PlayStation Productions: ναι, οι σειρές ή ταινίες που φαντάζεσαι!

H Sony θ' αξιοποιήσει κινηματογραφικά και τηλεοπτικά την σχεδόν 25χρονη παράδοσή της στα video games

Σε μία εποχή που το Hollywood, τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και οι Δικτυακές υπηρεσίες ψάχνουν με περισσότερη ζέση από ποτέ πρωτότυπο υλικό στο οποίο θα μπορούσαν να στηρίξουν κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, οι εταιρείες που κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα ποιοτικού τέτοιου υλικού έχουν εξαιρετικά κερδοφόρες επιλογές στην διάθεσή τους για σχετικές συμφωνίες και συνεργασίες. Με αυτό ως δεδομένο, μάλλον... απορίας άξιο το γεγονός ότι η Sony, κολοσσός του σινεμά και της τηλεόρασης σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν είχε ήδη εδώ και πάρα πολύ καιρό επιδιώξει να εκμεταλλευτεί το εκτενές, πολυποίκιλο υλικό που έχει αναπτύξει την τελευταία εικοσαετία στο πλαίσιο της έκδοσης games για όλα τα PlayStation.

Όπως όλα δείχνουν, ωστόσο, ήλθε το πλήρωμα του χρόνου (και) γι' αυτό, καθώς από τις αρχές Απριλίου γίνονται πλέον όλες οι απαραίτητες κινήσεις ώστε αυτοί οι δύο "κόσμοι" της Sony να συναντηθούν δημιουργικά. Ο ιαπωνικός κολοσσός ίδρυσε νέο τμήμα με το όνομα PlayStation Productions και αντικείμενο... ναι, αυτό που φαντάζεται κάθε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital: την παραγωγή ταινιών και τηλεοπτικών σειρών που αντλούν το υλικό τους από διάσημα games των PlayStation. Το νέο τμήμα επιβλέπει ο Shawn Layden, πρόεδρος της Sony Worldwide Studios - του τμήματος της Sony που δημιουργεί όλα τα games της - την διοίκηση έχει αναλάβει ο βετεράνος Asad Qizilbash και την διανομή των ταινιών και σειρών θα κάνει βεβαίως η Sony Pictures.

Η PlayStation Productions θα έχει πρόσβαση στα πνευματικά δικαιώματα περιεχομένου περισσότερων από 100 διαφορετικών video games από όλη την πορεία της Sony Computer Entertainment. Αναφερόμαστε, λοιπόν, όχι μόνο στις προφανείς σειρές τίτλων των PS3/PS4 που θα μπορούσαν να στηρίξουν ταινίες και τηλεοπτικές σειρές - όπως τις God of War, Uncharted, Gran Turismo, The Last of Us, Horizon: Zero Dawn, Ratchet&Clank, Infamous, Resistance κλπ. - αλλά και παλαιότερες από τα αρχικά PlayStation, όπως τα Twisted Metal, Wipeout, Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Sly, Jak, Motorstorm, Syphon Filter... o κατάλογος είναι αληθινά πολύ μεγάλος.

Η κίνηση αυτή τη Sony γίνεται σε μία χρονική στιγμή ενδιαφέρουσα για την πορεία της στο πεδίο της σύγχρονης ψυχαγωγίας. Η Sony Pictures έρχεται "με φόρα" από την επιτυχημένη συνεργασία της με την Marvel Studios στην ταινία Spiderman: Homecoming και την απίθανη παραγωγή του Spider-man: Into the Spider-Verse, έχει ήδη το Venom σε ρόλο σύγχρονου... cult film, συνεχίζει με το Spiderman: Far from Home το καλοκαίρι και επόμενα φιλμ Spider-Verse, οπότε έχει την προσοχή του κοινού που αγαπά τις παραγωγές δράσης και φαντασίας (και πιθανότατα τα video games) πιο πολύ από ποτέ.

Η Sony Interactive Entertainment, από την άλλη, έχει διανύσει εξαιρετική διαδρομή με το PS4 και ετοιμάζεται για το PS5 - με ό,τι αυτό σημαίνει για games του πρώτου που προσφέρονται για ταινίες (και έχουν σημειώσει υψηλότατες πωλήσεις σε πελατειακή βάση 100 εκατομμυρίων κατόχων PS4), αλλά και ό,τι σημαίνει για παραγωγές του δεύτερου που μπορούν να σχεδιάζονται πλέον ως "δύο επιπέδων", δηλαδή με τελικό προορισμό games υπερυψηλής ευκρίνειας και σειρές/ταινίες με σχετική θεματολογία.

Επειδή, φυσικά, είναι γνωστό πως η σχέση ανάμεσα στο Hollywood και το gaming δεν οδηγεί πάντοτε ή απαραίτητα σε ποιοτικά αποτελέσματα... έχουμε μία μικρή επιφύλαξη για όλα αυτά - όπως θα έπρεπε να έχει οποιοσδήποτε παρακολουθεί τις δύο αυτές αγορές για πολλά χρόνια και μπορεί να ανακαλέσει αποτυχημένες προσπάθειες συνεργασίας τους. Όμως ο ίδιος ο Layden δηλώνει πως "παρακολουθούμε εδώ και καιρό τις επιλογές που κάνει η Marvel Studios και εμπνεόμαστε από τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί το δικό της υλικό", τοποθετώντας μεν... μάλλον ψηλά τον πήχυ, αλλά πρακτικά επιβεβαιώνοντας επίσης πως η Sony έχει μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες για την PlayStation Productions. Για να δούμε... τί θα δούμε από το 2020 και μετά, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ