"Επέστρεφε": Ο καβαφικός βίος μέσα από τα σχέδια του Ανδρέα Γεωργιάδη

Η έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στον μεγάλο Έλληνα ποιητή παρουσιάζεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη

Η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη με τίτλο "Επέστρεφε" στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη - Πτέρυγα Μακρυγιάννη, σε επιμέλεια της διευθύντριας της Γενναδείου Βιβλιοθήκης, Μαρίας Γεωργοπούλου, με την υποστήριξη της Μικρής Άρκτου.

Τα έργα της έκθεσης, όλα μελάνια σε χαρτί, διάστικτα από αναφορές στο καφαβικό σύμπαν, επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα διάλογο τόσο με τον ίδιο τον ποιητή και το βίο του, όσο και με τους πρωταγωνιστές του έργου του. Με έναν απόλυτα προσωπικό τρόπο, ο Ανδρέας Γεωργιάδης δημιουργεί ένα δικό του φως, διάφανο και πλούσιο σε τονικές διαβαθμίσεις, συχνά μεταφυσικό, επιτρέποντας στη σκιά, πυκνή και στέρεη, να εισχωρήσει, και να ταράξει με την υπόνοια, τον συμβολισμό και την αμφιβολία, τα ήρεμα νερά της ζωγραφικής του περιπέτειας. Οι τόποι και οι διαδρομές του καβαφικού βίου, δημιουργούν μια γεωγραφία μνήμης όπου η απουσία και η υποβολή συντάσσουν ποιητικές ατμόσφαιρες και συμβολισμούς μεταφορών, προτείνοντας πολλαπλές αναγνώσεις των ίδιων ιστοριών.

Η επιμελήτρια της έκθεσης, Μαρία Γεωργοπούλου, σημειώνει μεταξύ άλλων: "Στη νέα του έκθεση ο Αντρέας Γεωργιάδης συνομιλεί με τα ποιήματά του Καβάφη με έναν τρόπο που δείχνει την αμεσότητα αλλά και την σημασία που έχουν ο χώρος, ο τόπος, η ιστορία αλλά και τα πρόσωπα στην καλλιτεχνική δημιουργία. Οι γήινοι τόνοι που χρησιμοποιεί στα έργα του και τα κοντινά πλάνα που αναλύουν την έκφραση αλλά και την προσωπικότητα των ατόμων στα οποία αναφέρεται ο ποιητής, δημιουργούν ένα κόσμο εικαστικό που μας φέρνει πιο κοντά στη μνήμη αλλά και στη δημιουργία του Καβάφη".

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος γράφει για την καβαφική ζωγραφική του Ανδρέα Γεωργιάδη στον κατάλογο της έκθεσης: "Η παρούσα έκθεση δεν εικονογραφεί απλώς στίχους του Καβάφη. Συνιστά μια πρόταση και ερμηνευτική απόπειρα να αποδοθεί ο εσωτερικός ρυθμός που διατρέχει πολλά ερωτικά ποιήματα του Αλεξανδρινού, καθώς και η ατμόσφαιρα της γενέθλιας πόλης του, όπως ο ίδιος θέλησε να την αποτυπώσει και όπως την εισπράττει ακόμη και σήμερα ο ταξιδιώτης. Ο Ανδρέας Γεωργιάδης παραδίδει την προσωπική του γοητευτική εκδοχή, όπως την κατέγραψε στη διαρκή συνομιλία του με τον ποιητή Κ.Π. Καβάφη και σφυρηλατεί έναν εντελώς δικό του ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα των εικαστικών που έχουν σχολιάσει μέχρι σήμερα τον ποιητή".

Στο πλαίσιο της έκθεσης, παρουσιάζεται επίσης σπάνιο αρχειακό υλικό σχετικό με την εκδοτική δραστηριότητα του ποιητή, χειρόγραφα, αλλά και μερικά από τα ποιήματα που εξέδιδε όσο ζούσε ο ίδιος ο ποιητής και βρίσκονται στις συλλογές της Γενναδείου Βιβλιοθήκης καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές.

Εγκαίνια: 23/6 (12 μ.μ.)

Περισσότερες πληροφορίες

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη

  • Σχέδιο

Τα έργα του Ανδρέα Γεωργιάδη, όλα μελάνια σε χαρτί, είναι αναφορές στο καφαβικό σύμπαν και αποπειρώνται να αναπτύξουν ένα διάλογο όχι μόνο με το έργο και τη ζωή του ποιητή, αλλά και τους χαρακτήρες που τα διακρίνουν. Μια μεταφυσική ατμόσφαιρα δημιουργείται μέσα από τα έργα του καλλιτέχνη, τα οποία χαρακτηρίζονται από έντονες φωτοσκιάσεις γεμάτες συμβολισμό και αμφιβολία. Οι τόποι και οι διαδρομές του καβαφικού βίου κατασκευάζουν μια γεωγραφία μνήμης που χαρακτηρίζεται από ποιητικότητα και μεταφορές, ανοίγοντας τον δρόμο για πολλαπλές ερμηνείες των ίδιων ιστοριών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Welcome to the Uncanny": Το 19ο ADAF επιστρέφει την άνοιξη

Το φεστιβάλ προσκαλεί καλλιτέχνες, θεωρητικούς, δημιουργούς και επισκέπτες να εισέλθουν σε έναν ανοίκειο κόσμο.

Ξεναγηθείτε δωρεάν στο Μουσείο Φιλελληνισμού

Το Μουσείο Φιλελληνισμού ανοίγει τις πόρτες του για να γνωρίσετε τις συλλογές του δωρεάν.

Η επίδραση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή μέσα από τις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Ο καινούργιος κύκλος των χειμερινών ατομικών εκθέσεων του μουσείου εγκαινιάζεται στα τέλη αυτής της εβδομάδας, με μια περφόρμανς από τη Hannah Toticki.

"Γνόφος αγνωσίας": Η γοητεία της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης

Ο τίτλος της έκθεσης του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό.

"Without Which, Not / Sine Qua Non": Μία καλλιτεχνική απόπειρα αυτοπροσδιορισμού

Ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει το έργο των Μαρίας Σταμάτη και Κώστα Βίττη, είναι η επιθυμία τους να αναγνώ-σουν και να εν-νοηματώσουν τα όρια της έκφρασης.

Οι "από σκουριά και αλμύρα" πίνακες του Γιάννη Μίχα

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά.