"Purple Rain": Εικόνες από το ανήσυχο μυαλό του ζωγράφου Πάνου Παπαδόπουλου

Η έκθεση είναι το τρίτο ατομικό πρότζεκτ του καλλιτέχνη, το οποίο παρουσιάζει στην Eleni Koroneou Gallery.

Πάνος Παπαδόπουλος Purple Rain

Η Eleni Koroneou Gallery φιλοξενεί από την Παρασκευή 10/2 την τρίτη ατομική έκθεση του Πάνου Παπαδόπουλου, με τίτλο "Purple Rain".

Ακολουθεί κείμενο από τον Max Henry σχετικά με το έργο του Παπαδόπουλου: 

"Ο Πάνος Παπαδόπουλος ζωγραφίζει με μανία. Οι σκοτεινές πτυχές του ανήσυχου μυαλού του γίνονται εμφανείς στον καμβά. Η δράση εκτυλίσσεται στις νυχτερινές του συνθέσεις. Σε αφηρημένο επίπεδο, έχουμε εδώ μια σύγκρουση του καλλιτεχνικού κυκλώματος μέσα σ’ αυτά τα νέα ουράνια έργα. Πρόκειται για ζοφερά απομνημονεύματα που αναφέρονται στα πρόσφατα ταραχώδη χρόνια και τις μύχιες εξομολογήσεις περιπλανώμενων καλλιτεχνών και ανθρώπων, τους οποίους έχει συναντήσει∙ για μαρτυρίες τόσο αληθινές όσο μια σαπουνόφουσκα σε κάποιον πίνακα του Ρέμπραντ.

Στη λάμψη των χρωμάτων συμπυκνώνονται αναμνήσεις και συναισθηματικές εκρήξεις, η αδρεναλίνη του να ζεις τη ζωή σου στα στέκια του καλλιτεχνικού κόσμου· εκθέσεις, συζητήσεις και πολλαπλές συναντήσεις με μούσες, φίλους παλιούς και καινούριους, προηγούμενους αντίζηλους· πραγματικούς και φανταστικούς. Κι αναδεικνύεται ο αστερισμός της αργής καύσης των συμβάντων του λυκόφωτος.

Διαβάστε τα σαν να έχουμε να κάνουμε μ’ ένα μηχάνημα ακτινών Χ· ελέγξτε τα αρνητικά σε όλα όσα έχουν συμβεί· σκληρά τραύματα είναι θαμμένα εκεί μέσα, οι αιχμηρές σκέψεις ενός μυαλού που βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Δέστε τα πώς έχουν αναχθεί στους ελάχιστους κοινούς παρονομαστές του μονοχρωματικού, πώς έχουν ανυψωθεί και φωτισθεί από θεατρικές εκρήξεις φωτός υπό γωνία, σ’ ένα σκηνικό χωρίς αυλαία, απολαύστε τον μινιμαλισμό τους σαν να πρόκειται για μαύρο κουτί, τις γενναίες χειρονομίες τους, τις γραμμώσεις της μωβ βροχής και την προκλητικότητα της σκηνής ενός ραντεβού στις 3 τα ξημερώματα, η οποία μοιάζει να φωτίζεται από πράσινο νέον.

Και στις φυσαλίδες, τις παγιδευμένες μέσα στα συντρίμμια των επιφανειών, θα αναγνωρίσετε κάτι παράξενο, κάτι περίεργο - ένα πρόσωπο μέσα στις σκιές ή τη μορφή ενός φαντάσματος που μπορεί και να ‘χετε κάποτε συναντήσει ή γνωρίσει. Έτσι, ακριβώς έτσι. Μιλώντας από την καθαρά οπτική άποψη, αυτό που βλέπουμε δεν είναι ασφαλώς κάποια ευγενή άνθη στον τοίχο, αλλά θα στεκόντουσαν πολύ όμορφα πάνω από έναν λιλά καναπέ. Έχουν κάτι από τη μυρωδιά από τα κατακάθια σε κάποιο υπόγειο, παράνομο μπαρ. Ό,τι είναι να συμβεί, θα συμβεί. Κατανάλωση. Ζεις ή πεθαίνεις..

Βρίσκεστε όλοι εκεί μέσα. Και κοιτάξτε! Εσάς που κρύβεστε μέσα στη μαγεία της πηκτής μπογιάς, εσάς κάτοικους της τέχνης, εσάς που λαχταράτε τα φώτα της δημοσιότητας, εσάς με τις κοινωνικές σας φιλοδοξίες, εσάς με τα αστραφτερά περιδέραια, εσάς με το λαγουδάκι ν’ αναβοσβήνει στο κινητό σας, εσάς τους κριτικούς του καναπέ που δεν γνωρίζετε τίποτα, εσάς τους αραχτούς, εσάς τα χαριτωμένα αγόρια και κορίτσια που θέλετε να αποδείξετε ότι κάτι ξέρετε από τέχνη, εσάς τους  κακομοίρηδες, εσάς τους φιλάργυρους καλλιτέχνες της αρπαχτής, εσάς τους αχόρταγους δούλους της μόδας, εσάς τους απατεώνες, εσάς τις στριφνές γριές μίσανδρες, εσάς τις μοχθηρές νεαρές βασίλισσες, εσάς τις υπέροχες παρτυάνιμαλς, εσάς τους διεκδικητές του θρόνου! Ο Πάνος σας ξέρει όλους. Επειδή έχει πάρει κι αυτός μέρος στα δεινά αυτής της παρακμιακής σύνθεσης, της μεθυσμένης ευθυμίας και της ατέλειωτης περιπλάνησης ενός υπόκοσμου, ταγμένου στην αναζήτηση μιας εκστατικής ένωσης.

Με δεδομένες τις απρόβλεπτες εκρήξεις αυτών των νέων και καλά προσανατολισμένων σκοτεινών διαθλάσεων, μπορεί κανείς - πέρα φυσικά από τις διάχυτες παντού αφαιρέσεις τους- να εικάσει μια ανάπαυλα από τον μόχθο της καθημερινής ζωής με τον ξέφρενο ρυθμό. Εδώ, στους χώρους των σιωπηλών δωματίων, δεν υπάρχει ημερήσιος προγραμματισμός, ούτε φύλλο εργασίας∙ εδώ η μοναξιά γεννά ιδανικά συντονισμού μεταξύ ασύμμετρου χρόνου και χώρου, ένα βήμα μπροστά, δύο βήματα πίσω. Και, αν η παλέτα του Πάνου, με τα μαύρα χρώματα του μεσονυκτίου ενός Γκόγια, αποκρύπτει τα χειρότερα ενός κόσμου που στη μεγάλη κλίμακα μαραζώνει, αν καταφέρνει να μεταμορφώσει την υπνοβασία των αξιολύπητων μαζών σε διαυγή όνειρα, αυτό σημαίνει ότι ο καλλιτέχνης έχει κάνει καλά τη δουλειά του.

Την επόμενη μέρα, αργά το απόγευμα, επιστρέφει στο στούντιο, όπου στήνει έναν καινούριο καμβά για να τα κάνει όλα ξανά. Γιατί κάθε νύχτα φέρνει μαζί της νέες περιπέτειες και νέες ελπίδες, για να χαράξει ο καλλιτέχνης ένα μονοπάτι δια μέσου του μωσαϊκού, να φτάσει στο μακρύ τούνελ και ν’ αναδυθεί κατόπιν στην άλλη πλευρά, ως ελεύθερος άνθρωπος επιτέλους και με την πνευματική του υπόσταση άθικτη".

Εγκαίνια: 10/2 (6-9 μ.μ.)

Info: Eleni Koroneou Gallery | 10/2-8/4 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 12-6 μ.μ. Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

© φωτογραφίας εξωφύλλου: Πάνος Παπαδόπουλος, Purple Rain, 2022, Oil on canvas, 200 x 150 cm 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Eleni Koroneou Gallery

Δημοφώντος 30, Θησείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τι μορφές κρύβονται στη "Βοτανική Αθήνα" της Ράνιας Καπελιάρη;

Μια έκθεση ζωγραφικής σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Αθηνάς Σχινά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
28/03/2023

"Η Κληρονομιά": Ακούστε το νέο μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη αποκλειστικά στο JukeBooks

Ο συγγραφέας του βιβλίου "Σασμός", μετά τις best seller επιτυχίες του επιστρέφει με το δέκατο μυθιστόρημά του.

"+αισθήσεις": Πώς αντιλαμβανόμαστε τις οπτικές και νοητικές εικόνες;

Τα έργα της έκθεσης στο Μουσείο Γουναρόπουλου ακροβατούν ανάμεσα στην αίσθηση και την ψευδαίσθηση, και δημιουργούν χώρους και τοπία του νου που μπορεί να μας φέρουν πιο κοντά στην ουσία των πραγμάτων.

Επανένωση τριών παρθενώνειων θραυσμάτων από τα Μουσεία του Βατικανού στο Μουσείο Ακρόπολης

Η επανένωση αυτή έγινε χάρη στη σοβαρή και ουσιαστική εργασία όλων όσων ασχολήθηκαν με αυτήν, τόσο από την Αγία Έδρα και τα Μουσεία του Βατικανού όσο και από την ελληνική πλευρά, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Μουσείο της Ακρόπολης.

Κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα του 20ου αιώνα αποκαλύπτουν τα "Αποκόμματα" του Γιώργου Γύζη

Μια έκθεση ζωγραφικής αποτυπώνει στον καμβά ξεχασμένες ειδησεογραφίες και φωτογραφίες-ντοκουμέντα από τα τέλη του ’30 έως τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης.

Δύο νέα εικαστικά πρότζεκτ έρχονται στα Dio Horia

O "Ιστώνας" της Ηλιοδώρας Μαργέλλου και το "Μερικές φορές είμαι δέντρο" του Rhys Lee θα φιλοξενούνται στην έδρα της γκαλερί στην Ακρόπολη έως τις αρχές Μαΐου.