Τι κοινό έχει ένας από τους ταχύτερα ανερχόμενους ζωγράφους που μεταφράζει τις βίαιες παιδικές του αναμνήσεις σε εκρηκτικούς πίνακες με τα κεραμικά κινεζικής τέχνης από τη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη; Το χρώμα ultramarine απαντά ο τίτλος και το περιεχόμενο της έκθεσης που φιλοξενεί πίσω απ’ τις κλειστές του θύρες το Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού («Ultramarinus – Beyond the Sea / Πέρα από τη θάλασσα»»), η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί στο κοινό μέσω διαδικτυακής ξενάγησης από την επιμελήτρια Πολύνα Κοσμαδάκη, τη διευθύντρια της γκαλερί Thaddaeus Ropac που εκπροσωπεί τον καλλιτέχνη, Ξένια Γερουλάνου, και τον επιστημονικό διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη, Γιώργη Μαγγίνη.
Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται στη γνωστή από τα μεσαιωνικά χρόνια μπλε χρωστική ουσία που προκύπτει από το ορυκτό lapis lazuli και κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο μοιάζει να αποκρυσταλλώνει τις αποχρώσεις του νερού και του ουρανού. Με όχημα αυτό το μοναδικό χρώμα, καθώς και τους συμβολισμούς που έλαβε ανά τα χρόνια, επιστρατεύεται ένα ταξίδι μεταξύ παρόντος και παρελθόντος, ανατολής και δύσης, όπου η καλλιτεχνική πορεία του Μπανισάντρ ξεδιπλώνεται ως πρωταγωνιστής.
Γεννήθηκε στην Τεχεράνη, ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν, ενώ τα έργα του εκτέθηκαν πρόσφατα στο Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης. Ο Αλί Μπανισάντρ είναι γνωστός για τις περίτεχνες εντροπίες που δημιουργεί, πίνακες με πολλές φιγούρες και σχήματα να περιπλέκονται αφήνοντας το χρώμα και τις αντιθέσεις να μιλήσουν, σαν ζωγραφικά ενσταντανέ τη στιγμή της έκρηξης σε ένα φουτουριστικό κόσμο πανσπερμίας. Οι μινιατούρες, ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, η ζωγραφική του Ιερώνυμου Μπός Μπος και του Πίτερ Μπρέγκελ είναι στοιχεία που μπορεί να αναγνώσει ένα εκπαιδευμένο μάτι στα έργα του, ενώ σε γενικές γραμμές εντάσσεται στην νεοπαραστατική ζωγραφική που έχει επανέλθει ως τάση τα τελευταία χρόνια.
Η ξενάγηση πρόκειται να μεταδοθεί την Κυριακή 10 Ιανουαρίου (7 μ.μ.) μέσω της σελίδας του Μουσείου Μπενάκη στο FB καθώς και της επίσημης ιστοσελίδας του. Είσοδος ελεύθερη.