Apps για κινητά και tablet: πωλήσεις... τρελές

Η πανδημία ωθεί σε ύψη απίθανα έσοδα και κέρδη, τα games δημοφιλέστερα όλων

Μόνο μυστικό δεν είναι το γεγονός ότι ο COVID-19 έχει επηρεάσει την αγορά της τεχνολογίας με διάφορους τρόπους - μα είναι τόσοι πολλοί οι αρνητικοί, ώστε η εμφάνιση ορισμένων θετικών να αποτελεί σαφώς ευχάριστη αλλαγή. Οι δημιουργοί apps για smartphones και tablets, λόγου χάρη, μπορεί να περνούν αυτά που περνάμε όλοι μας στις άσχημες περιστάσεις αυτής της πανδημίας, αλλά τουλάχιστον τα έσοδά τους γνωρίζουν αύξηση που κάτω από άλλες δεν θα παρατηρούνταν: σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών App Annie, κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς τα χρήματα που ξοδεύτηκαν στην αγορά apps ή υλικού γι' αυτά (in-app purchases) αυξήθηκαν κατά 40% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, πριν δηλαδή ο COVID-19 εξαπλωθεί για τα καλά σε Αμερική κι Ευρώπη.

Η αύξηση αυτή δεν είναι μόνο σημαντική αν την κρίνει οποιοσδήποτε αυτόνομα, αλλά και αν συνυπολογίσει πως έρχεται να προστεθεί σε μία αύξηση της τάξης του 20% που η ίδια εταιρεία ερευνών είχε καταγράψει πέρσι τέτοιον καιρό σε σχέση με τα ποσά που ξοδεύτηκαν για τον ίδιο λόγο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Άλμα τόσο μεγάλο στα έσοδα από την πώληση apps μέσα σε δύο χρόνια πιθανώς δεν θα ξανασυμβεί αν ο COVID-19 περιοριστεί επιτυχώς και τον ερχόμενο Απρίλιο οι καταναλωτές στα περισσότερα κράτη έχουν επανέλθει στην πρότερή τους κοινωνική ζωή, είναι όμως ασφαλές να υποθέσει κανείς πως μία συνολική αύξηση στις πωλήσεις τους θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια ως αποτέλεσμα της εξοικείωσης και συνήθειας περισσότερων ανθρώπων να αγοράζουν apps για smartphones και tablets.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του App Annie το συνολικό ποσό στο οποίο αντιστοιχούν αυτές οι πωλήσεις για apps και υλικό γι' αυτά μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2021 ανέρχεται σε πιο πολλά από 32 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, νέο ρεκόρ για την αγορά αυτή. Όπως θα περίμενε κανείς, τα πιο πολλά από τα apps που βρίσκονται στο Top 20 πωλήσεων είναι games: οι κάτοχοι συσκευών iOS ξόδεψαν σε αυτά πάνω από 13 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ οι κάτοχοι συσκευών Android περίπου 9. Μεγάλη άνοδο γνώρισαν βέβαια και οι εγκαταστάσεις apps για υπηρεσίες ψυχαγωγικού περιεχομένου α λα Netflix ή Disney Plus, αν και είναι πρακτικά βέβαιο ότι πολλοί καταναλωτές για τις σχετικές συνδρομές δεν πλήρωσαν μέσα από το ίδιο το app.

Τα games που καταλαμβάνουν πολλές από τις θέσεις του Top Ten πωλήσεων σε smartphones και tablets για αυτούς τους τρεις πρώτους μήνες του 2021 είναι τίτλοι δημοφιλείς ασχέτως πανδημίας - όπως οι Roblox, Honor of Kings, Pokemon Go (ε;) και Genshin Impact - ενώ στους τίτλους που συγκέντρωσαν τους πιο πολλούς ενεργούς παίκτες περιλαμβάνονται και οι Among Us, PUBG Mobile, Candy Crush Saga και Call of Duty Mobile. Με τον COVID-19 ενεργό για πολύ ακόμη καιρό σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πως συγκρίνονται οι πωλήσεις apps στο τρίμηνο πανδημίας που διανύουμε με αυτές του πρώτου "πλήρως" πανδημικού περσινού. Μία αύξηση σχετική μπορεί να παρατηρηθεί αλλά να μην είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή του προηγούμενου τριμήνου - ποιός ξέρει ωστόσο στ' αλήθεια; Τους περισσότερους από μας αν τους ρωτούσε κάποιος πέρσι την άνοιξη, θα απαντούσαν πως γιορτές των Χριστουγέννων περίμεναν να κάνουμε "όπως πριν", άλλωστε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ