"Ο σπόρος" αλχημιστή Πάνου Τσάγκαρη στην γκαλερί "Kalfayan"

Η νέα έκθεση του Πάνου Τσαγκάρη με τίτλο The Seed (O Σπόρος) αποτελούμενη από πίνακες, έργα σε χαρτί και γλυπτικά στοιχεία, τα οποία δημιουργήθηκαν από την άνοιξη του 2020 και έπειτα, παρουσιάζεται στην γκαλερί «Kalfayan» στο Κολωνάκι.

Untitled 82x56cm, 82x56cm @Panos Tsagaris, Kalfayan Galleries @Panos Tsagaris, Kalfayan Galleries

Η ατομική έκθεση του Πάνου Τσαγκάρη με τίτλο τίτλο  "The Seed" κάνει πρεμιέρα στην γκαλερί "Kalfayan"στο Κολωνάκι στις 9 Ιουνίου έως και 3 Σεπτεμβρίου με πίνακες, έργα σε χαρτί και γλυπτικά στοιχεία, τα οποία δημιουργήθηκαν από την άνοιξη του 2020 και έπειτα.

Ο Τσαγκάρης δεν αποφεύγει ποτέ τις κοινωνικο-πολιτικές αναταράξεις της εποχής του είτε πρόκειται για την οικονομική κρίση της Ελλάδας, για την αστυνομική βαρβαρότητα κατά των Αφροαμερικανών ή την 11η Σεπτεμβρίου. Κατά συνέπεια, όταν η επιδημία του Covid-19 έπληξε βαριά τη Νέα Υόρκη, την πολιτεία όπου ζει και εργάζεται, προβληματίστηκε βαθιά. Ο τίτλος της έκθεσης, "The Seed", αντικατοπτρίζει τα συναισθήματά του για αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Ο σπόρος είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο του κυκλικού χρόνου, της γονιμότητας, της ανάπτυξης, της γέννησης και της αναγέννησης που προέρχεται από την ιερή γεωμετρία και το Δέντρο της Ζωής. Ο σπόρος είναι η αρχή της ζωής και αυτής της έκθεσης.

O καλλιτέχνης ενδιαφέρεται κυρίως για τον κόσμο πέρα ​​από την αισθητική εμφάνιση. Συνδυάζει επιδέξια ανατολικές και δυτικές θεολογίες, μυστικιστικά και μεταφυσικά στοιχεία με μοτίβα από επιστημονικά βιβλία. Ως σύγχρονος αλχημιστής επιθυμεί να θεμελιώσει αυτές τις πεποιθήσεις στην επιστήμη, ειδικά στην κβαντική φυσική, με σκοπό να βιώσει το θείο συνειδητά. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Λος Άντζελες, ο Τσαγκάρης που βρίσκεται πάντα σε πνευματική αναζήτηση, ερεύνησε περισσότερο αφενός το έργο της Θεοσοφικής Εταιρείας, ενός πνευματικού κινήματος που συνδυάζει το μυστικισμό με τη μεταφυσική και αφετέρου το έργο της ζωγράφου Agnes Pelton, μεταξύ άλλων, η οποία βίωσε επίσης την απεραντοσύνη της Καλιφόρνιας. Αυτή δεν ήταν μια εντελώς πρωτόγνωρη εμπειρία για τον Τσαγκάρη που έχει μια μακρά και συνεπή πρακτική εργασίας πάνω στις αόρατες δυνάμεις του σύμπαντος, από τους πρώτους του πειραματισμούς που μοιραζόταν τις αυτο-θεραπευτικές στρατηγικές του μέχρι τους ξεχωριστούς αφηρημένους πίνακες του, οι οποίοι συχνά αναπαριστούν τον άξονα της ζωής και ό,τι κινείται γύρω από αυτόν. Παρόλα αυτά, ήταν μια περίοδος κατά την οποία παγιώθηκαν αυτές οι αναφορές, μια στιγμή όπου όλοι οι σπόροι συγκεντρώθηκαν.

Επιπλέον, ο καθρέφτης, ένα άκρως συμβολικό αντικείμενο, είναι βασικό στοιχείο της πρακτικής του. Είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει τα πραγματικά και αλληγορικά του όρια μέσα από μια  μοναδική παλίμψηστη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω: Δημιουργεί μια εγκατάσταση με καθρέφτες. Η εξαιρετικά ανακλαστική σύνθεση φωτογραφίζεται χρησιμοποιώντας το iPhone του, έναν σύγχρονο καθρέφτη, ο οποίος ενισχύει τη ματαιοδοξία και τον ατομικισμό. Πραγματοποιεί μια ασπρόμαυρη xerox εκτύπωση της φωτογραφίας σε μεγάλες διαστάσεις με τα χρώματα να παραπέμπουν στις δυτικές θεμελιώδεις δυϊστικές δομές, έπειτα προστίθενται περισσότεροι καθρέφτες στην επιφάνεια και η νέα εγκατάσταση φωτογραφίζεται εκ νέου. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να χαθούν οι ανακλαστικές ιδιότητες του καθρέφτη. Στη συνέχεια, ακολουθεί η διαδικασία της μεταξοτυπίας επιλεγμένων φωτογραφιών στον καμβά και εφαρμόζονται στρώματα ακρυλικής μπογιάς, μελανιού και φύλλων χρυσού, σύμβολο του θείου στις περισσότερες πνευματικές παραδόσεις.

Εγκαίνια: Πέμπτη, 9 Ιουνίου (6 μ.μ-9 μ.μ) | Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα 11 π.μ - 3 μ.μ | Τρίτη - Παρασκευή 11 π.μ - 7 μ.μ | Σάββατο 11 π.μ – 3 μ.μ.

Περισσότερες πληροφορίες

Kalfayan

Χάρητος 11, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Without Which, Not / Sine Qua Non": Μία καλλιτεχνική απόπειρα αυτοπροσδιορισμού

Ο κοινός εννοιολογικός άξονας που ενώνει το έργο των Μαρίας Σταμάτη και Κώστα Βίττη, είναι η επιθυμία τους να αναγνώ-σουν και να εν-νοηματώσουν τα όρια της έκφρασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/01/2023

Οι "από σκουριά και αλμύρα" πίνακες του Γιάννη Μίχα

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά.

"Remains": Η εικαστικός Μαρία Ζιάκα δίνει νέα ζωή σε παλιά έργα της

Τα "απομεινάρια" επεξεργάζονται εκ νέου, ενώ οι εικόνες που προκύπτουν μέσα από αυτήν τη διαδικασία-πρακτική καλύπτονται με μεγάλες λευκές, τις περισσότερες φορές, επιφάνειες.

Το ερευνητικό πρότζεκτ "[α] border of dying" επικεντρώνεται στις εικαστικές τέχνες

Το έργο αποτελείται από μια διπλή περφόρμανς, μια εικαστική εγκατάσταση και ένα εργαστήριο ανοιχτό στο κοινό.

Αφιέρωμα στο εικαστικό έργο του πολυσχιδούς καλλιτέχνη Νίκου Βέλμου

Είναι η πρώτη φορά που, εδώ και 93 χρόνια από τον θάνατο του Βέλμου, εκτίθενται τα έργα του στο κοινό.

"Η Τέχνη του Αλγόριθμου": Κατανοώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης

Κατά τη διάρκειά της εκδήλωσης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης με τον ίδιο αλγόριθμο.