Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς προστέθηκαν στις στάσεις της γραμμής 3 του μετρό και μας δίνουν αφορμή για να επισκεφθούμε άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία τις αγαπημένες μας γκαλερί στην περιοχή του Πειραιά, αλλά και να κάνουμε μια στάση στα κοντινά μαγαζιά για κρασί ή ένα λαχταριστό επιδόρπιο.
"Coyote", The Intermission
Ο τίτλος της έκθεσης του Alex Ayed είναɩ εµπνευσµένος από το Coyote, το τελευταίο σκάφος του ɩστɩοπλόου Mike Plant, µε το οποίο εξαφανίστηκε στη θάλασσα το 1992. Γύρω στην ηλɩκία των είκοσɩ ετών, ο Mike Plant κατηγορήθηκε στην Ελλάδα γɩα απόπεɩρα λαθρεµπορίας ναρκωτɩκών από την Τουρκία. ∆ɩέφυγε από την ελληνɩκή αστυνοµία στɩς Σπέτσες καɩ έγɩνε φυγάς. Χρόνɩα αργότερα, συνελήφθη στην Πορτογαλία µε σκοπό να παραδοθεί στɩς ελληνικές αρꭓές, αλλά αφέθηκε ελεύθερος επεɩδή η Eλληνɩκή δɩοίκηση δεν κατάφερε να συµπληρώσεɩ έγκαɩρα το αίτηµα προς την Ιντερπόλ. Ο Plant µετέπεɩτα κατασκεύασε ένα άλλο σκάφος καɩ ταξίδεψε σε όλο τον κόσµο. Το 2017 κυκλοφόρησε µɩα ταɩνία γɩα τη ζωή του, µε τίτλο "Coyote".
"Kyklos", Carwan
Η έκθεση της Πόλινας Μήλιου μας συστήνει σε ένα σώμα δουλειάς που αποτελείται από στρογγυλά, οργανικά σχήματα και εξερευνά συμβολισμούς και τις θεμελιώδεις αρχές της γεωμετρίας. Η κύρια παλέτα χρωμάτων στα έργα καλεί τον θεατή σε ένα ονειρικό ταξίδι μέσα από το οποίο ανακαλύπτει τις διάφορες αποχρώσεις του εκτυφλωτικού κυκλαδίτικου φωτός. Η καλλιτέχνις περιπλανήθηκε σε τοπικά μπαζάρ αναζητώντας χρησιμοποιημένα έπιπλα, και συγκεκριμένα παραδοσιακές ψάθινες καρέκλες τις οποίες στη συνέχεια επεξεργάζεται δια χειρός με έναν ελεύθερο, αυτοσχεδιαστικό τρόπο χρησιμοποιώντας έναν χαρτοπολτό που η ίδια φτιάχνει. Ο πολτός αναμειγνύεται με βαφή έτσι ώστε να επιτευχθεί μια φωτεινή και συμπαγής ψευδαίσθηση. Κάθε χρώμα αντανακλά με το δικό του ξεχωριστό τρόπο τον κυκλαδίτικο ουρανό σε διαφορετικές χρονικές στιγμές της ημέρας. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος του ήλιου γίνεται μέρος της ρευστής γεωμετρικής θεματικής που ακολουθεί η καλλιτέχνις.
"μητέρες", Rodeo
Απόσπασμα από κείμενο της Ίριδας Τουλιάτου, για τη νέα της έκθεση: "Το να τιμάς μία νέα οικογένεια παρουσιάζοντας με άβολο τρόπο τους υπάρχοντες και μελλοντικούς δεσμούς είναι ίσως περίεργο, αλλά το θέμα εδώ δεν είναι ο θεσμός του μουσείου ή της γκαλερί, αλλά η καλλιτεχνική πρακτική και η συμβολική και υλική οικονομία μέσα στην οποία υπάρχει αυτή. Όταν ξεκινήσαμε, δεν ήταν σαφές αν ήταν καν εφικτό. Τον Αύγουστο, επιχειρήσαμε μία κριτική συναισθημάτων, και αναδύθηκαν περισσότερα συναισθήματα δυνατά, δημόσια, κάποια καλά, και κάποια άσχημα, κάποια αντικρουόμενα. Οπωσδήποτε, όμως, ανάμικτα. Αν η μητέρα είναι ακόμα το πρότυπο της επιτυχημένης θηλυκότητας, η κατ’ εξοχήν ηθική μορφή, οι μητέρες που παρουσιάζονται εδώ ενσαρκώνουν τη φροντίδα, τα εφόδια, την ανακούφιση, τις αρνήσεις, τις αποτυχίες, την ανάπαυση και την ανακοπή. Ξυπνούν, σταματούν, ξαναρχίζουν, ξαναρυθμίζουν, κινούνται, χάνουν, καταρρέουν. Είναι συνηθισμένες, είναι υπερβολικές, δεν έχουν τίποτα άλλο, είναι ανοιχτές σε μία μελλοντική κυκλοφορία ή είναι ένα τέλος μέσα τους.
Για κρασί και γλυκό στον Πειραιά
Paleo
Η λατρεία του sommelier Γιάννη Καϋμενάκη για το κρασί κούρνιασε σε μια από εκείνες τις παλιές πειραιώτικες αποθήκες καπνών στη Ρετσίνα, μια πειραιώτικη συνοικία όπου ο χρόνος μοιάζει να είναι εδώ και δεκαετίες σε παύση. Εδώ το φαγητό συνοδεύει το κρασί, όχι το αντίστροφο, συνοδοί λοιπόν αυτής της προσωπικής συλλογής είναι πιάτα όπως patatas bravas με chorizo, pate από συκωτάκια πουλιών, κότσι χοιρινό με πατάτες, μηλοκόπι πλακί, σε μενού που περιλαμβάνει συνήθως 13-13 επιλογές.
Bon Bon Fait Maison
Τον Μάρτιο του 2019, μια παλιά αποθήκη στο λιμάνι του Πειραιά αναστυλώθηκε και τώρα φιλοξενεί το εργαστήριο του Bon Bon, παράγοντας φρέσκα γλυκά και νοστιμότατο παγωτό σε καθημερινή βάση.
Πληροφορίες: Πολυδεύκους 39, Πειραιάς
Περισσότερες πληροφορίες
Kyklos
Για την πρώτη της έκθεση στη Carwan, η καλλιτέχνις περιπλανιέται σε τοπικά μπαζάρ αναζητώντας χρησιμοποιημένα έπιπλα, και συγκεκριμένα παραδοσιακές ψάθινες καρέκλες τις οποίες στη συνέχεια επεξεργάζεται δια χειρός με έναν ελεύθερο, αυτοσχεδιαστικό τρόπο χρησιμοποιώντας έναν χαρτοπολτό που η ίδια φτιάχνει. Ο πολτός αναμειγνύεται με βαφή έτσι ώστε να επιτευχθεί μια φωτεινή και συμπαγής ψευδαίσθηση. Κάθε χρώμα αντανακλά με το δικό του ξεχωριστό τρόπο τον κυκλαδίτικο ουρανό σε διαφορετικές χρονικές στιγμές της ημέρας. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος του ήλιου γίνεται μέρος της ρευστής γεωμετρικής θεματικής που ακολουθεί η καλλιτέχνις.
Coyote
Ο Alex Ayed ανέπτυξε έντονο ενδɩαφέρον γɩα την ɩδέα της µετατόπɩσης, ενσωµατώνοντας στοɩχεία της ɩστɩοπλοΐας στη γλυπτɩκή του πρακτɩκή. Γɩα την τρέχουσα έκθεσή του στο The Intermission, ο Ayed παρουσɩάζεɩ τρία νέα επɩτοίχɩα έργα κατασκευασµένα από πανɩά ɩστɩοφόρων τεντωµένα πάνω σε καµβάδες, τα οποία έχουν πολυκαɩρɩστεί στη θάλασσα. Ο τίτλος της έκθεσης είναɩ εµπνευσµένος από το Coyote, το τελευταίο σκάφος του ɩστɩοπλόου Mike Plant, µε το οποίο εξαφανίστηκε στη θάλασσα το 1992. Γύρω στην ηλɩκία των είκοσɩ ετών, ο Mike Plant κατηγορήθηκε στην Ελλάδα γɩα απόπεɩρα λαθρεµπορίας ναρκωτɩκών από την Τουρκία. ∆ɩέφυγε από την ελληνɩκή αστυνοµία στɩς Σπέτσες καɩ έγɩνε φυγάς. Χρόνɩα αργότερα, συνελήφθη στην Πορτογαλία µε σκοπό να παραδοθεί στɩς ελληνικές αρχές, αλλά αφέθηκε ελεύθερος επεɩδή η Eλληνɩκή δɩοίκηση δεν κατάφερε να συµπληρώσεɩ έγκαɩρα το αίτηµα προς την Ιντερπόλ. Ο Plant µετέπεɩτα κατασκεύασε ένα άλλο σκάφος καɩ ταξίδεψε σε όλο τον κόσµο.