Epson: συνέντευξη, Νατάσα Γεωργίου

Η υπεύθυνη της εταιρείας για την κατηγορία των προβολέων απαντά στις ερωτήσεις μας

H Epson προωθεί αρκετούς προβολείς και στο κοινό των gamers, καθώς με αυτά τα μοντέλα και κόστος αντίστοιχο μιας απλώς μέτριας τηλεόρασης π.χ. 50 ιντσών μπορούν να λάβουν με άνεση διπλάσιας διαγωνίου εικόνα. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές όμως χρειάζονται και κάποια πράγματα ακόμη από το μέσο προβολής τους γι' αυτήν την χρήση, όπως τα καλά "αντανακλαστικά" (low input lag) και την υψηλή αντίθεση που σε πολλά είδη games είναι σχεδόν απαραίτητη. Τους καλύπτει η Epson σε αυτούς τους τομείς και με ποιά μοντέλα;
Ναι, είναι μία τάση που και εμείς έχουμε διακρίνει εδώ και αρκετό καιρό - για την ακρίβεια έχει διαμορφωθεί στην ουσία ανάμεσα στα καινούργια μας μοντέλα κάθε χρόνο ξεχωριστή υποκατηγορία με προβολείς που προτείνουμε όχι απλώς ως κατάλληλους, αλλά σχεδιασμένους έχοντας και αυτήν την χρήση στα υπ' όψιν. Τα μοντέλα αυτά επιδεικνύουν υψηλή φωτεινότητα και αντίθεση, έτσι ώστε η παρέα να μπορεί να παίξει games όχι μόνο... στο σκοτάδι αλλά σε διάφορες συνθήκες φωτισμού. Χαρακτηρίζονται από τα γρήγορα αντανακλαστικά που αναφέρατε (ο τυπικός χρόνος στα πιο πολλά μοντέλα κυμαίνεται ανάμεσα στα 25 και τα 45 ms) και υπάρχει ειδική επιλογή λειτουργίας για games η οποία απενεργοποιεί σχεδόν όλα τα υποσυστήματα επεξεργασίας εικόνας για εξάλειψη των καθυστερήσεων.

Όσον αφορά στα μοντέλα υπάρχουν πολλαπλές επιλογές, ανάλογα με το χρηματικό ποσό που μπορεί να διαθέσει κανείς: o εισαγωγικός ΕΗ-ΤW650, για παράδειγμα, κοστίζει λιγότερα από €750, ο πάρα πολύ επιτυχημένος EH-TW6700 κοστίζει λιγότερα από €1500, ενώ οι νέοι EH-TW7400 και EH-TW9400 κοστίζουν γύρω στα €2500. Όλα εξαρτώνται από τις απαιτήσεις του εκάστοτε καταναλωτή.

To καταναλωτικό κοινό το ενδιαφέρουν κυρίως τα προϊόντα της Epson που μπορούν να αγοράσουν και να χρησιμοποιήσουν, προφανώς, η εταιρεία ωστόσο λόγω της πλεονεκτικής της θέσης στην αγορά των προβολέων έχει την δυνατότητα να διακρίνει και τάσεις στην κατηγορία αυτή ευρύτερες και ίσως όχι τόσο γνωστές. Μπορείτε να φέρετε μερικά παραδείγματα χρήσης προβολέων - πέρα από τα γνωστά δηλαδή - που διαπιστώνετε πως αυξάνονται σε αριθμό και παραλλαγές τα τελευταία χρόνια;
Μία τάση που διαπιστώνουμε πως υλοποιείται με διαφορετικούς τρόπους όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια είναι η χρήση βιντεοπροβολέων σε ρόλο εικαστικό, ως εργαλεία καλλιτεχνικά δηλαδή. Στο πλαίσιο θεατρικών έργων, για παράδειγμα, αξιοποιούνται έτσι ώστε να εμπλουτίζουν τον χώρο των ερμηνειών οπτικά, να δημιουργούν σκηνικά "ζωντανά" που αλλάζουν, κινούνται και συμμετέχουν στο δρώμενο ως αναπόσπαστο στοιχείο τους. Το Εθνικό Θέατρο, που διαθέτει άριστα καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό για αυτού του είδους τις παραγωγές, έχει ήδη παρουσιάσει και σχεδιάζει για το μέλλον έργα τα οποία χρησιμοποιούν επί σκηνής προβολείς Epson με τρόπο δημιουργικό και πρωτότυπο.

Άλλος τρόπος εικαστικής χρήσης προβολέων που έχουμε δει να υλοποιείται συχνά αφορά σε εγκαταστάσεις μουσείων - εκεί η εικόνα και πληροφορεί και "αφηγείται" και κοσμεί και αλληλεπιδρά με τον επισκέπτη, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Ένας τρίτος τρόπος αξιοποίησης προβολέων που εμπίπτει στην ίδια κατηγορία, άλλωστε, είναι αυτός του λεγόμενου projection mapping, του "ντυσίματος" δηλαδή όχι απλώς επιφανειών πια, αλλά ολόκληρων κτιρίων και τοποθεσιών με κινούμενη εικόνα ώστε να δημιουργηθεί ένα συγκεκριμένο επιθυμητό οπτικό αποτέλεσμα. Η Epson, για παράδειγμα, συνεργάστηκε με τον γνωστό DJ Paul Oakenfold για να "στολίσει" προβολικά με κινούμενη εικόνα το Stonehenge (!) στο πλαίσιο συναυλίας του, ενώ σε άλλη περίσταση ανέλαβε να "ντύσει" με live video και multimedia υλικό την εξωτερική πλευρά των τειχών της Ιερουσαλήμ (!!) για τις ανάγκες φεστιβάλ της πόλης.

Έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία σε project όπως αυτά γιατί αναδεικνύουν την εικόνα των σύγχρονων προβολέων σε όλο τους το μεγαλείο και θα συνεχίσουμε να παράγουμε μοντέλα για αυτές τις υψηλών απαιτήσεων χρήσεις.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ