η έκθεση "Πριν Έρθει Το (τέλος): Pre Erotic Thoughts" είναι μια προσπάθεια να κατανοήσουμε μέσω της τέχνης αν ο έρωτας είναι αυτό που απομακρύνει το υποκείμενο από την επαναλαμβανόμενη κόλαση της ύπαρξης και ίσως να έχει τη δυνατότητα να μας βγάλει από τη ναρκισσιστική μας μοναξιά. Κοιτάμε αυτό που μας λείπει, προβάλλοντάς το στο Άλλο". -Βασιλεία Κάγκα (αφιερωμένο στο καρτέλ)

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Βασίλης Βηλαράς, Χάρις Βλάχος, Πηνελόπη Γερασίμου, Λεμονιά Γιαννίρη, Γκρέτα , iacovos, Κατερίνα Κομιανού, Nina Kouklaki, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Κωνσταντίνος Λιανός, Ανδρέας Μαλλούρης, Mochi, Σόνι Παπαδόπουλος, Calliope Pavlides, Spyros Rennt, Αλέξανδρος Σιμόπουλος, Σοφία Στέβη και
Αντιγόνη Bunny Τσαγκαροπούλου

Μαζί με τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν και κάποια σχετικά performances από τους Angelos Kolosionis & Λελε, Markella Ksilogiannopoulou, Mochi και Pitt.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τα highlights του 20ου Athens Digital Arts Festival

Το Athens Digital Arts Festival παρουσιάζει το πρόγραμμα της 20ης επετειακής του διοργάνωσης και υπόσχεται τη μεγαλύτερη εμβυθιστική εμπειρία της χρονιάς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων

Μια σειρά δράσεων διοργανώνει για τους επισκέπτες του το γνωστότερο μουσείο της πόλης, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

"Comics στο Υδαταέριο": Η μαγεία της τέχνης των comics και η βιομηχανική κληρονομιά στην Τεχνόπολη

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και το Ψηφιακό Μουσείο Comics συμπράττουν στο πλαίσιο του φεστιβάλ Comicdom CON Athens.

Δέκα ερωτήσεις στον Αργύρη Καστανιώτη

Ο Αργύρης Καστανιώτης, στο τιμόνι ενός από τους παλαιότερους και σημαντικότερους εκδοτικούς οίκους της χώρας, συνεχίζει την παράδοση του πατέρα του, οραματιζόμενος ένα καλύτερο μέλλον για το βιβλίο, τη φιλαναγνωσία, αλλά και την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης συμμετέχει στη Διεθνή Ημέρα Μουσείων με ελεύθερη είσοδο στις εκθέσεις του

Το μουσείο ανοίγει τις πόρτες του για τη τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων χωρίς εισιτήριο, με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας και πρόγραμμα δράσεων για μικρούς και μεγάλους.

"Φωνές μιας άνοιξης περασμένης": Η Μάρω Μιχαλακάκου συνομιλεί με τον πατέρα της αλλά και με την κόρη της

Στην έκθεση θα προβάλλεται και μια ταινία μικρού μήκους της κόρης της Σοφίας Σαφού με θέμα τη καθημερινή ζωή στο σπίτι του παππού της Μιχαήλ και της γιαγιάς της Ευαγγελίας.

"Οσμές χρόνου": Ο Κώστας Τσώλης αναδομεί φωτογραφίες και εικόνες γεγονότων που συντάραξαν τον 20ό αιώνα

Ο καλλιτέχνης μάς καλεί σε μια νοερή ανασύνταξη των ιστορικών καταγραφών, καθώς συμπλέκει την ισχύ της τέχνης με τη μελέτη των γεγονότων.