Ένα 24ωρο πριν την απονομή του Χρυσού Αλέξανδρου στην καλύτερη ταινία, η Γερμανίδα ντίβα Χάνα Σιγκούλα παρέλαβε το δικό της, στην πιο λαμπερή στιγμή ολόκληρης της χαμηλότονης φετινής διοργάνωσης
Ενδιαφέρουσες εικόνες απ’ όλο τον κόσμο πάνε κι έρχονται στις οθόνες του 55ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όχι όμως και διάσημοι καλεσμένοι, με την παρουσία της Χάνα Σιγκούλα στη συμπρωτεύουσα να αποτελεί το glamorous γεγονός του δεκαημέρου. Η 71χρονη πλέον μούσα του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ τραγούδησε από Κουρτ Βάιλ μέχρι Μουστακί και Ρόλινγκ Στόουνς σε ένα κατάμεστο χθες βράδυ Ολύμπιον που την καταχειροκρότησε, ενώ, πριν την προβολή του ωριαίου ντοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή της «Όποιο κι αν Είναι τ’ Όνειρο», παρέλαβε τον τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο από τα χέρια της υφυπουργού πολιτισμού Άντζελας Γκερέκου.
Ο άλλος Χρυσός Αλέξανδρος (ο οποίος ως βραβείο υπέστη φέτος face lifting), θα απονεμηθεί σήμερα το βράδυ Σάββατο 8/11 στην καλύτερη ταινία, με το βουλγάρικο «Μάθημα» των Πέταρ Βαλτσάνοφ και Κριστίνα Γκρόζεβα, ένα δεξιοτεχνικής σεναριακής ακρίβειας κοινωνικό δράμα που θυμίζει έντονα αδελφούς Νταρντέν, την ουκρανική «Φυλή» του Μίροσλαβ Σλαμποσπίτσκι και το «Magical Girl» του Ισπανού Κάρλος Βερμούτ να αποτελούν τα μεγάλα φαβορί. Ισχυροί διεκδικητές κάποιου βραβείου είναι επίσης το σκηνοθετικά εντυπωσιακό «Πλευρικοί Άνεμοι» του Εσθονού Μάρτι Χέλντε και το στιλιζαρισμένο ψυχολογικό θρίλερ «Καληνύχτα Μαμά» των Βερόνικα Φραντς και Σεβερέν Φιαλά από την Αυστρία, το οποίο απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών (FIPRESCI).
Για το ελληνικό τμήμα, η αντίστοιχη επιλογή ήταν η «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ, η οποία έχει αποκτήσει ήδη εδώ το cult κοινό της, καθώς το φιλόδοξο «Forget me not» του Γιάννη Φάγκρα αποδείχτηκε ένα οπτικά εντυπωσιακό, αλλά κινηματογραφικά ρηχό και μάλλον επιτηδευμένο sea (road) movie. Μετά την τελετή απονομής των βραβείων θα ακολουθήσει η προβολή του βραβευμένου με Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία «Ένα Περιστέρι Έκατσε σ’ Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο την Ύπαρξή του» του Σουηδού Ρόι Άντερσον, μια πικρή, αστεία και μελαγχολική ανατομία της σχέσης σύγχρονου ανθρώπου και δυτικού πολιτισμού – ένα γνήσιο αριστούργημα.