Ο Αλέκος Κυρακίνης φέρνει "Φως και Σκότος" στο Παρίσι

Στο πλαίσιο της φετινής διυπουργικής συνόδου, η Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στον Ο.Ο.Σ.Α., σε συνεργασία με την Citronne Gallery, παρουσιάζει στο κτίριο της Ελληνικής Αντιπροσωπείας (ΜΕΑ), στο Παρίσι την έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη, με τίτλο «Φως και Σκότος».

Φως και Σκότος

Η Τέχνη του Αλέκου Κυραρίνη περιστρέφεται πάντα γύρω από την σχέση ανάμεσα στο ορατό και το αόρατο, ανάμεσα στο φυσικό και το μεταφυσικό. Στην σχέση αυτή υπεισέρχεται και η αέναη πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό. Η εικαστική γραφή του Κυραρίνη είναι πυκνή, σύνθετη και παλίμψηστη. Στρώματα ιστορικής μνήμης, λαϊκές και θρησκευτικές παραδόσεις, αρχαίες καταβολές συνυπάρχουν και αλληλοεπικαλύπτονται σε μια φαινομενικά χαοτική διάταξη η οποία, όμως, τελικά οργανώνεται στην επιφάνεια με σχολαστική λεπτομέρεια και ακρίβεια. Η αίσθηση που προκύπτει είναι η "πατίνα" του χρόνου- δηλαδή ένα πολιτισμικό ίζημα της Ιστορίας και, ταυτοχρόνως, της υποσυνείδητης επιλεκτικής μνήμης.

Φως και Σκότος
© Παραχώρηση του καλλιτέχνη & της Citronne Gallery
Μεικτή τεχνική σε χαρτί, 41 x 29 cm 

Η ενότητα "Φως και Σκότος" εκτίθεται στον ΟΟΣΑ σε μια εποχή με μεγάλες εντάσεις, με αδόκητες αλλαγές, με απειλητικές προοπτικές, που έχουν ήδη ανατρέψει τον ρου του προσωπικού και του κοινωνικού μας βίου. Ο Αλέκος Κυραρίνηςεικονοποιεί μεταφυσικά τον φόβο ο οποίος ισούται με το κακό. Εικονογραφεί έναν κόσμο άϋλο, αλλά υπαρκτό, ο οποίος συντίθεται από τις επιστρώσεις του χρόνου και ομογενοποιείται μέσα από την συνεκτική παράδοση. Μας προτείνει μια άλλη ανάγνωση της εποχής και της ταυτότητάς μας, ως στήριγμα, διέξοδο και παραμυθία στους σημερινούς δύσβατους καιρούς. 

Η Citronne Gallery συνεργάζεται με την Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στον ΟΟΣΑ, στο Παρίσι για τέταρτη φορά. Η έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη "NoWayout" (2014), το "Ελληνικό Καλοκαίρι" (2015) με έργα 12 Ελλήνων καλλιτεχνών, "Το Περιβάλλον" (2022) από τρεις Έλληνες εικαστικούς είναι οι προγενέστερες παρεμβάσεις της στην εκάστοτε προβληματική του Διεθνούς Οργανισμού. Φέτος, συμμετέχει στο κεντρικό ερώτημα "Το Μέλλον που θέλουμε".  

Πώς διαγράφεται το μέλλον πού θέλουμε; Πώς οικοδομείται; Ο Αλέκος Κυραρίνης επιχειρεί μια εικαστική ανάλυση μέσα από 34 έργα, εκπονημένα adhoc. Πρόκειται για την "διαλεκτική ανάμεσα στο Φως και το Σκότος, μια από τις αιώνιες αναζητήσεις της ανθρώπινης φύσης", σημειώνει ο καθηγητής Γιώργος Πρεβελάκης, Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον Ο.Ο.Σ.Α. Στα έργα αυτά ο ζωγράφος απεικονίζει το ταραγμένο πνεύμα της εποχής μας, όπου κυριαρχούν καταλυτικά ο φόβος, η ανησυχία, η αγωνία- συνέπειες των μεγάλων διαδοχικών ανατροπών οι οποίες έπληξαν όλους τους τομείς της ζωής μας. Σε αυτήν την σκοτεινή ανέχεια, συνθετικά και όχι αντιθετικά, ο Κυραρίνης αναπαριστά και την ελπίδα, την παραμυθία, την απαντοχή, την πίστη, την προσδοκία- τις προαιώνιες καταφυγές των ανθρώπων. 

Η έκθεση εγκαινιάστηκε στις 27 Μαΐου, στο κτίριο της ΜΕΑ Ο.Ο.Σ.Α, παρουσία Πρέσβεων και στελεχών της Γενικής Γραμματείας Ο.Ο.Σ.Α. Στις 8 Ιουνίου, η έκθεση μεταφέρθηκε στην έδρα της Γενικής Γραμματείας, ώστε να εισαγάγει και να πλαισιώσει την διυπουργική σύνοδο η οποία επεξεργάστηκε και ανέλυσε τα επιμέρους θέματα γύρω από την κεντρική προβληματική για το Μέλλον. Τα έργα τοποθετήθηκαν στην κεντρική είσοδο, σε περίοπτη θέση,   και, κατά γενικήν ομολογία, προκάλεσαν πολλή συγκίνηση, άμεσο θαυμασμό και βαθύ ενδιαφέρον από όλους όσοι συμμετέσχαν στην ευρύτατη αυτή συγκέντρωση πολιτικών, τεχνοκρατών και υψηλών στελεχών και παραγόντων από τα 37 κράτη-μέλη του Ο.Ο.Σ.Α. Ανάμεσά τους, ο Κωστής Χατζηδάκης, ο Χρήστος Σταϊκούρας και ο Μιχάλης Αργυρού ως μέλη της ελληνικής υπουργικής αντιπροσωπείας• η νεοσύστατη  Υπουργός του Προέδρου Macron στο Υπουργείο Εξωτερικών για την Γαλλοφωνία Χρυσούλα Ζαχαροπούλου• η AbySymes, στενή συνεργάτις του Γενικού Γραμματέα του Ο.Ο.Σ.Α.• η LaurenceBoon, chiefeconomist του Ο.Ο.Σ.Α. 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Στην έκθεση "Saxa Loquuntur", τα τοπία του Στάθη-Αλέξανδρου Ζούλια μαρτυρούν έναν κόσμο υπό κατάρρευση

Ο καλλιτέχνης εδώ και αρκετά χρόνια φωτογραφίζει πετρώματα τόσο στην Αττική όσο και σε νησιά και τα μεταφέρει στο ζωγραφικό καμβά μέσω της μεθόδου "γλυπτική εικόνα".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/02/2023

Η Πινακοθήκη Βογιατζόγλου γιορτάζει 10 χρόνια λειτουργίας με μια μεγάλη έκθεση

Η επιμελητική ματιά του Γιώργου Βογιατζόγλου επικεντρώθηκε σε δέκα Έλληνες και Ελληνίδες εικαστικούς που διατρέχουν με το έργο τους τον 20ο αιώνα έως και τις μέρες μας.

"Κτίσματα": Η αναπαράσταση του ψυχικού τραύματος στη ζωγραφική του Γιώργου Λουλούδη

Ο καλλιτέχνης φαίνεται να χρησιμοποιεί το κτίριο περισσότερο συμβολικά, επιδιώκοντας μέσω αυτού να εκφράσει ψυχικές διαθέσεις.

"Εσωστρέφεια σε μικρό format": Ο Πέτρος Ζουμπουλάκης δημιουργεί με θέμα το αλκοόλ

Ο καλλιτέχνης καταγράφει μοναχικές φιγούρες σε μπαρ που στοχάζονται σαν τον Van Gogh στο περιώνυμο καφενείο του, σχετικά με την αυτοκτονία ή την τρέλα.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (6-12/2)

Η νέα προκλητική έκθεση του Στηβ Γιανάκου, αφιέρωμα στον Γιάννη Γαΐτη, έργα Τεχνητής Νοημοσύνης και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα.

"Body Panels Mirrors Lights": Οι πολυδιάστατες εικαστικές συνδέσεις της Ραλλούς Παναγιώτου

Τα αντικείμενα στην έκθεση εμφανίζονται την ίδια στιγμή κοντινά στην αφή και σαν μακρινές σιλουέτες, δημιουργώντας ξαφνικές εναλλαγές σε μετρικές αξίες, συγκεκριμένα μεγέθη και εσωτερική κλίμακα.

Οι προκλητικές ποπ αρτ αφηγήσεις του Στηβ Γιανάκου στη Citronne

Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μια νέα ενότητα έργων, σε συνδυασμό με έξι παλαιότερα.