Intel: τα... τηλεοπτικά σχέδια ναυαγούν

Παταγώδης, αν και αναμενόμενη, αποτυχία συνεργασίας με παρόχους περιεχομένου

Όχι ότι δεν το περιμέναμε, όχι ότι δεν ήταν η... φυσιολογική τροπή που θα έπαιρναν τα πράγματα, έχει όμως ούτως ή άλλως τη σημασία του - και κάποιες προεκτάσεις. Όπως είχαμε αναφέρει στα μέσα Φεβρουαρίου της περασμένης χρονιάς, η Intel, η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο όσον αφορά στο σχεδιασμό επεξεργαστών για Η/Υ, κατέστρωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα τής επέτρεπε να εισέλθει στην αγορά των τηλεοράσεων (και δη των Δικτυακών). Από την ημέρα της ανακοίνωσης μέχρι και πολύ πρόσφατα, ωστόσο, μόνο... σιγήν ιχθύος μπορούσε να "ακούσει" κανείς από τα κεντρικά της αμερικανικής εταιρείας όσον αφορά στην πρόοδο του εγχειρήματος. Μόνο Μέχρι πριν από λίγες μέρες, όταν σε συνέντευξή του ο νέος διευθύνοντας σύμβουλός της, ο Brian Krzaninch, παραδέχθηκε πως η όλη προσπάθεια έχει πλέον εγκαταλειφθεί.

Όπως ανοιχτά δήλωσε ο Krzaninch, "όταν έρχεται η ώρα για να διαπραγματευτείς με τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικού περιεχομένου, περισσότερη σημασία απ' όλα έχει η έκταση της εγκατεστημένης βάσης που έχεις να επιδείξεις και το εύρος του κοινού στο οποίο μπορείς να απευθυνθείς. Και εμείς ως Intel δεν είχαμε καμία βάση να επιδείξουμε, κανένα κοινό, η εμπειρία μας από την τηλεοπτική αγορά ήταν πρακτικά ανύπαρκτη και όλα έπαιξαν το ρόλο τους". Φυσικά... αυτό ήταν το όλο θέμα για την Intel, να εισέλθει δηλαδή σε έναν χώρο όπου πριν δεν είχε καμία παρουσία, όμως τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα επιβάλλουν σε αυτήν την αγορά τους δικούς τους κανόνες και - κατά συνέπεια - οι προσπάθειες της αμερικανικής εταιρείας ήταν πρακτικά καταδικασμένες από την αρχή. Κι ας είχε να προσφέρει την καλύτερη τεχνολογία για την διανομή μέσω Internet του περιεχομένου των τηλεοπτικών δικτύων: όταν όλα έχουν ειπωθεί, δεν είχε σημασία.

Η όλη εξέλιξη βέβαια "δρομολογήθηκε" προς την κατεύθυνση αυτή όταν και ο τελευταίος (και πιο σημαντικός) σύμμαχος της Intel στην προσπάθειά της, η τηλεπικοινωνιακή Verizon, σταμάτησε να ασχολείται με το ζήτημα. Εκεί, γύρω στα τέλη Νοέμβρη, άρχισαν να κυκλοφορούν και οι φήμες που ήθελαν την Intel να ψάχνει αγοραστή για την Δικτυακή "τηλεοπτική" της τεχνολογία, το OnCue, ώστε πρακτικά να "ξεφορτωθεί" την όλη άκαρπη αυτή δραστηριότητα και να επικεντρωθεί στις φορητές συσκευές. Αγοραστής δεν έχει ακόμη βρεθεί, οπότε θεωρητικά η Intel θα μπορούσε να ξαναπροσπαθήσει σε κάποια άλλη χρονική στιγμή - όμως με τον διευθύνοντα σύμβουλό της να είναι αντίθετος στην όλη ιδέα, η στιγμή αυτή κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έλθει σύντομα. Αν ποτέ έλθει, φυσικά.

Όλα αυτά θέτουν ξανά στο τραπέζι το θέμα της φημολογούμενης (έως... θρυλικής πια) iTV της Apple, της τηλεόρασης που ο γίγαντας του Cupertino υποτίθεται πως σχεδιάζει για να εισέλθει στην αγορά του home entertainment όπως έκανε στην αντίστοιχη της μουσικής. Η φημολογία θέλει την Apple να έχει επίσης "σκοντάψει" στο θέμα των εμπορικών συμφωνιών με τα τηλεοπτικά κανάλια, καθώς αυτά έχουν να χάσουν πολλά με μία ενδεχόμενη αποκλειστικά Δικτυακή επιλογή παρακολούθησης των προγραμμάτων τους. Όλες αυτές οι εταιρείες, άλλωστε, θυμούνται πολύ καλά πώς ο Steve Jobs... "τύλιξε" με το ταλέντο και το ταμπεραμέντο του τις δισκογραφικές για συνεργασία με το iTunes και πώληση μεμονωμένων τραγουδιών αντί 99 σεντς - και δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να καταλήξουν στην ίδια θέση. Θα μπορέσει η Apple, με το σαφώς περισσότερο "βαρύτιμο" brand στα μάτια του καταναλωτικού κοινού, να επιτύχει εκεί που η Intel απέτυχε; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ