"Τρεις τόποι": Ο Βασίλης Γεροδήμος μελετά τη σχέση των υλικών με την τέχνη της γλυπτικής

Μελετώντας σχολαστικά τη διαλογική συνύπαρξη διαφορετικών υλικών, όπως σε κάθε του καλλιτεχνική δημιουργία, ο Γεροδήμος παρουσιάζει γλυπτά που σχετίζονται με τόπους των παιδικών του χρόνων.

Βασίλης Γεροδήμος - Τρείς Τοποι PR Photo @Βασίλης Γεροδήμος

Η δουλειά του Βασίλη Γεροδήμου χαρακτηρίζεται από τη διαλογική συνύπαρξη ετερογενών υλικών. Στην ατομική του έκθεση Horizontal/Vertical (2015) συναντάμε ανάγλυφα κολάζ όπου το επεξεργασμένο χαρτί συνδυάζεται με το ξύλο. Στην έκθεση Hiatus (2017) ο καλλιτέχνης παρουσίασε γλυπτά στα οποία πάντρευε το μάρμαρο με το χαρτί, το ξύλο με την πολυστερίνη, το ατσάλι με το λάστιχο. Στην τελευταία του ατομική Stellen (2020) επικεντρώνεται στην έννοια του θραύσματος και δημιουργεί συνθέματα από αυτόνομα γλυπτά διαφορετικών υλικών (σιλικόνη, μέταλλο και χαρτί) που στο σύνολο τους συγκροτούν ένα ομοιογενές τοπίο.

Εμπρόθετα και συστηματικά, ο καλλιτέχνης διερευνά τη σχέση των υλικών, τους συσχετισμούς, τους συνειρμούς και τις δυνατότητες που γεννιούνται όταν αυτά ενώνονται μεταξύ τους. Ο χώρος στη γλυπτική του είναι πολύσημος, επιτρεπτικός, πάντα ανοιχτός σε ερμηνείες και αναγνώσεις. Ήδη από την πτυχιακή του στην ΑΣΚΤ το 2010 είχε κατασκευάσει έναν "χώρο-αντικείμενο" από στρώσεις χαρτονιού, κομμένου με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούνται τρεις τοίχοι σε σχήμα Π, όπου εσωτερικό και εξωτερικό αλληλοπροσδιορίζονται (εξ ου και ο τίτλος "In Out").

Η έκθεση "Τρεις τόποι", στο Potential Project, σηματοδοτεί την επιστροφή του Γεροδήμου σε τόπους που ενεργοποιούν τη μνήμη και τις αισθήσεις του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο "τόπος" είναι τριμερής, οικείος και μεταφορικός, αναφέρεται δηλαδή στα τρία υλικά με τα οποία έχει δουλέψει εκτενώς ο καλλιτέχνης. Τα υλικά αυτά είναι η πέτρα, το μάρμαρο και το χαρτί, που αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα τον τόπο καταγωγής του (Ήπειρος) και τους δύο τόπους μαθητείας και σπουδών (Τήνος και Αθήνα). Μέσα από την επαφή των υλικών, την ενοποίηση και τη συγχώνευσή τους, ο Γεροδήμος "σμιλεύει" μια βιωμένη υλικότητα, όπως όταν ενθέτει απολιθωμένα κοράλλια που συνέλεξε από τα Τζουμέρκα σε ένα χιονόλευκο μάρμαρο Θάσου.

Στο κεντρικό γλυπτό της έκθεσης τον απασχολεί το θέμα της στερέωσης, όπως αυτή εκφράζεται από την προσεκτική σύνδεση μεταξύ χαρτονιού και μαρμάρου. Πρόκειται για μια κατασκευή που βασίζεται στην αλληλεξάρτηση των υλικών και δοκιμάζει τις αντοχές τους• θα μπορούσε να επεκταθεί καθ’ ύψος, έως ότου καταρρεύσει. Θυμίζει τον Πύργο, το κλασικό παιχνίδι ισορροπίας, αλλά και τα εφαπτόμενα γλυπτά του Richard Serra. Τα έργα του Γεροδήμου, συμπεριλαμβανομένων των ανάγλυφων κολάζ που παρουσιάζει μέσα σε κάδρα, είναι θραύσματα φτιαγμένα από άλλα θραύσματα.

Μπροστά σε αυτή την αφαιρετική γλυπτική, που τη χαρακτηρίζει μια γήινη χρωματική γκάμα, οι θεατές καλούνται να επιστρέψουν στους δικούς τους τόπους αναφοράς.

Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος

Εγκαίνια: 19/5, 7-10 μ.μ.

Info: Potential Project | 19/5-19/6 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ.: 5-9 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 1-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Δρόμοι Σύνθεσης": Έργα μεταπολεμικής γενιάς σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη

Στην έκθεση παρουσιάζονται μνημειακά έργα "δασκάλων" της μεταπολεμικής γενιάς, επιχειρώντας μια μοναδική ώσμωση με συνθέσεις νεότερων δημιουργών με διακριτικό αποτύπωμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/01/2023

Η χαρακτική γίνεται παιχνίδι στον χώρο τέχνης Εκτός

Μετά από την έκθεση, μερικά από αυτά τα εκπαιδευτικά παιχνίδια θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΕΧ.

"CTRL+τ": Οι υπαρξιακοί συμβολισμοί του λαβύρινθου

Στο νέο πρότζεκτ του TAF, η Serena Poletti επικεντρώνεται στο θέμα του λαβύρινθου ως σύμβολο της ανακάλυψης του θανάτου και της αναγέννησης.

Άνθρωποι και υπολογιστές: Το έργο του Κωνσταντίνου Δοξιάδη και μια έρευνα για τη σύγχρονη Αθήνα εξετάζουν τη σχέση κοινοτήτων-πόλεων στη Στέγη

Πήραμε μία πρώτη γεύση από το ερευνητικό εγχείρημα "Κωνσταντίνος Δοξιάδης και Πληροφοριακός Μοντερνισμός: Η Μηχανή στην Καρδιά του Ανθρώπου" που εγκαινιάστηκε στις 28/1 στο υπόγειο της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και μελετά τι συνιστά τις πόλεις του σήμερα, μέσα από το έργο του σπουδαίου αρχιτέκτονα αλλά και πρόσφατες έρευνες.

Γνωρίστε την κεραμική τέχνη μέσα από τα εργαστήρια του ARCHworkshop

Οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν τεχνικές ζωγραφικής σε ψημένο πηλό και θα δημιουργήσουν μια σύνθεση λουλουδιών με βιώσιμο αλλά και ταυτόχρονα δημιουργικό τρόπο.