Το βραβείo φωτογραφίας Prix Pictet φέρνει στο επίκεντρο τη κλιματική κρίση

Με την έκθεση «Prix Pictet Fire» παρουσιάζονται τα έργα των φιναλίστ από τον ένατο κύκλο του αναγνωρισμένου παγκοσμίως βραβείου φωτογραφίας.

Prix Pictet Fire Fabrice Monteiro - The Prophecy

Σκοπός του βραβείου Prix Pictet είναι να αξιοποιήσει τη δύναμη της φωτογραφίας – κάθε είδους φωτογραφίας– για να προσελκύσει την παγκόσμια προσοχή σε ζητήματα βιωσιμότητας, ιδιαίτερα όσα αφορούν στο περιβάλλον. Στο Prix Pictet Fire (Φωτιά),στον ένατο κύκλο του βραβείου, παρουσιάζεται το έργο 13 φωτογράφων προερχόμενων από την Αυστρία, το Βέλγιο, την Μπενίν, την Καμπότζη, την Ιαπωνία, τον Λίβανο, το Μεξικό, τη Νιγηρία, τη Νότια Αφρική, την Ελβετία και τις ΗΠΑ, οι οποίοι επιλέχθηκαν ως οι επικρατέστεροι για το φετινό βραβείο.

Γεγονότα παγκόσμιας κλίμακας αλλά και προσωπικές εμπειρίες αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το σύνολο των επικρατέστερων έργων για το Prix Pictet Fire. Οι φωτογραφικές εικόνες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από φωτογραφία ντοκουμέντου και πορτρέτα μέχρι τοπία, κολάζ καθώς και μελέτες πάνω στην έννοια του φωτός, αλλά και στην ίδια τη φωτογραφική διαδικασία.

Νικήτρια του Prix Pictet Fire είναι η Αμερικανίδα φωτογράφος Sally Mann, στην οποία απονεμήθηκε το βραβείο τον Δεκέμβριο του 2021 στο Victoria and Albert Museum του Λονδίνου, για τη σειρά Blackwater (2008-2012). Το έργο Blackwater (2008-2012) αποτελεί μια πολύπλευρη διερεύνηση των καταστροφικών πυρκαγιών που έπληξαν τον βάλτο Great Dismal Swamp στη νοτιοανατολική Βιρτζίνια, όπου έδεναν τα πρώτα καράβια με σκλάβους που κατέφθαναν στην Αμερική. Σε αυτό το έργο, η Mann κάνει έναν παραλληλισμό ανάμεσα στις συνταρακτικές πυρκαγιές που έζησε εκεί και στις φυλετικές συγκρούσεις στην Αμερική, εξηγώντας ότι: "Οι πυρκαγιές στο Great Dismal Swamp αποτελούσαν την επιτομή της λαίλαπας του φυλετικού αλληλοσπαραγμού στην Αμερική – ο Εμφύλιος Πόλεμος, η χειραφέτηση, το κίνημα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στο οποίο ενεπλάκη η οικογένειά μου, η φυλετική αναταραχή στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και, πιο πρόσφατα, το καλοκαίρι του 2020. Η Sally Mann, φαίνεται να ενστερνίζεται τον όλεθρο ως ένα είδος λύσης του βαθιά προβληματικού χαρακτήρα της Αμερικής.

Prix Pictet Fire Wildfire 600x800
Wildfire 600x800

Το Prix Pictet Fire παρουσιάζει και άλλους καταξιωμένους φωτογράφους, όπως τη Rinko Kawauchi, η οποία φωτογράφισε τις επιδείξεις πυροτεχνημάτων σε όλη την Ιαπωνία κάθε καλοκαίρι από το 1997 έως το 2001, και τον Christian Marclay, του οποίου η σειρά φωτογραφικών εκτυπώσεων ξεκίνησε ως μικρής κλίμακας κολάζ με αποσπάσματα από κόμικς, στιγμιότυπα ταινιών και εικόνες που βρίσκει στο Διαδίκτυο. Μαζί τους συμμετέχουν νέα, ανερχόμενα ονόματα στον χώρο της φωτογραφίας, όπως ο David Uzochukwu, με τη σειρά πορτρέτων In The Wake η οποία τοποθετείται σε ένα άγνωστο τοπίο τυλιγμένο στις φλόγες και ο Fabrice Monteiro που, με τη σειρά του The Prophecy, πραγματεύεται την παγκόσμια ρύπανση μέσα από σκηνοθετημένες φωτογραφίες με μορφές που φορούν κοστούμια φτιαγμένα από σκουπίδια και φυσικά υλικά.

Οι φιναλίστ φωτογράφοι είναι:
Joana Hadjithomas και Khalil Joreige (Λίβανος)
Rinko Kawauchi (Ιαπωνία)
Sally Mann (ΗΠΑ)
Christian Marclay (ΗΠΑ/Ελβετία)
Fabrice Monteiro (Βέλγιο/Μπενίν)
Lisa Oppenheim (ΗΠΑ)
Mak Remissa (Καμπότζη)
Carla Rippey (Μεξικό)
Mark Ruwedel (ΗΠΑ)
Brent Stirton (ΝότιαΑφρική)
David Uzochukwu (Αυστρία/Νιγηρία)
Daisuke Yokota (Ιαπωνία)

Η έκθεση θα συνεχίσει την παγκόσμια περιοδεία της σε διάσημα μουσεία στο Σαιν Πολ ντε Βανς, στο Ντουμπάι, στη Σιγκαπούρη, στο Χονγκ Κονγκ και στη Νέα Υόρκη, μεταξύ άλλων, έως την Άνοιξη του 2023.

Περισσότερες πληροφορίες

Prix Pictet Fire

  • Εικαστικά

Σκοπός του βραβείου Prix Pictet είναι η αξιοποίηση της δύναμης της φωτογραφίας κάθε κατηγορίας για να εστιάσει την προσοχή του κοινού σε ζητήματα βιωσιμότητας, ιδιαίτερα όσα αφορούν το περιβάλλον. Στην επικείμενη έκθεση 13 φωτογράφοι-φιναλίστ του διαγωνισμού του Prix Pictet παρουσιάζουν τα έργα τους, προβάλλοντας γεγονότα παγκόσμιας κλίμακας αλλά και προσωπικές εμπειρίες. Οι φωτογραφίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από φωτογραφίες ντοκουμέντου και πορτρέτα έως τοπία, κολάζ και και μελέτες πάνω στην έννοια του φωτός και της φωτογραφικής διαδικασίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Welcome to the Uncanny": Το 19ο ADAF επιστρέφει την άνοιξη

Το φεστιβάλ προσκαλεί καλλιτέχνες, θεωρητικούς, δημιουργούς και επισκέπτες να εισέλθουν σε έναν ανοίκειο κόσμο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/01/2023

Ξεναγηθείτε δωρεάν στο Μουσείο Φιλελληνισμού

Το Μουσείο Φιλελληνισμού ανοίγει τις πόρτες του για να γνωρίσετε τις συλλογές του δωρεάν.

Η επίδραση της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή μέσα από τις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Ο καινούργιος κύκλος των χειμερινών ατομικών εκθέσεων του μουσείου εγκαινιάζεται στα τέλη αυτής της εβδομάδας, με μια περφόρμανς από τη Hannah Toticki.

"Γνόφος αγνωσίας": Η γοητεία της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης

Ο τίτλος της έκθεσης του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό.

"Without Which, Not / Sine Qua Non": Μία καλλιτεχνική απόπειρα αυτοπροσδιορισμού

Ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει το έργο των Μαρίας Σταμάτη και Κώστα Βίττη, είναι η επιθυμία τους να αναγνώ-σουν και να εν-νοηματώσουν τα όρια της έκφρασης.

Οι "από σκουριά και αλμύρα" πίνακες του Γιάννη Μίχα

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά.