News Snacks 12/2/2010

Τί αξίζει να γνωρίζει κανείς σήμερα, στα... γρήγορα!

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες μικρές ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού. Πάμε!

Σε... πεδίο μάχης λαμπρό εξελίσσεται το iPad για τις Apple και Adobe, όπως δείχνουν τα πράγματα. Αφού η δεύτερη δήλωσε μετά την αποκάλυψή του ότι "με αυτό δεν θα βλέπει κανείς ούτε το μισό Web" (καθώς το iPad και τα iPhone/iPod Touch δεν υποστηρίζουν την τεχνολογία Flash), και η πρώτη απάντησε ανεπίσημα διά στόματος Steve Jobs ότι "η Adobe με την οκνηρία της να καταστήσει το Flash λιγότερο απαιτητικό σε πόρους και ασφαλέστερο είναι αυτή που φταίει", είχαμε φυσικά συνέχεια. Η Adobe δημοσίευσε τα στατιστικά που συλλέγουν οι servers της από τις αιτήσεις ή κλήσεις σε περιεχόμενο Flash, από κάθε είδους συσκευές, και... μαντέψτε: μόνο το Δεκέμβριο, 7 εκατομμύρια τέτοιες κλήσεις (που προφανώς δεν εμφάνισαν τίποτε) προήλθαν από iPhone και iPod Τouch. Άρα, είναι οι χρήστες αυτοί που εν τέλει βλάπτονται από την ανυπαρξία συνεργασίας των δύο εταιρειών και το πείσμα της Apple. Μέγα συμπέρασμα! Και χρειάζονταν τα στατιστικά των servers γι' αυτό;

Σε άλλη έρευνα, πάντως, με διαφορετικό περιεχόμενο, είχαμε λιγότερο... προβλέψιμα αποτελέσματα. Την οργάνωσε η εταιρεία ερευνών Retrevo στις ΗΠΑ πρόσφατα και η ερώτηση ήταν: "Ποιός λόγος θα αποτελούσε καλύτερη αφορμή για να αγοράσετε μία τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας;". Το 4% των ερωτηθέντων απάντησαν "Για να παρακολουθήσω την απονομή των Όσκαρ", το 10% "Για να παρακολουθήσω τους Ολυμπιακούς Αγώνες" και το 11% "Για να παρακολουθήσω το Super Bowl" (το δημοφιλέστατο στις ΗΠΑ πρωτάθλημα ράγκμπι). Αλλά, φίλες και φίλοι, όλα αυτά ωχριούν μπροστά στο 75% του "Γιατί την βρήκα σε τιμή-ευκαιρία". Ωχριούν. Σκεφτόμαστε: αν γινόταν τέτοια έρευνα στην Ελλάδα το Μάιο, το ποσοστό του Μundial θα "κατάπινε" σίγουρα το ποσοστό των Όσκαρ, θα ξεπερνούσε όμως του Super Bowl; Ή θα είχαμε ένα 90% "Γιατί την βρήκα σε τιμή-ευκαιρία"; Λέμε τώρα!

Απορία πάντως όχι, έκπληξη όμως - και μάλιστα μεγάλη - προξένησε σε πολλούς η πρόσφατη παραδοχή εκ μέρους της Blizzard, στην ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων. Ο γίγαντας των online RPG, που με το World of Warcraft απέδειξε πώς ένα ρίσκο μπορεί να αναδειχθεί σε απίστευτη εμπορική επιτυχία, επιβεβαίωσε ότι η συνδρομητική του βάση για τον τίτλο αριθμεί 11.5 εκατομμύρια συνδρομητές, "όσα και την τελευταία φορά που είχε ανακοινώσει αριθμό συνδρομητών". Το πρόβλημα; Εκείνη η τελευταία φορά ήταν το... Δεκέμβρη του 2008 (!), οδηγώντας πολλούς στην υποψία ή τη βεβαιότητα ότι το θρυλικό WoW έχει και επίσημα "χτυπήσει ταβάνι". Σε ένα βαθμό κάτι τέτοιο δικαιολογείται, καθώς οι βετεράνοι παίκτες σε κάποια φάση χάνουν το ενδιαφέρον τους και στρέφονται σε κάτι άλλο, ενώ οι νέοι παίκτες δεν είναι τόσοι ώστε να αυξηθεί η βάση αυτή. Αλλά για 18 μήνες στασιμότητα...; Not good, not good. Για να δούμε, θα φέρει την.... άνοιξη το πολυαναμενόμενο expansion pack του Cataclysm;

Cataclysm όμως, με μία άλλη έννοια, από e-mail με ερωτήσεις και post σε πολύ γνωστά forum προκάλεσε πρόσφατα μία αποκάλυψη σχετική με τηλεοράσεις της Panasonic. Κάτοχοι συγκεκριμένων μοντέλων plasma της ιαπωνικής εταιρείας, φημισμένα ειδικά για την πάρα πολύ καλή απόδοση του μαύρου που προσφέρουν, αποδεικνύεται ότι με το πέρασμα του χρόνου χάνουν το χαρακτηριστικό αυτό και το μαύρο τους ξεθωριάζει, με ανάλογες επιπτώσεις στην ποιότητα της εικόνας. Η Panasonic έχει παραδεχθεί το πρόβλημα, έχει εξηγήσει γιατί συμβαίνει (οι συσκευές προσαρμόζουν λανθασμένα το βολτάζ των οθονών με το πέρασμα του χρόνου), έχει επιβεβαιώσει ότι οι τηλεοράσεις αυτών των σειρών από δω και στο εξής δεν θα έχουν αυτό το θέμα, αλλά δεν είναι σε θέση να διορθώσει τις τηλεοράσεις που ήδη το έχουν. Φυσιολογικά η Panasonic επιδιώκει να περιορίσει τη σημαντικότητα του προβλήματος, τουλάχιστον ένας τεχνικός συντάκτης ωστόσο συνιστά στους καταναλωτές να μην αγοράζουν τα μοντέλα plasma 2009 της ιαπωνικής εταιρείας, ακόμη κι αν τα βρουν σε τιμή ευκαιρίας. Ω, ναι. Oops.

Κι ένα τελευταίο. Μετά από το πρώτο ευρύ "πείραμα" μετάβασης μεγάλου αστικού κέντρου από την αναλογική τηλεόραση στην ψηφιακή (στη Θεσσαλονίκη), η Digea - ο φορέας που έχει αναλάβει την επίβλεψη της μετάβασης αυτής για όλη τη χώρα - αφήνει να διαρρέει, χωρίς να επιβεβαιώνει, ημερομηνία και για την Αθήνα. Με δεδομένο το γεγονός ότι στο νομό Αττικής έχει συγκεντρωθεί εν πολλοίς η μισή Ελλάδα, είναι πολύς ο κόσμος που περιμένει σχετική πληροφόρηση. Ε, σύμφωνα με την... "πιάτσα", οι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα αρχίσουν βαθμιαία να λαμβάνουν το ψηφιακό σήμα από τις αρχές Απριλίου. Το άτυπο χρονοδιάγραμμα της Digea έχει, υπενθυμίζουμε, "πέσει έξω" κατά 45 ημέρες περίπου - κάτι όχι... τραγικό ίσως για τα περίφημα "ελληνικά δεδομένα", αρκετό ωστόσο για να προκαλέσει καθυστέρηση στην μετάβαση της Πάτρας και της Λάρισας (που είχε προγραμματιστεί να κάνουν τη μετάβαση ως τον Ιούνιο). Να περιμένουμε λίγο παραπάνω δεν μας πειράζει, να έχουμε προβλήματα τεχνικά και γραφειοκρατικά μας πειράζει. Ελπίζουμε για το καλύτερο; Πάντα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ