"good spaces left": Τι μυστικά κρύβει η πλατεία των Εξαρχείων;

Το cross section archive παρουσιάζει την έκθεση της Anu Vahtra, σηματοδοτώντας και την έναρξη της ετήσιας θεματικής του κέντρου για το 2022-23, "Ιστορία σε Πραγματικό Χρόνο".

'good spaces left'

Το cross section archive παρουσιάζει την έκθεση "good spaces left" (2/12) της Εσθονής εικαστικού Anu Vahtra, την πρώτη της ατομική έκθεση στην Αθήνα, σηματοδοτώντας και την έναρξη της ετήσιας θεματικής του κέντρου για το 2022-23, "Ιστορία σε Πραγματικό Χρόνο".

Η διορατικότητα της Anu Vahtra έχει τις ρίζες της σε μια πρακτική μέσω της οποίας εξετάζει κριτικά και τεκμηρίωνει διαδικασίες σε αστικά τοπία. Το έργο της Vathra επικεντρώνεται γύρω από τις ακριβείς παρατηρήσεις της σε χωρικές συνθήκες, με έμφαση στο εφήμερο και το παροδικό, το ασταθές και ακούσιο, όπως ίχνη μιας δραστηριότητας που ολοκληρώθηκε, διαδικασίες μεταμόρφωσης, αστικοί εναπομείναντες χώροι. Έχει καταγραψει και τεκμηριώσει λεπτομέρειες αστικών τεχνουργημάτων όπως κατεδάφησεις στο Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες και τις κενές βιτρίνες στο κέντρο του Μανχάταν μετά την περιοδο του "εξευγευνισμού"(=gentrification).

Στην έκθεση "good spaces left", η Anu Vahtra εστιάζει στην περιφραγμένη πλατεία των Εξαρχείων, τη συγκρουσιακή παρουσία του φράχτη και τη δυναμική που τον περιβάλλει. Η έκθεση αποτελείται από μια σειρά αποσπασμάτων από τη διαδικασία τεκμηρίωσης αυτού του φραγμού, την ανεπιθύμητη αλλαγή που αυτός καλύπτει και τις προσπάθειες της να συλλάβει τα ξεθωριασμένα θραύσματα ενός καλού χώρου, περιορισμένου. 

Η Anu Vahtra έχει βρεθεί στην Αθήνα και γύρω από τα γεωγραφικά της σύνορα, κατά τη διάρκεια τριών περιόδων εργασίας, στη διάρκεια του 2021-2022, ερευνώντας και αφομοιώνοντας τις ιδιαιτερότητές της. Η έκθεση της προκύπτει ως αποτέλεσμα της έρευνάς της σχετικά με το θέμα "Ιστορία Σε Πραγματικό Χρόνο" στο σημερινό αστικό και παραλληλα προσδιορισμένο στο προσωπικό της πλαίσιο, καταγράφοντας μη αναστρέψιμα χωρικά γεγονότα, στιγμές και διαμορφώσεις, και συγκεκριμένα στην συνθήκη του αθηναϊκού αστικού τοπίου.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι δανεισμένος από το μυθιστόρημα της Anne Carson Autobiography of Red, κεφάλαιο XVII Walls.

Info: cross section archive | 2/12-5/2 | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

cross section archive

Μαυρομιχάλη 102 & Ισαύρων, Εξάρχεια
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Φωτογραφικό αφιέρωμα για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στη Βασιλίσσης Όλγας

Το Αρχείο του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος "μοιράζεται" στιγμές από τη ζωή των ελληνο-εβραϊκών κοινοτήτων και η Άρτεμις Αλκαλάη θέτει θέματα ελευθερίας και μνήμης, απώλειας και τραύματος, από μια εικαστική σκοπιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

26 εικαστικοί δημιουργούν έργα με αφετηρία το "ΜΩΒ"

Το concept, η οργάνωση και η επικοινωνία της έκθεσης ανήκει στον εκπαιδευτικό και διοργανωτή εικαστικών εκθέσεων Δημήτρη Λαζάρου.

Η σύνθετη σχέση ατόμου-περιβάλλοντος στο "Green Era" του Ekene Stanley Emecheta

To έργο του καλλιτέχνη ξεχωρίζει για την εικονογραφία του, όπου κυριαρχούν φιγούρες που προέρχονται τόσο από τη φαντασία, την ιστορία και την προσωπική του ζωή.

"This Current Between Us": Συζήτηση με τον Ali Kazma στο εργοστάσιο της ΔΕΗ

Η ομιλία του καλλιτέχνη πραγματοποιείται με αφορμή το έργο του Electric (2017).

Το νέο πρότζεκτ του OKAY initiative space γεφυρώνει δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Το πολυαφηγηματικό σκηνικό που αναπτύσσεται, αναδεικνύει το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών/ιδων για την διερεύνηση νέων οντολογικών ταξινομήσεων.

2023 Ελευσίς: 8 εκθέσεις που περιμένουμε

Πήλινοι στρατοί, ιστορίες εργατών, κινηματογραφικές εμπνεύσεις και καλλιτεχνικά εγχειρήματα που μελετούν την ιστορία και το μέλλον της Ελευσίνας – αυτά είναι μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα εικαστικά πρότζεκτ που μας επιφυλάσσει προσεχώς η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα.

"Σκιάς όναρ": Ο Στάθης Μαυρίδης θίγει φιλοσοφικά ερωτήματα

Ο καλλιτέχνης θέτει κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, σχολιάζοντας ζωγραφικά τα παραδοσιακά ή βουκολικά χρόνια.