Εικόνα 4Κ, με τα μάτια της Sony

Η υπερυψηλή ευκρίνεια σήμερα, σε λίγο καιρό και μακροπρόθεσμα: ερωτήσεις, απαντήσεις

Με το Mundial 2014 να κρατά συγκεντρωμένο το ενδιαφέρον του κόσμου στραμμένο στη Βραζιλία και την αγορά των τηλεοράσεων να έχει "πάρει φωτιά" το τελευταίο διάστημα, είναι εύκολο να... ξεχάσει κανείς πως η υπόθεση της υπερυψηλής ευκρίνειας δεν σχετίζεται μόνο με τη "στρογγυλή θεά". Η εικόνα 4Κ ή εικόνα UHD - όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται πλέον εμπορικά - αφορά σε πολλά περισσότερα από την απλή μετάδοση αθλητικών γεγονότων. Και ενώ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο, η σημασία της εικόνας 4Κ θα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη όσο διανύουμε το 2014 και το 2015.

Με αυτά ως δεδομένα - αλλά έχοντας στα υπ' όψιν και όλα τα παρόντα "θέματα" που πρέπει να λυθούν ώστε η εικόνα 4Κ να κεντρίσει το ενδιαφέρον του ευρύτερου κοινού - θελήσαμε να εξετάσουμε το πού ακριβώς βρίσκεται η υπερυψηλή ευκρίνεια αυτή τη στιγμή στην εξέλιξή της. Στο τεχνολογικό της υπόβαθρο, δηλαδή, καθώς και στον τομέα του περιεχομένου και της διανομής του περιεχομένου αυτού. Ήλθαμε λοιπόν σε επαφή με τη μόνη εταιρεία που "έχει εικόνα" - κυριολεκτικά και μεταφορικά - για την υπερυψηλή ευκρίνεια στο σύνολό της: από το στάδιο της δημιουργίας έως και το στάδιο της οικιακής προβολής. Τη Sony. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε - σε αποκλειστικότητα - με τον κ. Σταύρο Παπαδόπουλο, Group Product Manager της εταιρείας για τα σχετικά προϊόντα, και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέσαμε, ακολουθούν.

Αθηνόραμα Digital: Πολλοί από μας περίμεναν ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2014 θα ήταν ένα από τα σημεία-σταθμούς στην εξέλιξη της εικόνας 4Κ... πρακτικά όμως, τεχνικά τουλάχιστον, αυτό δεν επιβεβαιώνεται. Σε τί το αποδίδετε;

Σταύρος Παπαδόπουλος: Αυτό που περιγράφετε κατά μία έννοια ισχύει, κατά μία άλλη όχι. Τεχνικά, είναι αλήθεια πως δεν παρακολουθούμε το Mundial 2014 "ζωντανά" σε αληθινή εικόνα 4Κ αυτή τη στιγμή, σχεδόν πουθενά στον κόσμο. Οι λόγοι είναι σχετικοί με συνεργασίες και πνευματικά δικαιώματα, με τον εξοπλισμό των τηλεοπτικών καναλιών, με Δικτυακές υποδομές κλπ. Από την άλλη, η υπερυψηλή ευκρίνεια ωφελείται από την συγκυρία του Mundial 2014: πολύ περισσότερος κόσμος αγοράζει καινούργια τηλεόραση λόγω του θεσμού, οπότε είναι μεγαλύτερος ο αριθμός των καταναλωτών που έρχεται σ' επαφή με την εικόνα 4Κ. Οι καταναλωτές επίσης που θα αγοράσουν τηλεόραση ή προβολέα εικόνας 4Κ της Sony θα απολαύσουν περισσότερη λεπτομέρεια από ποτέ στα ματς, χάρις στις δυνατότητες του επεξεργαστή X-Reality Pro που αναβαθμίζει το υλικό αυτό σε υπερυψηλή ευκρίνεια. Ως Sony, δε, αυτές τις ημέρες συλλαμβάνουμε αληθινό υλικό 4Κ από τα γήπεδα της Βραζιλίας, το οποίο σίγουρα θ' αξιοποιηθεί στη συνέχεια. Απλώς, για την ώρα, αυτό το υλικό θα απαιτούσε εκ μέρους του χρήστη πολύ γρήγορη σύνδεση με το Internet προκειμένου να μεταδοθεί live.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ