Εικόνα 4Κ: τα πρακτικά οφέλη

Τί φιλοδοξεί και τί μπορεί να προσφέρει η υπερυψηλή ευκρίνεια στο κοινό;

Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital 4K Week αναφερθήκαμε χθες στα... βασικά της υπερυψηλής ευκρίνειας: με άλλα λόγια στο τί ακριβώς είναι η σχετικά νέα αυτή τεχνολογία και τί την διαχωρίζει από αυτήν που διαδέχεται, τη σημερινή υψηλή ευκρίνεια. Τα περιγράψαμε με τους σχετικούς αριθμούς και κάποιους τεχνικούς όρους απαραίτητους όλα αυτά, ναι. Αλλά πρακτικά, σε καθημερινή βάση και πάντοτε συγκριτικά με τις παρούσες τηλεοράσεις και προβολείς υψηλής ευκρίνειας, τί προσφέρει η εικόνα 4K; Και ποιό τμήμα του κοινού θα ωφεληθεί περισσότερο από την υιοθέτησή της σε συσκευές αυτού του τύπου;

Το θέμα έχει συζητηθεί και ξανασυζητηθεί διεξοδικά έως... εξαντλητικά από πέρυσι, καθώς η υπερυψηλή ευκρίνεια έχει "απέναντί της" και έναν αριθμό επικριτών που υποστηρίζει πως οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η εικόνα 4K αποδίδει τα μέγιστα είναι ειδικές και όχι οι συνήθεις. Συγκεκριμένα: όπως και στην υψηλή ευκρίνεια, έτσι και στην υπερυψηλή υπεισέρχεται στην όλη εξίσωση ο παράγοντας της οπτικής οξύτητας και της απόστασης. Πρακτικά, όπως σήμερα αν καθήσει κάποιος πολύ μακριά από μία οθόνη HD, "χάνει τις λεπτομέρειες" που καθιστούν την εικόνα αυτή ενδιαφέρουσα, έτσι και στην περίπτωση μιας οθόνης 4Κ (οι προβολείς διαφέρουν κατά τι σε αυτό όπως θα δούμε) η ιδανική απόσταση θέασης δεν τοποθετείται μακριά από αυτήν.

Στο... "πόσο μακριά" πρέπει να καθήσει κανείς για να αξιοποιήσει τη λεπτομέρεια της εικόνας 4Κ, έγκειται το σημείο των διαφωνιών. Οι επικριτές παίρνουν ως δεδομένη την λεγόμενη "απόσταση Lechner" - από τον ομώνυμο Αμερικανό μηχανικό της εικόνας - η οποία ήθελε την πλειοψηφία του κοινού να κάθεται 3 μέτρα μακριά από την τηλεόρασή του και υποστηρίζουν ότι σε αυτήν την απόσταση το 100% λεπτομέρειας της εικόνας 4Κ δεν αξιοποιείται σε ίντσες λιγότερες των 60. Οι διαφωνούντες τονίζουν ότι αυτό το σύστημα αφενός είχε γίνει αποδεκτό σε μία εποχή με διαφορετικές συνθήκες και διαρρύθμιση στο μέσο αστικό σπίτι (δεκαετία 1993-2003), αφετέρου πως η οπτική οξύτητα των ματιών κάθε θεατή διαφέρει - με άλλα λόγια, πως η απόσταση Lechner δεν είναι απαραίτητα ενδεικτική ή το... "απόλυτο μέτρο" για όλες τις περιπτώσεις.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ